Gjest Applecore Skrevet 6. mai 2011 #21 Skrevet 6. mai 2011 Jeg repeterer matte nå, og joda, den regelen var noe av det første som ble nevnt i boka.
Gjest strykebrett Skrevet 7. mai 2011 #22 Skrevet 7. mai 2011 Jeg husker da at vi i grunnskolen måtte regne en hel masse stykker av typen ts nevner for å prente inn disse rekkefølgereglene. Rart at så mange ikke vet om de..
aluminium Skrevet 7. mai 2011 #23 Skrevet 7. mai 2011 Det er selvsagt lov å skrive det slik, men det er lite ryddig. Det beste ville være så skrive 2*2+2 eller 2+(2*2). Det er litt det samme som i algebra der man samler først x^2, y^2, z^2, x, y, z, 1, 2, 3. Man har selvsagt lov å bytte om, men det gjør det hele mer uryddig og uoversiktlig.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #24 Skrevet 7. mai 2011 Jeg husker da at vi i grunnskolen måtte regne en hel masse stykker av typen ts nevner for å prente inn disse rekkefølgereglene. Rart at så mange ikke vet om de.. Jeg synes også det er rart at dette er en regel jeg aldri har lært. Selv om jeg er dårlig i matematikk ser jeg jo hvor viktig og elementær den er, så det er merkelig at jeg ikke kan huske den fra mattebøkene mine. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #25 Skrevet 7. mai 2011 Jeg husker da at vi i grunnskolen måtte regne en hel masse stykker av typen ts nevner for å prente inn disse rekkefølgereglene. Rart at så mange ikke vet om de.. Jeg husker den matteregelen, men opp gjennom livet har jeg også: * Oppdaget ting jeg aldri lærte, som andre har lært * Oppdaget ting lærerne mine sa, som rett og slett var feil * Glemt en del av det jeg lærte (rart å se gamle skrivebøker fra skolen; "var det meg?" ) Så jeg synes ikke det er rart at noen ikke vet om eller husker den regelen. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå