Gå til innhold

Hva er din blodtype?

103 stemmer

1. 1. Hva er din blodtype?

• A Rhesus Positiv
      25
    • A Rehsus Negativ
      13
    • B Rhesus Positiv
      14
    • B Rhesus Negativ
      3
    • 0 Rhesus Positiv
      15
    • 0 Rhesus Negativ
      16
    • AB Rhesus Positiv
      13
    • AB Rheeus Negativ
      4

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvorfor, men jeg lurer litt på dette. :)

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

Vet faktisk ikke

Skrevet

Vet heller ikke :P Det kunne du jo hatt som et alternativ...

Skrevet

Jeg er B Rhesus Positiv, noe jeg fikk vite da jeg begynte å gi blod :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg er 0,rhesus minus. Jeg er det som kalles en universell blodgiver, for min blodtype er uten antistoffer og kan gis til alle. Hvis jeg skulle trenge blodoverføring, må jeg ha samme type som jeg har selv.

Skrevet

A Positiv tror jeg. Mamman min er i alle fall AB Rhesus Minus. Tror det er sjeldent.

Skrevet

Jeg er 0,rhesus minus. Jeg er det som kalles en universell blodgiver, for min blodtype er uten antistoffer og kan gis til alle. Hvis jeg skulle trenge blodoverføring, må jeg ha samme type som jeg har selv.

Same, same - og hver gang jeg kommer for å gi blod så sier de søte damene på blodbanken: Kommer du med gullblod til oss du da? Hurra! :ler:

Gjest Eurodice
Skrevet

A Positiv tror jeg. Mamman min er i alle fall AB Rhesus Minus. Tror det er sjeldent.

Det er sjeldent. Hvis jeg har regnet riktig, er ca. 0,6 prosent av den norske befolkning AB rhesus minus.

Skrevet

Det er sjeldent. Hvis jeg har regnet riktig, er ca. 0,6 prosent av den norske befolkning AB rhesus minus.

Jeg vet. Jeg pleide å være så sjalu fordi jeg ville også ha sjeldent blod. Men nå bryr jeg meg ikke. :fnise:

Skrevet

Jeg er A positiv.

Synes å huske at A og 0 er de mest vanlige typene..kan det stemme?

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg vet. Jeg pleide å være så sjalu fordi jeg ville også ha sjeldent blod. Men nå bryr jeg meg ikke. :fnise:

Hvis det er noen trøst så har de like mye bruk for ditt vanlige blod. I og med at det er vanlig hos pasientene også så trenger de jo forholdsvis mer av det :)

Skrevet

Hvis det er noen trøst så har de like mye bruk for ditt vanlige blod. I og med at det er vanlig hos pasientene også så trenger de jo forholdsvis mer av det :)

I know... jeg gir blod. Alt blod er viktig.

:sjenert:

Men skulle ønske at det var noen som sa til meg at jeg hadde gullblod slik som blodbank damene sier til Suzy. :sukk:

Skrevet

Jeg har A+. Vanligste og kjedeligste.. Liker å være spesiell :fnise:

Skrevet

-Inkludert Marve Fleksnes. :fnise:

Jeg fikk vite blodtypen min nylig, da jeg var på første svangerskapskontroll. Den er A rhesus negativ, og den er såvisst negativ, i og med at jeg må ha to ekstra vaksiner pga at akkurat denne blodtypen mangler noen stoffer eller noe. :kjefte:

Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

-Inkludert Marve Fleksnes. :fnise:

Jeg fikk vite blodtypen min nylig, da jeg var på første svangerskapskontroll. Den er A rhesus negativ, og den er såvisst negativ, i og med at jeg må ha to ekstra vaksiner pga at akkurat denne blodtypen mangler noen stoffer eller noe. :kjefte:

Hvis din mann har rhesus pluss, har dere uforlikelige blodtyper. Jeg vet ikke om det går an å finne ut blodtypen på fostere. Den får enten morens eller farens blodtype. Men uansett blir du vaksinert forat babyen ikke skal risikere å få erythroblastose.

Skrevet

0+ er jeg, har lurt på hva sønnen min er, tror ikke det sto i fødselspapirene...

Skrevet

Jeg har AB Rhesus Minus. Noe som førte til sprøyte i låret dagen etter fødsel. Jeg trodde den skulle settes i jenta, jeg, og så kjører hun den bare i låret på meg :gjeiper:

Skrevet

Jeg har AB Rhesus Minus. Noe som førte til sprøyte i låret dagen etter fødsel. Jeg trodde den skulle settes i jenta, jeg, og så kjører hun den bare i låret på meg :gjeiper:

Ah det husker jeg moren min sa at hun også fikk. Hvorfor det egentlig?

Jeg mener hva er det med den blodtypen som gjør at en må ta sprøyte etter fødsel?

Skrevet

Hvordan får man vite blodtypen sin egentlig? Må man til fastlegen for å få vite det? Virker så unødvendig å bestille en time der bare for å få vite blodtype. Har spurt uttallige ganger om jeg kan få vite blodtypen min når jeg har tatt blodprøve for andre ting, men det er jo tydeligvis umulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...