Gå til innhold

takkekort

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!!

Dere er så kreative her inne og kommer med så bra ideer.

Derfor lurer jeg på om noen har gode forslag til hva vi skal skrive i takkekortene. Har liksom ikke lyst på dette vanlige "takk for oppmerksomheten i anledning ...."

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Vi fikk personlige takkekort av de venneparene våre som giftet seg i sommer:

"Tusen takk for den koselige piknik-kurven vi fikk til bryllupet vårt. Kanskje dere har lyst til å bli med å innvie kurven en solskinnsdag?"

og fra det andre paret:

"Tusen takk for de fine kakegaflene vi fikk til bryllupet vårt! De får vi nok bruk for når vi får besøk av dere to kakemomsene! Og takk for nydelig pianospilling og ellers all hjelp rundt forberedelsene! Dere er fantastiske!"

Dette ble vi glade for å få på årets to takkekort.

Jeg har ikke sans for "Hjertelig takk for gaven vi fikk til vårt bryllup". Det blir stivt og upersonlig. Hvor mange unge mennekser bruker et så stivt språk til vanlig? Å bruke ordet "gaven" kan virke som du ikke har helt oversikt over hva du egentlig fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk personlige takkekort av de venneparene våre som giftet seg i sommer:

"Tusen takk for den koselige piknik-kurven vi fikk til bryllupet vårt. Kanskje dere har lyst til å bli med å innvie kurven en solskinnsdag?"

og fra det andre paret:

"Tusen takk for de fine kakegaflene vi fikk til bryllupet vårt! De får vi nok bruk for når vi får besøk av dere to kakemomsene! Og takk for nydelig pianospilling og ellers all hjelp rundt forberedelsene! Dere er fantastiske!"

Dette ble vi glade for å få på årets to takkekort.

Jeg har ikke sans for "Hjertelig takk for gaven vi fikk til vårt bryllup". Det blir stivt og upersonlig. Hvor mange unge mennekser bruker et så stivt språk til vanlig? Å bruke ordet "gaven" kan virke som du ikke har helt oversikt over hva du egentlig fikk.

Dette innlegget var mitt. Glemte å logge meg på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks:

Personlig variant:

Kjære tante Olga og onkel Kåre

Tusen takk for den fine kaffekannen vi fikk av dere til bryllupet vårt.

Når vi kommer hjem fra bryllupsreisen skal vi invitere dere over så vi får testet den.

Klem fra Brud & Brudgom

Litt fjernere variant:

Fam. Olsen

Tusen takk for den fine sølvskjeen vi fikk av dere til bryllupet vårt.

Vennlig hilsen Brud & Brudgom

Synes det er koselig å skrive selv, og ikke å skrive samme tekst på alle kortene. Bruk navnene til den gaven kom fra og gjerne en liten kommentar om tingen.

Det tar tid, men er mye koseligere å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist fikk jeg:

Kjære Tex og familie

Tusen takk for sprudlevannet og de tilhørende glassene vi fikk på vår bryllupsdag.

det skal bli godt å få opp igjen stemningen etter at hvetebrødsdagene er over.

Vennlig hilsen Brud og Brudgom.

(vi gav dem en stor champagneflaske pluss to champ glass til. Vi var ikke invitert, det var noen tidligere naboer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev nok ikke så veldig personlig jeg, men nevnet i alle fall hva vi hadde fått i gave og bryllupsdatoen alle kortene...

Eks:

Kjære Inger!

Tusen takk for den kjempefine duken vi fikk til vårt brullup 26. juli 2003

Hilsen Grooo og mannen

Synes selv det er koselig når jeg finner gamle takkekort at datoen står der, ikke alt man husker i hodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes selv det er koselig når jeg finner gamle takkekort at datoen står der' date=' ikke alt man husker i hodet...[/quote']

Enig i at det er fint å ha med bryllupsdagen i takkekortet, ellers liker jeg også den "personlige" varianten å takke på, fremfor "takk for gaven".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...