AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 Har brukt lusekur nå. men hva gjør vi med sofaen? kan det være egg/lus i den? i så fall hvordan skal den rengjøres?? sengetøy er vasket. men må selve dynen også i vask?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #2 Skrevet 7. mai 2011 Aldri hørt om noen som har rengjort sofaen bortsett fra å støvsuge den hvis ingen bruker den som seng. Dynene bør legges i fryseren en natt eller vaskes. Husk å varsle skole, barnehage og andre dere har mye omgang med som foreldre av venner av barna. Og lusekuren må vel tas en gang til om par uker for å få vekk alt? Det er ikke pinlig å få lus. Lus er noe som dukker opp i perioder. Viktig at alle i barnehage og skole tar kur på samme tid. 2
Gjest ab Skrevet 7. mai 2011 #3 Skrevet 7. mai 2011 da jeg fikk lus gredde jeg meg hver dag med lusekam. bytta/vaska sengetøy annehver dag. greing av hår er viktigere enn lusekur, siden lusa stadig blir restistent mot de nye kurene som kommer. det finnes også elektriske lusekammer, som dreper lusa med støt.
Fanteria Skrevet 7. mai 2011 #4 Skrevet 7. mai 2011 Huff... Husker at jeg lå med insektsmiddel i håret inntullet i et håndkle. Alle bamsene mine i fryseren.. Ble noen runder gjennom barndommen. Mammaen min måtte gjennom det der et par ganger med to unger som lot lua gå på rundgang Men fryseren er fin. Putt alt som kan fryses der og resten støvsuges godt.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #5 Skrevet 7. mai 2011 Vi har hatt det i hus en gang. Måtte to kurer til for å få det bort. Jenten min har tykt mørkt krøllet hår, så ikke lett å gre ut. Hun gikk med fletter og hadde på seg et sånt hårband som er så moderne som dekket mesteparten av håret. Vi brukte to dyner og to puter i denne perioden, byttet annehver dag og la den andre i fryseren. Alt av yttertøy og luer ble også fryst ned. Sofaen gjorde vi ikke noe med, men husker jeg brukte et håndkle til dette barnet etter vi oppdaget det. Selv om hun tydeligvis ble hardt angrepet og lusa satt godt, så klarte vi å begrense det så ingen av de andre søskene eller oss voksne fikk det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå