Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en ganske tørr hud, men bruker ansiktsmaske nesten hver dag, så den kan nok regnes som normal nå. den ser helt normal ut uten sminke, - men med litt foundation så flasser det seg og legger seg i klumper. hva er problemet? noen gode foundationer som unngår dette?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dette problemet om jeg ikke tilfører tilstrekkelig med fukt, OG bruker foundation for veldig tørr hud.

Nå som huden min er kun medium tørr bruker jeg decleors angelique(for tørr hud) og cliniques superbalanced.

Når huden min var tørrere måtte jeg bruke det feteste av kremer, samt foundation for svært tørr hud - da gjerne voksenserien(nå supermoisture til clinique) på foundationer, selv om jeg var da bare 20 år og alltid ble anbefalt foundation/kremer for ung hud.

Jeg får aller mest flassing/tørr(og fet på en gang faktisk)av mineralsminke, den liksom legger seg i porene......

Så mitt beste tips er igrunnen flytende foundation for svært tørr hud(jeg har best erfaring med clinique, få en test på supermoisture) - og så kan du i tillegg smøre på fuktigshetskrem på utsatte områder før påføring hvis dette alene ikke er nok.

Men jeg lurer jo litt på hvilke merker(og hva nøyaktig) du bruker, da av fukt og foundation?

Skrevet

Du kan prøve å bruke en primer først. Og bruke en god fuktighetskrem aller først, (som du på en måte gnir mellom hendene og så trykker inn i huden).

Og bruke lite foundation i gangen, noen foundationer tørker/trekker veldig fort inn og blir rar og tørr hvis man ikke får jobbet den raskt ut med en gang

Skrevet

en foundation fra clinique mot fet og uren hud. var den jeg fikk anbefalt, men kanskje huden min er blitt noe tørrere siden det. er mest på haken og over leppene det klumper seg og flasser (litt flass i pannen også). går på en krem fra legen mot kviser (hjalp mye, har vell omtrent ingen kviser nå som jeg bruker den), men den gjør bare slik at det flasser så mye (dette er noe av virkningen, men det ser jo ikke veldig pent ut spør du meg da... men likevell verdt det :-)

vil desse klumpene forsvinne om jeg bytter til en foundation for tørr hud?

Skrevet

Jeg har dette problemet om jeg ikke tilfører tilstrekkelig med fukt, OG bruker foundation for veldig tørr hud.

Nå som huden min er kun medium tørr bruker jeg decleors angelique(for tørr hud) og cliniques superbalanced.

Når huden min var tørrere måtte jeg bruke det feteste av kremer, samt foundation for svært tørr hud - da gjerne voksenserien(nå supermoisture til clinique) på foundationer, selv om jeg var da bare 20 år og alltid ble anbefalt foundation/kremer for ung hud.

Jeg får aller mest flassing/tørr(og fet på en gang faktisk)av mineralsminke, den liksom legger seg i porene......

Så mitt beste tips er igrunnen flytende foundation for svært tørr hud(jeg har best erfaring med clinique, få en test på supermoisture) - og så kan du i tillegg smøre på fuktigshetskrem på utsatte områder før påføring hvis dette alene ikke er nok.

Men jeg lurer jo litt på hvilke merker(og hva nøyaktig) du bruker, da av fukt og foundation?

bruker en foundation fra clinique mot fet og uren hud. var den jeg fikk anbefalt, men kanskje huden min er blitt noe tørrere siden det. er mest på haken og over leppene det klumper seg og flasser (litt flass i pannen også). går på en krem fra legen mot kviser (hjalp mye, har vell omtrent ingen kviser nå som jeg bruker den), men den gjør bare slik at det flasser så mye (dette er noe av virkningen, men det ser jo ikke veldig pent ut spør du meg da... men likevell verdt det :-)

vil desse klumpene forsvinne om jeg bytter til en foundation for tørr hud?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...