AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Er ikke helt kjent med dette, så jeg spør her. Regner med det er noen kloke hoder som kan svare. Vil lavere lånegrad på et boliglån føre til at en kan sitte med større lån i forhold til inntekt?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Er ikke helt kjent med dette, så jeg spør her. Regner med det er noen kloke hoder som kan svare. Vil lavere lånegrad på et boliglån føre til at en kan sitte med større lån i forhold til inntekt? Kommer ann på renta i de ulike lånegradene. Men i utgangspunktet ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #3 Skrevet 6. mai 2011 I utgangspunktet ikke. Men fullt mulig at banken kan strekke seg litt lenger dersom lånegraden er lav, siden de da med pant i bolig er bedre sikret på å få dekket kostnadene sine dersom du misligholder lånet.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #4 Skrevet 7. mai 2011 Jeg vil si nei. Det er inntekten din som teller uansett. Jeg hadde 60% egenkapital samt kunne få kausjonist som hadde en nedbetalt bolig. Jeg slet med å finne en bank som var villig til å låne meg penger. Fikk bare klar beskjed om at EK og kausjonist og sikkerhet på aller fronter betydde mindre i forhold til hva jeg hadde i inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå