Gå til innhold

Jobbe som frivillig i utlandet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei eventyrlysten jente på snart 20 år som kunne tenke meg å jobbe som volentør (frivillig) i utlandet i noen mnd. Ser at aktiv ungdom arrangerer dette, men er det noen som har noen erfaringer med dette?

Jeg vil gjerne vite ALT dere vet :)

Er utdannet barne-og ungdomsarbeider, så har lyst å jobbe med barn og unge, gjerne på et barnehjem. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg har reist gjennom aktiv ungdom. Bodde i Spania 2008, jobbet 9 mnd med funksjonshemmede.

De betalte for reise, leilighet, mat, buss/metro og jeg fikk ca 1050 kr i lommepenger hver mnd. Jeg klarte meg fint med de pengene, men lurt å ha ekstra hvis du vil shoppe og greier.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!:)

Hvordan bodde du der nede?

Skrevet

Dette kan gjøres på veldig mange forskjellige måter.

Det første du må tenke på er hvor du vil reise? Skal du reise utenfor Europa må du regne med å betale noe selv, men prisen kommer ann på hvilken organisasjon du velger. Hva er budsjettet? Hvor lenge kan/vil du være borte? Hvilket land vil du til, og hva vil du jobbe med? Alternativene er mange!

Selv reiser jeg til Asia i høst for å jobbe frivillig i noen måneder, og storgleder meg! Bare spør, og si gjerne hva du ser for deg, så kan jeg prøve å veilede litt :-)

AnonymBruker
Skrevet

Har lyst å reise i europa. er utdannet barne-og ungdomsarbeider, så har lyst å jobbe med barn og unge. gjerne på et barnehjem eller lignende :)

Kunne tenkt meg å være borte 3-6 mnd, ikke helt sikker enda :)

Skal i et møte med en sender organisasjon imorgen, gjennom aktiv ungdom. så er spent å høre hva som skjer :-) Vet du hvor lang tid det tar før man begynner å planlegge å reise, til man reiser?

Skrevet

Det er store muligheter for å jobbe på barnehjem, da de fleste organisasjoner tilbyr dette. Siden du vil reise i Europa blir det en god del billigere, og mange organisasjoner vil også dekke oppholdet ditt. Har du forresten tenkt på au-pair? Det kan også være en mulighet :) Hvor lang tid det tar før du reiser tror jeg kommer ann på deg selv. Bare å fortell når du gjerne vil reise, så vil organisasjonen ofte tilpasse et program for deg!

AnonymBruker
Skrevet

Okei. Har tenkt å reise via aktiv ungdom, og de dekker reise, opphold, mat, og lommepenger :)

Skrevet

Hvis du finner prosjekt fort så går det kanskje noen mnd. Jo fortere du finner prosjekt jo fortere får du reise:)

Gjest hårspray
Skrevet

Hvordan finner man steder å dra til gjennom slike sendeorganisasjoner?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært volontør gjennom EVS European Voluntary Service. Beste året i mitt liv! Jeg anbefaler deg å være borte lenger dersom du har mulighet til det. Da lærer du språket bedre.

http://ec.europa.eu/youth/youth-in-action-programme/doc82_en.htm

Jeg husker dessverre ikke hvem som var min sendeorganisasjon. Jeg hadde veldig lite kontakt med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...