AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 Kjenner meg irritert på jobben min. Før lå alltid lønnsslippene på en hylle i fellesrommet der vi kunne ta de. De fleste tok de ikke, men jeg gjorde det. Vil følge med på at ting er rett, spesiellt etter at det har skjedd mange feil (glemt å få lønn for en hel vakt og sånne "kjekke" ting...). Tror faktisk ledelsen spekulerer litt i det at folk ikke følger med på lønnen sin... Har snakket med noen andre som sier de ofte føler de får veldig lite lønn ift hva de har jobbet, noe som kan tyde på at de "glemmer" å gi lønn for alle vaktene. Har ikke noe innstemplingssystem eller timelister, bare sjefen som skriver opp hvem som er på jobb hvilken dag og hvor lenge. Nok om det. I det siste har ikke lønnsslippene ligget der. Vi får de heller ikke på mail. Må så klart ta dette opp med jobben, men lurer på en ting. Har jeg rett på å få lønnsslippen? På alle andre jobber har de sendt den via mail, mye greiere det. Lønnen er liksom grunnen til at vi jobber der, er ikke noe frivillighetsarbeid heller...
chikako Skrevet 7. mai 2011 #2 Skrevet 7. mai 2011 Dere har rett på og SKAL få lønnsslipp. Er du fagorganisert?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #3 Skrevet 7. mai 2011 Dere har rett på og SKAL få lønnsslipp. Er du fagorganisert? Godt å høre:) Niks, er bare en ekstrajobb ved siden av studiene.
chikako Skrevet 7. mai 2011 #4 Skrevet 7. mai 2011 (endret) Godt å høre:) Niks, er bare en ekstrajobb ved siden av studiene. Det er ingen unnskyldning. Studentmedlemskap i lo koster bare 250 i året, og da får du til og med innboforsikring med på kjøpet. Fagorganiser deg. Det er lettere å drive rovdrift på ansatte som ikke aner hva de har rett til. Endret 7. mai 2011 av chikako
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #5 Skrevet 7. mai 2011 Det er ingen unnskyldning. Studentmedlemskap i lo koster bare 250 i året, og da får du til og med innboforsikring med på kjøpet. Fagorganiser deg. Det er lettere å drive rovdrift på ansatte som ikke aner hva de har rett til. Gjelder det alle slags jobber da? Er ganske uvitende om dette merker jeg
chikako Skrevet 7. mai 2011 #6 Skrevet 7. mai 2011 Gjelder det alle slags jobber da? Er ganske uvitende om dette merker jeg LO er den overordnete organisasjonen, du melder deg inn hos dem, også får du brev fra den fagorganisasjonen som passer best i henhold til ditt arbeidssted eller det du studerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå