Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Denne uken var jeg på jobbintervju, og jeg synes det gikk veldig bra egentlig. Arbeidsgiver og den andre som intervjuet meg virket veldig positive, og det ble sagt rett ut at jeg virket oppegående og aktuell for jobben. De sa de ville få jobbintervjuene kjapt unnagjort, og at de trolig ville ta kontakt med meg allerede i løpet av fredag, altså i dag.

Betyr dette at jeg ikke fikk jobben..? De hadde tatt fem stykker inn til intervju, og det er to ledige stillinger i bedriften. Er forresten snakk om en stilling som medarbeider, hvis det betyr noe. Og burde jeg eventuelt ringe dem på mandag og spørre? Eller avvente? Vil jo virke interessert, men ikke masete heller. Og er utrolig redd for å få avslag på telefon, kommer til å bli helt satt ut.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Naenia
Skrevet

Har du ikke hørt noe på mandag i tolvtiden, ville jeg ringt dem :)

Skrevet

Ring litt sånn halveis fortvilet og si at du har fått et annet rimelig greit tilbud, at du heller gjerne vil jobbe hos dem dersom de vil ha deg, men at du også vil ta i mot det andre tilbudet om sjansen er liten for å få jobb der, og spør dem om råd dersom de har noen god formening om hva du skal gjøre nå... :-)))

AnonymBruker
Skrevet

Er forresten snakk om en stilling som medarbeider, hvis det betyr noe. Og burde jeg eventuelt ringe dem på mandag og spørre? Eller avvente? Vil jo virke interessert, men ikke masete heller. Og er utrolig redd for å få avslag på telefon, kommer til å bli helt satt ut.. :sjenert:

En stilling som medarbeider? Er ikke alle stillinger det? :goodbye:

Jeg ville ikke gjort som Kjetil sier, i hvert fall. Hvis man sier man har fått en annen jobb så kan det jo hende de velger de som ikke har noe tilbud. Om det ellers står likt mellom søkere. Ang. å ta kontakt med dem ville jeg ventet noen dager, siden de ikke sa sikkert at de ville ta kontakt i dag.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ha ventet til mandag, eventuelt tirsdag. Har du ikke hørt noe innen da, kan du ringe dem.

Skrevet

En stilling som medarbeider? Er ikke alle stillinger det? :goodbye:

Jeg ville ikke gjort som Kjetil sier, i hvert fall. Hvis man sier man har fått en annen jobb så kan det jo hende de velger de som ikke har noe tilbud. Om det ellers står likt mellom søkere. Ang. å ta kontakt med dem ville jeg ventet noen dager, siden de ikke sa sikkert at de ville ta kontakt i dag.

Mente ekstrahjelp.

Men takk for svar alle sammen! Kommer nok ikke til å lyge å si jeg har fått et annet tilbud.. :gjeiper: Men usikker på når jeg burde ringe! Vil ikke virke masete, men vil jo virkelig ha jobben.

Mandag eller tirsdag, jenter?? :)

Skrevet

Tirsdag.

• Liker 1
Skrevet

Ble veldig usikker, jeg :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

De sier hva som helst, hvis de mener det vet du det ganske kjappt.

Mange slike interjuer er falske.

Skrevet

De sier hva som helst, hvis de mener det vet du det ganske kjappt.

Mange slike interjuer er falske.

Hva mener du?

Skrevet

Ring på tirsdag for å høre.

Hvis noen sier at de kommer til å ta kontakt med deg, forvent at de skal ta kontakt. Begynn gjerne med å si at siden du ikke hørte noe fra de så tenkte du å bare ringe for å høre hvordan det ligger an eller noe lignende.

Skrevet

Nysgjerrig hvorfor alle sier tirsdag? :) Er det uhørt å ringe mandag? Er jo nervøs og spent på hva de har kommet fram til, så vil jo helst ringe mandag for å få avklart det så fort som mulig..

Gjest Naenia
Skrevet

Jeg hadde ringt på mandag, det gjorde jeg etter mitt forrige intervju.

"Hei, det ble sagt at man skulle få beskjed på fredag, så jeg lurte på hvordan ting ligger an?" :)

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Har mest lyst til å ringe på mandag, så tror egentlig jeg satser på det.. Selv om mange mener jeg burde vente til tirsdag :gjeiper:

Skrevet

Ring mandag du, jeg er også nysgjerrig. :fnise:

Skrevet

Ja,ring på mandag :)

Skrevet

Nysgjerrig hvorfor alle sier tirsdag? :) Er det uhørt å ringe mandag? Er jo nervøs og spent på hva de har kommet fram til, så vil jo helst ringe mandag for å få avklart det så fort som mulig..

Neida, det er ikke uhørt, men siden fristen var på fredag så kan det ta litt tid å få ut beskjed. Jeg har aldri fått beskjed pr. telefon om at jeg har fått jobb, jeg har fått beskjedene pr. brev. Det kan ta litt tid. Og selv om de skal gi beskjed pr. telefon (antar tidene har forandret seg), så vet jeg at ting kan skje slik at man ikke får gitt beskjeder så snart man hadde sett for seg. Men etter to dager bør de jammen ha fått tid til det, så da kan man fint ringe. Altså stemmer jeg fremdeles på tirsdag ;) .

Lykke til, forresten.

AnonymBruker
Skrevet

Neida, det er ikke uhørt, men siden fristen var på fredag så kan det ta litt tid å få ut beskjed. Jeg har aldri fått beskjed pr. telefon om at jeg har fått jobb, jeg har fått beskjedene pr. brev.

Virkelig? Jeg har alltid fått beskjed på telefon. Har fått det formelle jobbtilbudet i posten etter at jeg har sagt ja på telefon.

Skrevet

Lykke til :) Jeg skal på andregangsintervju i morgen, så satser også på hell og lykke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...