AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Er litt nysgjerrig på denne kokosoljen som visstnok skal gjøre underverker for kiloene:)
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #3 Skrevet 9. mai 2011 Har også lest og hørt at dette skal være bra. har nettopp kjøpt mitt første glass og tatt mine første spiseskjeer, smaken var god, så kan jeg heller gi deg tilbake melding om jeg går ned eller ikke!:D
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #4 Skrevet 9. mai 2011 Spise mettet fett for å gå ned i vekt? Det må være noe av det dummeste jeg har hørt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #5 Skrevet 9. mai 2011 Har også lest og hørt at dette skal være bra. har nettopp kjøpt mitt første glass og tatt mine første spiseskjeer, smaken var god, så kan jeg heller gi deg tilbake melding om jeg går ned eller ikke!:D TS her. Har bestilt selv(vil ta sin tid før jeg får det helt i fra USA, da..) og er veldig nysgjerrig på dette! Tusen takk, hadde vært flott med en tilbakemelding!!
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #6 Skrevet 9. mai 2011 Spise mettet fett for å gå ned i vekt? Det må være noe av det dummeste jeg har hørt. Hjertegodt fett: den vitenskaplige litteraturen om kokosnøttolje omfatter over 100 kliniske og epidemiologiske studier, dyreforsøk og oversiktstudier, forskere som har gjennomgått dette omfattende materialet, konkluderer med at det overveiende flertall av studier viser at kokosnøttolje hverken er ugunstig for blodårene eller kolesterolet. 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #7 Skrevet 9. mai 2011 Hjertegodt fett: den vitenskaplige litteraturen om kokosnøttolje omfatter over 100 kliniske og epidemiologiske studier, dyreforsøk og oversiktstudier, forskere som har gjennomgått dette omfattende materialet, konkluderer med at det overveiende flertall av studier viser at kokosnøttolje hverken er ugunstig for blodårene eller kolesterolet. Jaha? Kan du referere til noen av disse? Fra Wikipedia: The United States Food and Drug Administration,[13] World Health Organization,[14] International College of Nutrition,[15] the United States Department of Health and Human Services,[16] American Dietetic Association,[17] American Heart Association,[18] British National Health Service,[19] and Dietitians of Canada[17] recommend against the consumption of significant amounts of coconut oil due to its high levels of saturated fat. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #8 Skrevet 9. mai 2011 Tror ikke det, sto i brosjyren om cocosa. der det også står at den styrker immunforsvaret, gir energi og er ideel for de som går på lavkarbo diet! men det virker som det er delte meninger om akkurat denne oljen ja.. :gjeiper:
Supraspinatus Skrevet 9. mai 2011 #9 Skrevet 9. mai 2011 Jaha? Kan du referere til noen av disse? Fra Wikipedia: The United States Food and Drug Administration,[13] World Health Organization,[14] International College of Nutrition,[15] the United States Department of Health and Human Services,[16] American Dietetic Association,[17] American Heart Association,[18] British National Health Service,[19] and Dietitians of Canada[17] recommend against the consumption of significant amounts of coconut oil due to its high levels of saturated fat. Når du siterer en kilde, så er det vanlig å ta med alt. Coconut oil contains a large proportion of lauric acid, a saturated fat that raises blood cholesterol levels by increasing the amount of high-density lipoprotein cholesterol[20] that is also found in significant amounts in breast milk and sebaceous gland secretions.[21] This may create a more favourable blood cholesterol profile, though it is unclear if coconut oil may promote atherosclerosis through other pathways.[20] Because much of the saturated fat of coconut oil is in the form of lauric acid, coconut oil may be a better alternative to partially hydrogenated vegetable oil when solid fats are required.[22] In addition virgin coconut oil is composed mainly of medium-chain triglycerides,[23] which may not carry the same risks as other saturated fats.[22][24] Early studies on the health effects of coconut oil used partially hydrogenated coconut oil, which creates trans fats, and not virgin coconut oil which has a different health risk profile.[25] A repellent made from coconut oil can be used to prevent tungiasis-causing sand fleas from invading the body.[26 Og kanskje det aller viktigste, det som stod øverst: The neutrality of this section is disputed. Please see the discussion on the talk page. Please do not remove this message until the dispute is resolved. (April 2011) http://en.wikipedia.org/wiki/Coconut_oil http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Coconut_oil 1
Meridian Skrevet 9. mai 2011 #10 Skrevet 9. mai 2011 (endret) Jeg bruker bare kokkosolje når jeg skal steke mat og annen matlaging. Bare pass på å kjøpe den kokkosoljen som tåler høye temperaturer, som man kan steke med. Tror det fins en kokkosolje som ikke er til steking. Jeg syns kokkosolje er veldig bra, og kjenner mange som bruker den. Jeg vil si at det er viktig å spise sundt og variert selv om man tyr til kokkosolje. Jeg spiser veldig sundt fra før, og jeg spiser ikke noe hvite karbohydrater eller stivelse, men masse protein, sundt fett, frukt og grønt og vann. Det er iallfall viktig å spise sundt i tillegg til å spise kokkosolje Endret 9. mai 2011 av meridian
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #11 Skrevet 9. mai 2011 Alt hva da? Du tok ikke med alt din kverulant. Når du siterer en kilde, så er det vanlig å ta med alt. Coconut oil contains a large proportion of lauric acid, a saturated fat that raises blood cholesterol levels by increasing the amount of high-density lipoprotein cholesterol[20] that is also found in significant amounts in breast milk and sebaceous gland secretions.[21] This may create a more favourable blood cholesterol profile, though it is unclear if coconut oil may promote atherosclerosis through other pathways.[20] Because much of the saturated fat of coconut oil is in the form of lauric acid, coconut oil may be a better alternative to partially hydrogenated vegetable oil when solid fats are required.[22] In addition virgin coconut oil is composed mainly of medium-chain triglycerides,[23] which may not carry the same risks as other saturated fats.[22][24] Early studies on the health effects of coconut oil used partially hydrogenated coconut oil, which creates trans fats, and not virgin coconut oil which has a different health risk profile.[25] A repellent made from coconut oil can be used to prevent tungiasis-causing sand fleas from invading the body.[26 Og kanskje det aller viktigste, det som stod øverst: The neutrality of this section is disputed. Please see the discussion on the talk page. Please do not remove this message until the dispute is resolved. (April 2011) http://en.wikipedia.org/wiki/Coconut_oil http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Coconut_oil
Supraspinatus Skrevet 9. mai 2011 #12 Skrevet 9. mai 2011 (endret) Alt hva da? Du tok ikke med alt din kverulant. Det er jo faktisk du som er kverulant. Jeg påpekte at det er mer nyttig som står i samme avsnitt, som du pent valgte å utelate. Å bare ta med de delene av artikkelen som fremmer det synet du måtte ha om produktet er jo misvisende. Er du ekstra grei og har link til kilden din (om det er en nettkilde), så legger du den ut og. Jeg ville få frem det poenget om at det er omdiskutert om kokosolje er sunt eller usunt. Det er også et viktig poeng at mange forsøk/studier omhandler den herdede versjonen av kokosolje. Også kjent som delfiafett, som er et transfett eller herdet fett. Og hvis du først skal være tøff, så kan du godt skrive med brukeren din. Endret 9. mai 2011 av Supraspinatus 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #13 Skrevet 9. mai 2011 TS her. Har bestilt selv(vil ta sin tid før jeg får det helt i fra USA, da..) og er veldig nysgjerrig på dette! Tusen takk, hadde vært flott med en tilbakemelding!! Du får tak i det på sunnkost:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå