AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 Jeg er på diett og skal ifølge planen ligge på 1300-1400 kcal på en dag. Jeg har 5 eksamener denne mnd, og pleier alltid å ha med meg masse godteri osv når jeg skal ha eksamen. Er det noen som har tips til sunt eksamenskos? Føler liksom jeg må ha noe siden jeg gruer meg sånn. Det hjelper alltid på konsentrasjonen og humøret.
Tears.of.the.Sun Skrevet 7. mai 2011 #2 Skrevet 7. mai 2011 Oppskjært frukt og bær: mango, jordbær, ananas, blåbær, osv. Alt mulige slags nøtter (nøtter kan ha et ganske høyt kaloriinnhold, men det er sunne kalorier -da snakker jeg ikke om chilinøtter og den type, men mandler o.l). Hjemmelagde kesamboller. 1
Gjest Anjelika Skrevet 7. mai 2011 #3 Skrevet 7. mai 2011 (endret) Nutrilettbarer eller andre energibarer, kanskje? Noen av dem er veldig gode, og de gir jo litt mer langvarig energi enn en snickers. Har ofte hatt det med på eksamener, selv om jeg ikke er på slankern. Frukt og nøtter er jo også en slager, eller Skyr/yoghurt. Eller hva med å kjøpe en boks med bringebær, jordbær, blåbær etc? Edit: Forøvrig synes jeg du skal drite i kaloriinntaket på eksamen. Å spise sunt er selvsagt smart, men å spise for lite er ikke så smart når hjernen og konsentrasjonen skal være på topp. Hadde tatt med meg en cola eller sjokomelk bare sånn i tilfelle blodsukkeret skulle begynne å rase og man holder på å sovne på pulten. Endret 7. mai 2011 av Anjelika
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #4 Skrevet 7. mai 2011 Du bør spise mer enn dette. For lavt kaloriinntak vil tappe deg for energi, føre til at kroppen tærer på musklene istedet for fettet, og gjøre at forbrenningen din synker. På eksamen hadde jeg fokusert på å få i meg sunn og næringsrik mat i tilstrekkelige mengder.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #5 Skrevet 7. mai 2011 - Makrell i tomat - Laks - Avocado - Egg - Ost - Banan - Eple - Druer - Rosiner - Nøtter - Tørkede aprikoser
~white lady~ Skrevet 7. mai 2011 #6 Skrevet 7. mai 2011 - Makrell i tomat - Laks - Avocado - Egg - Ost - Banan - Eple - Druer - Rosiner - Nøtter - Tørkede aprikoser Vet ikke om jeg ville hatt med meg laks, avocado, egg og ost med på eksamen som snacks skkurat men, hver sin smak Det selges sukkerfritt "godteri" på helsekosten. Smaker helt greit.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 7. mai 2011 #7 Skrevet 7. mai 2011 Jeg har den erfaringen at snop ikke er lurt på eksamen. Blodsukkeret får seg en boost, men jammen går det fort nedover igjen! Jeg har sansen for frukt, kjeks (minuset er at det bråker litt)...
bukett Skrevet 8. mai 2011 #8 Skrevet 8. mai 2011 Jeg har den erfaringen at snop ikke er lurt på eksamen. Blodsukkeret får seg en boost, men jammen går det fort nedover igjen! Jeg har sansen for frukt, kjeks (minuset er at det bråker litt)... Når det er eksamen synes jeg ikke folk skal ha mat som bråker, for det er en presset tid og kjeksknasing kan bli veldig irriterende for de andre.
lizzie88 Skrevet 8. mai 2011 #9 Skrevet 8. mai 2011 - Makrell i tomat - Laks - Avocado - Egg - Ost - Banan - Eple - Druer - Rosiner - Nøtter - Tørkede aprikoser Hvis man sitter i ett rom med andre, så for all del, ikke ha med mat som lukter mye da O.o! Men, over til TS sitt spm. Ha med deg rosiner, nøtteblanding, druer, og kanskje tørkede bananer? Til drikke, så kan du f.eks ta med deg sukkerfri saft. Det høres ut som fin og sunn snacks i mine ører!
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #10 Skrevet 8. mai 2011 Det selges sukkerfritt "godteri" på helsekosten. Smaker helt greit. Det smaker helt greit ja, men utrolig mange reagerer med buldring i magen med påfølgende dotur, evt bare masse luft av relativt små mengder av det. Feks om det er søtet med maltitol. Så ville testet det ut før man går til eksamen, spiser mer enn bittelitt og ender opp med å sitte på toalettet halve eksamen med høylydt diare... 2
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 8. mai 2011 #11 Skrevet 8. mai 2011 Når det er eksamen synes jeg ikke folk skal ha mat som bråker, for det er en presset tid og kjeksknasing kan bli veldig irriterende for de andre. Jepp, helt enig. Derfor jeg har med myke kjeks 1
bukett Skrevet 8. mai 2011 #12 Skrevet 8. mai 2011 Jepp, helt enig. Derfor jeg har med myke kjeks Det må jo gå fint! Skal ta med druer og yoghurt, samt en grov baguett med kylling. Håper ikke noe av det bråker.
Fanta Exotic Skrevet 8. mai 2011 #13 Skrevet 8. mai 2011 Caramell Confect bar fra NOKA! Eeelsker den! Den smaker faktisk bedre enn vanlig karamellsjokolade=), grønne druer, grov baguett med godt/sunt pålegg, ommelett i en matboks, Fun light saft, knaskerøtter, oppskåret frukt/grønnsaker eller nøtter
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 8. mai 2011 #14 Skrevet 8. mai 2011 Er det bare meg som alltid tar med meg masse herlig, sunt snakcs på eksamen - og ender opp med å ta med alt hjem fordi jeg ikke RAKK spise noe? 1
Stellia Skrevet 8. mai 2011 #15 Skrevet 8. mai 2011 Du må ikke finne på å spise så lite i en eksamensperiode! Gjelder forøvrig alle de andre dagene i året også.
Gjest Tjoms Skrevet 8. mai 2011 #16 Skrevet 8. mai 2011 Mandler, da får du i deg gunstig fett også, bra for konsentrasjonen under eksamen!
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #17 Skrevet 8. mai 2011 Jeg har den erfaringen at snop ikke er lurt på eksamen. Blodsukkeret får seg en boost, men jammen går det fort nedover igjen! Jeg har sansen for frukt, kjeks (minuset er at det bråker litt)... Ah... Selvmotsigelsens kunst
Miss Desiree Skrevet 8. mai 2011 #18 Skrevet 8. mai 2011 (endret) Er det bare meg som alltid tar med meg masse herlig, sunt snakcs på eksamen - og ender opp med å ta med alt hjem fordi jeg ikke RAKK spise noe? Me too Endret 8. mai 2011 av Miss Desiree
kanelsnurr Skrevet 8. mai 2011 #20 Skrevet 8. mai 2011 Selv om jeg ikke er på slanker'n, og heller aldri kjøper sånt ellers i året, så pleier jeg faktisk å ha med en sånn NOKA eller Atkins sjokoladebar på eksamen. Metter ganske bra, og går kjapt og spise (for som Ms. Ragsokk over her, så spiller det ingen rolle hvor bra mat jeg tar med, jeg rekker ikke spise den uansett). Pleier også ofte å ha en boks rosiner med. Men mine eksamner varer aldri mer enn 4 timer da, skal man ha lengre eksamner må man vel ha skikkelig mat...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå