Gumman87 Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Jeg er ganske overvektig.. BMI på 30. Nå har jeg prøvd det meste er er ganske lei og oppgitt.. Har fått en ide om slanke meg på suppe. Kick-start! Ikke den sykehus-dietten, men vanlig hjemmelaget grønnsaksuppe. Hvor mye tror dere ca jeg kommer til å gå ned i vekt på 1 mnd? Jeg skal trene litt i tillegg. Noen som har erfaring med dette?
Anjah Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Altfor ensformig. Du vil nok bli veldig slapp, og ikke orke mye trening. Et tips er å spise knekkebrød med ymse pålegg til frokost og lunsj. Spis et knekkebrød annenhver time. (Ja, du vil rumle i magen noen dager) Spis vanlig mat til middag, bare mindre enn hva du pleier. Drikk kun vann! Ikke tung mat etter klokken 6 på kvelden. Er du grisesulten, kan du drikke et stort glass vann og spise frukt, eks. melon og pære. Tren 1 time 2 ganger i uka. Kondisjonstrening med puls MÅ til! Tenker du vil miste 1,5 -2 kg hver uke Funka flott for meg! Jeg tok 10 kg på under 3 måneder :D
Meridian Skrevet 6. mai 2011 #3 Skrevet 6. mai 2011 Om du skal slanke deg, er det viktig å gjøre det på den rette måten. Du må få i deg protein og sundt fett hver dag itillegg til grønnsaker og mye vann. SÅ skal du lage hjemmelaget suppe, må du huske å ha kjøtt/kylling i. Hjemmelaget suppe av grønnsaker er kjempesundt, men det er viktig at du får i deg nok proteiner og sundt fett. Jeg går ut ifra at du ikke skal spise karbohydrater som hvetemel, sukker og ris? Du kan jo også lage salater og wokke grønnsaker, for man blir jo litt lei suppe i lengden. Jeg kan lover deg at du kommer til å rase ned i vekt og du kutter ut alt som inneholder karbohydrater som hvetemel og sukker, men da er det viktig at du spiser kjøtt/kylling/fisk, avokado, nøtter, kjerner og frø i tillegg til frukt, grønt og bær. Det er mange som tror de blir fete av å spise sundt fett som nøtter, oljer og fet fisk, men det er slankende og sundt. Karbohydratene som fins i grønt, frukt og bær er ikke farlig, de er viktige for kroppen, og de inneholder mye vitaminer, mineraler og sporstoffer som kroppen trenger. Jeg gikk ned 15 kg på 3 mnd, og jeg spiste kun proteiner, sundt fett, grønt, frukt, bær, nøtter, avokado osv... og drakk masse vann og litt farris. Jeg spiste ikke noe karbohydrater som hvetemel, sukker, spelt, men spiste litt ris innimellom. Oi, vet ikke om jeg svarte på spørsmålet ditt ... men lykke til
Gumman87 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2011 Tusen takk for svar! Jeg bør vel spise noe annet i tillegg. Knekkebrød med makrell i tomat f.eks? Eller egg.. Dette skal jeg få til! :D for nå er jeg så SYKT lei av å ikke finne klær som passer og en selvtillitt som er på bunn!
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #5 Skrevet 6. mai 2011 Jeg har spist suppe noen uker, men er enig med Meridian og erstattet middag med grønnsaksupper, kjøttsupper, fiskesupper og spise knekkebrød med makrell i tomat, salater, frukt, litt nøtter og en yoghurt av og til. Jeg har prøvd rikshospitalets suppekur og ble veldig lei. Selv om jeg gikk ned i vekt og bare brukte den en uke, hadde jeg ikke lyst på en ny runde. Må legge til at jeg ikke la på meg etter endt uke, men spiste sunt og variert. Jeg har kokt kjøtt og hatt i kjøleskapet og hatt kjøtt i suppa fra dag til dag. Spiser jeg suppe til kvelds blir det ren grønnsaksuppe med løk, gulrøtter, sellerirot, hodekål, kålrabi, blomkål, brokkoli og purre. I stedet for kjøtt kan man ha i bønner eller fisk. Fisk kan serveres kokt ved siden av. Lager også tomatsupper og kremede supper og tror jeg spiser sunt, selv om middagen er mer flytende enn ellers. Har gått ned en kilo i uka og er moderat aktiv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå