AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 Jeg har alltid synes at matte er gøy. Jeg elsket virkelig 2mx og 3mx da jeg tok det på vgs samtidig som jeg synes alt annet med skole var kjedelig/vanskelig, spesielt fag der det er veldig mye lesing av ren tekst. Jeg gikk videre på mattestudier på universitetet, men dette ble alt for vanskelig igjen. Så det jeg lurer på er om det finnes noen studier som inkluderer mye matte, men ikke med så høy vanskelighetsgrad som det er på universitetet?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #3 Skrevet 7. mai 2011 Alle realfagsutdanninger har noe matte, men ikke så vanskelig hvis man går videre med kjemi- eller biologi-relaterte fag. Jeg liker godt å studere realfag fordi det er mye oppgaveløsing, mindre ren pugging.
eksospalme Skrevet 7. mai 2011 #6 Skrevet 7. mai 2011 kommunikasjonsteknologi, datateknikk, elektronikk, osv. Mao. ingeniørfag som baben nevnte. Sjekk sig.ing. ntnu, trykk det inn på et fag (ikke arkitekt, det er for hippier som ikke har den fjerne anelse om hva matte er ), og se på fagoversikten.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2011 #7 Skrevet 8. mai 2011 Lærer er desverre ikke noe for meg. Passer ikke som det som person. Har tenkt litt på ingeniør, men ser for meg at det er veldig vanskelig egentlig. Men er kanskje ikke uoverkommelig når man er ganske god i matte?
eksospalme Skrevet 8. mai 2011 #8 Skrevet 8. mai 2011 Har tenkt litt på ingeniør, men ser for meg at det er veldig vanskelig egentlig. Men er kanskje ikke uoverkommelig når man er ganske god i matte? Det krever en del arbeid, men det er overkommelig og at du er flink i matte hjelper på. Etter et par år får du velge spesialisering, der visse spesialiseringer er enklere enn andre (dette gjelder hvertfall på studiet mitt). Virker ut som at de fleste studiene er lagt opp slik at gjennomsnittet klarer seg greit, mens de som er veldig smarte flyter gjennom uten å anstrenge seg mye.
musikkfrelst Skrevet 8. mai 2011 #9 Skrevet 8. mai 2011 revisor, alle former for økonomer. Det er også mange utdanninger som kombinerer matte og naturfag, dette kan du jo også tenke igjennom hvis det er aktuelt.
Emmaa Skrevet 9. mai 2011 #11 Skrevet 9. mai 2011 (endret) Jeg går sivilingeniørlinjen fysikk og matematikk på NTNU, du kan bare spørre meg om du lurer på noe :-) Det er en ganske vanskelig linje (syns jeg iallfall), men bare du jobber jevnt og trutt og er glad i matte, så går det helt fint. Og det er jo selvfølgelig veldig spennende! Endret 9. mai 2011 av Emmaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå