Gå til innhold

Ny mann i livet vårt. Hva nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har forelsket meg i en god venn....og det er gjensidig. Hvordan gå frem når det gjelder datteren min på 1 1/2 år? Jeg vil se hvor dette fører før jeg involverer henne... Er det noen som har erfaring med dette? Må legge til at han er veldig glad i barn, og de gangene han har truffet henne har han lekt med henne, sunget og lest i bøker. Så akkurat den biten bekymrer jeg meg ikke for. Det er liksom alt det andre... Hvordan gjør man det med overnatting f.eks? La ham sove på gjesterommet? Må jo være rart for min lille jente å våkne, og se en fremmed (nesten) mann i mamma's seng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Må jo være rart for min lille jente å våkne' date=' og se en fremmed (nesten) mann i mamma's seng?[/quote']

Ikke rart. Men uakseptabelt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jada, litt feil ordvalg da. :roll: Jeg har IKKE tenkt å bare dra fyren inn i min seng med ên gang, og ikke ta hensyn til jenta mi. Helst vil jeg bare treffe ham de helgene jenta's far har henne....i første omgang iallefall.

Skrevet

Når datteren din er så liten er det jo begrenset hva man kan forklare.

Men du sier at du kun vil være sammen med ham når hun ikke er hjemme i starten - ville det ikke være bedre å la ham være en god del sammen med dere før han evt. overnatter og hun finner ham i senga di? Sånn at han er der når hun legger seg, og dermed er det ikke SÅ rart at han faktisk sover der også...

Tviler på at jeg hadde lagt fyren på gjesterommet/sofaen i starten dersom barnet var så lite...

Skrevet
han må bare begynne å være i livet hennes... og så venner hun seg til det..

Ja, det er jeg enig i. Han må begynne å være i LIVET hennes, ikke sengen!

Ta det som det kommer du. Date ham litt mens hun er hos faren sin, og så går det an å la henne treffe ham i ny og ne. Men jeg mener bare at overnattingen bør vente sålenge barnet er hjemme. Men det sier du jo selv også.

Hyggelig at du er forelsket igjen, forresten! :D

Skrevet

Et så lite barn har da ikke noe forhold til om han sover over eller ikke, så lenge hun vet hvem han er så hun ikke blir redd når hun kommer inn til deg om natten eller morgenen. Står hun opp selv og kommer inn forresten?

Fint å ta hensyn til barna, men dette her var vel litt drøyt vel...

(Ikke at jeg mener at man kan skifte menn og dra dem ut og inn i livet til barna bare fordi de er for små til å forstå... bare så DET er understreket og vi slipper dumme utsagn i den forbindelse)

Skrevet

Ikke rart. Men uakseptabelt.

Når barnet er så lite som 1 1/2 år har det neppe annet forhold til en seng enn at den er til å sove i. Så lenge barnet blir kjent med din nye kjæreste blir hun vel ikke skremt av å finne han i sengen din om morgenen.

Jeg kan skjønne at det kan være uheldig for et barn å finne en ny mann i sengen gang på gang, men her er det da snakk om en mann som barnet kjenner.

Skrevet

Selv om små barn ikke kobler mann i mammas seng med sex, kan det godt hende de syns det er rart og at det gjør dem utrygge. Senga er stort sett et sted jenta er vant til å finne mamma alene - og ingen av de andre voksenpersonene hun kjenner godt oppholder seg der.

Derfor syns jeg (som de andre her), at du skal la dem bli bedre kjent før han overnatter når hun er hos deg. Han kan godt være der når hun legger seg, men når hun våkner, tror jeg det er en fordel at hun får ha mamma i fred (som vanlig) til hun er blitt fortrolig med den nye vennen din.

Du tjener iallefall enormt på å la ting gå litt i din datters tempo her...

Lykke til!

Skrevet

Jeg er enig her. Er hun 1 1/2 år ser jeg ingen problemer så lenge hun er trygg på han.

Skrevet

Man skal ikke overdramatisere noe når det gjelder barn. Som regel er de veldig tilpasningsdyktige, og det er også begrenset hva de forstår. Vi voksne har en tendens til å tillegge dem egenskaper som nettop tilhører VOKSNE.

Første gang jeg møtte jenta til samboern min var hun nesten to. Jeg hadde faktisk låst meg inne på do tidlig om morgenen, og sittet der i nesten en time da jeg hørte tassing utenfor.(turte ikke rope, for jeg ville ikke vekke jentungen) Etter en del godsnakking virket det som jeg fikk henne til å forstå at hun måtte hente pappan sin, for døra satt fast. :oops: Det gjorde hun ikke, men hun la seg i dobbeltsenga, og etter en stund kom det "Tille sitter på do hun..." :ler: Etterpå lå jeg og hun i senga og pludret og ble kjent med hverandre på en veldig naturlig måte, kommer aldri til å glemme det... :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...