Gå til innhold

Be kjæreste om å teste seg etter guttetur til Pattaya, Ibiza etc?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kom til å tenke på dette etter å ha lest tråden om guttetur til utlandet.

Der var gjennomgangstonen at man må stole på kjæresten selv om han er på guttetur til steder med høy partyfaktor og sjekkementalitet. Tilogmed når han reiser med single og sexlystne kamerater, og det er garantert at det blir mye fyll for hele gjengen.

Men fakta er jo at man ikke KAN stole på at kjæresten ikke gjør noe han ikke burde. Flere påstår at han like gjerne kunne vært utro hjemme i Norge på tilfeldig bytur, men jeg synes ikke det stemmer helt. Mange blir nok litt ekstra løsslupne når det er kjempevarmt, lettkledde damer overalt, alkoholen flyter (mye billigere å drikke mye enn hjemme), single kamerater inviterer en jentegjeng med på hotellet.. Og ikke minst at fruen er laaangt borte og ingen felles bekjente vil sladre. Det som skjer på ferie, blir på ferie liksom. Jeg tror alle KAN være utro under de rette omstendigheter.

Man kan jo ikke gå rundt og være paranoid heller, så man må nesten ta sjansen og ønske kjæresten en fin tur til Thailand, Mallorca, Vegas eller hvor enn det er. Jeg for min del er villig til å ta sjansen på at en kjæreste er utro mot meg. Det jeg derimot synes er problematisk, er risikoen for kjønnssykdommer. Det er fakta at i utlandet er risikoen for f.eks. HIV mye større enn i lille Norge. Ja, man kan få HIV av å være utro i Norge også, men sjansen er mindre og derfor ikke så bekymringsfull.

Er det helt på jordet å be kjæresten om å ta en test etter en partytur med gutta? Å si at "jeg tror ikke du kommer til å være utro, men for å være helt sikker vil jeg gjerne at du tester deg, bare for å ikke måtte engste meg unødig for å bli smittet" ?

Det samme gjelder selvsagt gutter som har damer som reiser på partytur til f.eks. Tyrkia. Her er jo risikoen ofte høyere, ettersom jenter ligger med lokalbefolkningen - som har mye større andel HIV-smittede enn f.eks. skandinavere.

Det er faktisk ikke til å komme unna at mange ER utro på ferie. Jeg har selv sett venner i forhold bli noen helt andre i syden.. Og kjæresten hjemme aner fred og ingen fare.

Hva tenker dere?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har masse tillit til kjæresten min - men ikke fullstendig. Jeg stoler ikke på NOEN 100%. Og jeg er enig i det du sier, terskelen for å være utro er kanskje større på guttetur til et annet land. Det er lov å tenke på seg selv, og jeg har ikke lyst til å sitte der med en utro kjæreste som attpåtil har pådratt både seg og meg kjønnssykdommer. Så en test etter en sånn tur synes jeg man helt fint kan be om.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tenker at man like gjerne kan være singel med slike tanker. Hadde kjæresten min bedt meg om å teste meg fordi jeg hadde vært på ferie. "I tilfelle jeg juger for ham", så hadde jeg dumpet ham der og da.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting du må tenke på er jo om han er typen som vil ligge med utenlandske damer? Som regel i disse landene er det de jentene som er på ferie der som er tilgjengelige ikke de som kommer fra de landene. Sett bort fra Thailand da, der er de "horer" hele gjengen... (Se gjennom fingrene med den kommentarer da )

De jentene han evt har seg med vil ha de samme sykdommene når de kommer hjem, så da er faren like stor her hjemme som der nede.

Jeg vet jaffal at min mann aldri ville vært med en utenlandsk jente, så da hadde jeg ikke hatt noenting å bekymre meg for. Forresten så er han livredd for kjønnsykdommer så kådisen hadde nok vært flittig i bruk ja.

Send med han noen kådiser, si at om han nå skal være så idiot å gjøre det så får han beskytte seg. Evt inngå en avtale, at om han er med noen så får han si det når han kommer hjem, da slipper du å bli smittet. Ærlighet kan du i det minste forlange om du ikke får han til å være trofast med deg.

Synd at du i det hele tatt må tenke på det syns jeg, kanskje du bør vurdere hele forholdet?

Endret av Personlig12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at man like gjerne kan være singel med slike tanker. Hadde kjæresten min bedt meg om å teste meg fordi jeg hadde vært på ferie. "I tilfelle jeg juger for ham", så hadde jeg dumpet ham der og da.

TS her.

Om det hadde vært snakk om fotballtur til Manchester, tur til Wien for å oppleve arkitektur og historie, eller avslappet badeferie - så hadde jeg selvsagt aldri tenkt på at han skulle teste seg.

Jeg snakker her om turer som har rølp og fyll som mål, altså til "partysteder" og gjerne med single kamerater som reisefølge.

Jeg lar en eventuell kjæreste (er singel nå) reise dit han vil - men jeg synes at det skal gå an å gjøre kompromiss. Om han vil reise til steder som tydelig er lagt opp for single personer, helt greit - men da vil jeg i gjengjeld ha en test når han kommer hjem. Stadig flere nordmenn blir smittet på ferie, det står i avisene hver sommer, og jeg vil ikke risikere mer enn jeg må.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

TS her.

Om det hadde vært snakk om fotballtur til Manchester, tur til Wien for å oppleve arkitektur og historie, eller avslappet badeferie - så hadde jeg selvsagt aldri tenkt på at han skulle teste seg.

Jeg snakker her om turer som har rølp og fyll som mål, altså til "partysteder" og gjerne med single kamerater som reisefølge.

Jeg lar en eventuell kjæreste (er singel nå) reise dit han vil - men jeg synes at det skal gå an å gjøre kompromiss. Om han vil reise til steder som tydelig er lagt opp for single personer, helt greit - men da vil jeg i gjengjeld ha en test når han kommer hjem. Stadig flere nordmenn blir smittet på ferie, det står i avisene hver sommer, og jeg vil ikke risikere mer enn jeg må.

Og jeg hadde ikke kasta bort tida mi med en/ei som ikke stolte på meg.

Du sier jo i praksis at du faktisk godtar at han putter sakene sine i noen andres, så lenge han ikke smitter deg med noe..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg hadde ikke kasta bort tida mi med en/ei som ikke stolte på meg.

Du sier jo i praksis at du faktisk godtar at han putter sakene sine i noen andres, så lenge han ikke smitter deg med noe..

Tydelig det, ja! - Vi er alle nokså forskjellige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes du rett og slett skal hoppe over fordommene dine, og evt finne ut om du faktisk tørr å ha en kjæreste.

Kan si med 100% sikkerhet at jeg hadde gått på dagen fra min samboer om hun hadde kommet og spurt meg om jeg kunne teste meg etter en tur i Oslo, København, Ibiza eller Las Vegas.

Kan man ikke stole såpass mye på kjæresten sin bør man ikke være sammen i utgangspunktet, og kanskje heller låse seg inne på badet hjemme - du kan jo rett og slett bli kjørt over av en bil når du går ut!

(Skjønner forøvrig at du aldri har vært på Ibiza)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er så typisk KG.

Trådstarter starter en diskusjon på generell basis, og ønsker andres meninger. Men i stedet for å fremme sine meninger på en høflig og skikkelig måte, kommer folk med sure ytringer og nærmest angrep på trådstarter. Hvorfor??

Det blir stadig ukoseligere å være her.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Dette er så typisk KG.

Trådstarter starter en diskusjon på generell basis, og ønsker andres meninger. Men i stedet for å fremme sine meninger på en høflig og skikkelig måte, kommer folk med sure ytringer og nærmest angrep på trådstarter. Hvorfor??

Jeg er helt enig i dette.

For øvrig tror jeg faktisk samboeren min hadde testet seg uten noe om og men, om det var avtalt på forhånd. Så lenge han ikke har noe å skjule, og så lenge man ellers ikke maser om utroskap o.l., så hadde det neppe vært noe stort problem for han. Men folk er jo forskjellige, og han hadde neppe hatt lyst til å dra på en slik tur i utgangspunktet. :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan alltids be ham og å gjøre det.

Men vær klar over risikoen. Hadde jeg vært på guttetur til utlandet, aldri gitt kjæresten min noen grunn til ikke å stole på meg, for så å komme hjem til krav om test av kjønnsykdommer hadde jeg gjort det slutt. Det dreier seg faktisk om gjensidig tillit, og med ett sånt ultimatum er tilliten brutt.

Men for all del, han trenger ikke å reagere slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Dette er så typisk KG.

Det er jo en ærlig sak, og en relevant mening, at man selv hadde gått på flekken om en kjæreste hadde bedt om test fordi h*n ikke kunne ta ditt ord på at du ikke var utro på ferietur. Skjønner ikke hvorfor det skal være et uhøflig svar.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner tanken,tror også at alle KAN være utro....

men aldri verden at typen hadde fått meg til å teste meg etter en ferietur fordi han ikke stoler på meg!

hadde jeg følt meg utrygg så hadde jeg heller bedt typen om å være så vennlig å bruke kondom i det minste VISS han skulle finne på no slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Leonidene

Du har naturligvis lov å be om det :) Så er det opp til kjæresten å enten teste seg eller la være.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater

Er det å dra på guttetur synonymt med å ha fri sex? Da er jeg glad for at min mann ikke drar på gutteturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri godtatt å teste meg fordi jeg hadde vært på guttetur, "i tilfelle jeg hadde ligget med noen".

Man burde teste seg før man har sex med hverandre, men ikke underveis i forholdet. Det handler om tillit.

Og er man usikker på om kjæresten kan finne på å være utro, da er det kanskje like greit å gå fra hverandre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Og er man usikker på om kjæresten kan finne på å være utro, da er det kanskje like greit å gå fra hverandre.

Så da må man - ifølge hva forskning og samlivseksperter sier - vurdere å gå fra kjæresten uansett hvem han er? :)

Ikke bør man nekte kjæresten å dra til Pattaya på partytur med single kamerater, og ikke bør man kunne be om en test når han kommer hjem, selv om han har vært på et av Asias mest hivbefengte steder, hvor vestlige er kjent for å ligge med prostituerte?

Er det den ene partens rett å få like mye frihet som da han var singel, mens den andre parten skal sitte hjemme og utvise tillit for tillitens egen skyld, selv om det kanskje er stor risiko knyttet til det for egen helse?

Man sier jo ikke "jeg tror du har vært utro!". Man sier at "jeg tror absolutt ikke du har vært utro, men siden man aldri kan vite, og du har vært drita full på et sted med mye smitte, hadde det vært fint om jeg bare kunne være sikker på å ikke få noe snusk".

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PiriPiri

Kjæresten min kan bare glemme dra på guttetur til syden. Da drar han isåfall som singel.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm.. Ser ikke greia, kjæresten min hadde ærlig talt ikke fått lov til å dra på guttetur til pataya/kambodsja/india (osv), og han skulle værsågod å teste seg når han kom hjem om han absolutt måtte dit med gutta.

Går ann å være fri og frank andre steder i verden enn i sexindustriens lekeland.

Jeg stoler på ham, men ikke disse stedene. :lur:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender du gubben på testing kvar gong han har vore på rølpefylla med kompisane, og, eller? Og etter alle jobbfestar? Det er jo på jobbfestar det stort sett skjer...

Eg har vald å stole på han eg er saman med. Hadde eg ikkje stolt på at han ikkje var utru, hadde vi ikkje vore saman. Så enkelt er det faktisk med den saka.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...