Hecate Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 (endret) Og trives egentlig ganske greit å være det, har en idiotisk frykt om å binde meg til en mann. Men merker at mange rundt meg begynner å bli urolig for meg, kvinne, 32 år og barnløs det er vist unormalt og ikke bra. Hva synes dere? Er det så gale å være en 32 år gammel singel kvinne og barnløs? Endret 6. mai 2011 av Hecate 1
Oreokjeks Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Nei, ikke i dagens moderne samfunn! Helt normalt! Venninnen min fikk sitt første barn når hun var 30, og hun vil ha et par til, men stresser langt ifra! Kjenner også ei på 38, verken gift eller har barn, men stresser ikke. Bedre å vente til du finner en mann du virkelig vil satse på, enn å bli stresset og desperat, og ende opp skilt og ulykkelig. Hva du enn gjør, ikke la deg stresse med alder! I dag går det helt fint å få barn i 40 årsalderen også, så om du velger å ta det med ro og fokusere på dine ambisjoner noen år til, så skader det langt ifra. 1
nattsvermer Skrevet 6. mai 2011 #3 Skrevet 6. mai 2011 Det er definitivt ikke noe galt med å være 32 år, singel og barnløs, spesielt ikke hvis du trives med det! Det virker som om samfunnet forventer at alle skal ønske å være "perfekte" med mann og barn, men dette passer rett og slett ikke for alle. Kan ikke folk bare akseptere dette? Selv vil jeg gjerne ha en mann, men barn har jeg slettes ikke noe ønske om å få noen gang. La oss få leve i fred med våre valg
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #4 Skrevet 6. mai 2011 Nei, absolutt ikke! For det første er det jo ikke for sent å få barn, og for det andre er det også fullt akseptert at man har valgt å ikke få barn. Det samme med singelstatus.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #5 Skrevet 6. mai 2011 Og trives egentlig ganske greit å være det, har en idiotisk frykt om å binde meg til en mann. Men merker at mange rundt meg begynner å bli urolig for meg, kvinne, 32 år og barnløs det er vist unormalt og ikke bra. Hva synes dere? Er det så gale å være en 32 år gammel singel kvinne og barnløs? VIS at du vil ha en mann selv . Vis det tydelig ved at du selv FLØRTER aktivt med menn du kunne være interesert i å bli kjent med . Verre er det ikke . Står du der passiv og kunn opptatt av dine veninner , ja da tror nok alle de single menn rundt deg at du er opptatt eller ikke er interesert i en mann selv . Vis interesse selv for menn , og menn blir automatisk interesert i deg også . For flørting viser at du er tilgjengelig og lysten på mannlig kontakt og bekjentskap .
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #6 Skrevet 6. mai 2011 Og trives egentlig ganske greit å være det, har en idiotisk frykt om å binde meg til en mann. Men merker at mange rundt meg begynner å bli urolig for meg, kvinne, 32 år og barnløs det er vist unormalt og ikke bra. Hva synes dere? Er det så gale å være en 32 år gammel singel kvinne og barnløs? Nei, 32 er ingen alder. Kjenner flere i din situasjon, og de er vellykkede, vakre, hyggelige, snille og positive: men de finner ikke mannen med stor M. Kanskje de er for bevisste? Et par av de er nå gravide i en aldern av 40 og 42
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #7 Skrevet 6. mai 2011 Nei, det er ingenting galt med deg. De det er noe galt med, er de som prøver å tvinge sine valg over på andre, og som mener at alle som ikke er som dem er rare eller unormale. Og mange mener at man er unormal hvis man ikke vil ha barn, og det er ikke måte på hvordan folk med barn kan finne på å snakke om det og synes synd på deg. Å si noe negativt om det å få barn derimot, gud forby, det er helt forbudt 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #8 Skrevet 6. mai 2011 Nei, ingenting galt med det overhodet. For noen er det visst veldig vanskelig å innse at 4a-livet med mann,barn, hus og volvo ikke er lykken og frelsen for alle, det merker man nesten også på svarene her, at mange sier at det ikke er noen hast ennå, at du ennå er ung osv, fordi de regner liksom med at du uansett vil ha det senere
Hecate Skrevet 7. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 7. mai 2011 VIS at du vil ha en mann selv . Vis det tydelig ved at du selv FLØRTER aktivt med menn du kunne være interesert i å bli kjent med . Verre er det ikke . Står du der passiv og kunn opptatt av dine veninner , ja da tror nok alle de single menn rundt deg at du er opptatt eller ikke er interesert i en mann selv . Vis interesse selv for menn , og menn blir automatisk interesert i deg også . For flørting viser at du er tilgjengelig og lysten på mannlig kontakt og bekjentskap . Har ikke d travelt med å finne en mann, trives meget godt i singellivet. Singellivet passer meg utmerket:) Den dagen eg treffer en mann som virkelig eg vil ha og han er singel skal eg heller flørte så bare d.
Gjest Glad i reiser Skrevet 7. mai 2011 #10 Skrevet 7. mai 2011 VIS at du vil ha en mann selv . Vis det tydelig ved at du selv FLØRTER aktivt med menn du kunne være interesert i å bli kjent med . Verre er det ikke . Står du der passiv og kunn opptatt av dine veninner , ja da tror nok alle de single menn rundt deg at du er opptatt eller ikke er interesert i en mann selv . Vis interesse selv for menn , og menn blir automatisk interesert i deg også . For flørting viser at du er tilgjengelig og lysten på mannlig kontakt og bekjentskap . Det er ikke trådstarter som savner en mann, men andre som savner på hennes vegne. Hun trives som singel så da syns jeg hun skal fortsette med deg så lenge hun trives med det 1
Wiggins Skrevet 8. mai 2011 #11 Skrevet 8. mai 2011 Hva du enn gjør, ikke la deg stresse med alder! I dag går det helt fint å få barn i 40 årsalderen også, så om du velger å ta det med ro og fokusere på dine ambisjoner noen år til, så skader det langt ifra. Jeg har ingenting å si på at noen kvinner er kresne med hvilken mann de vil få barn med, det har jo store konsekvenser for henne, men det du sier her er enten blank løgn, eller så er du skremmende kunnskapsløs. Vi mennesker kan ikke vedta politisk eller kulturelt å overstyre biologiske fakta. Biologiske fakta: - Kvinnens mest fruktbare alder er ca. 18-25, da er sjansen for å bli gravid størst, og sjansen for å få barn uten misdannelser eller lignende minst, og fødslene går også greiere. - Etterhvert som kvinnen blir eldre blir "skallet" på eggcellene hardere, og sædcellene vil ha vanskeligere med å trenge igjennom. - Når kvinnen er over 30, og særlig når hun nærmer seg 40, er hun ikke lenger fysisk på toppen, og sjansene for komplikasjoner blir større. Det er som sagt helt greit å være kresen, men hvis man vil ha barn er det greit å huske på at biologien går sin gang etterhvert som årene går.
Meridian Skrevet 8. mai 2011 #12 Skrevet 8. mai 2011 (endret) Jeg har ingenting å si på at noen kvinner er kresne med hvilken mann de vil få barn med, det har jo store konsekvenser for henne, men det du sier her er enten blank løgn, eller så er du skremmende kunnskapsløs. Vi mennesker kan ikke vedta politisk eller kulturelt å overstyre biologiske fakta. Biologiske fakta: - Kvinnens mest fruktbare alder er ca. 18-25, da er sjansen for å bli gravid størst, og sjansen for å få barn uten misdannelser eller lignende minst, og fødslene går også greiere. - Etterhvert som kvinnen blir eldre blir "skallet" på eggcellene hardere, og sædcellene vil ha vanskeligere med å trenge igjennom. - Når kvinnen er over 30, og særlig når hun nærmer seg 40, er hun ikke lenger fysisk på toppen, og sjansene for komplikasjoner blir større. Det er som sagt helt greit å være kresen, men hvis man vil ha barn er det greit å huske på at biologien går sin gang etterhvert som årene går. Dessverre kan man ikke tvinge noen til å like seg, så de som er single i 30-40 årsalderen har rett og slett ikke funnet seg noen. For min del ville jeg vært ulykkelig om jeg tok til takke med en som jeg ikke hadde noe kjemi med, og som satt og røyket og drakk i helsetrøya si mens han kommanderte meg rundt i huset. Det er ikke lett å være kvinne idag, fordi man skal ha bra utdannelse/jobb, se bra ut, og samtidig være god i senga og ha barn innen man er 30 og ha et flott hjem osv osv ... Oi, det er dumt for meg at jeg har blitt 30, og enda ikke har klart å tiltrekke meg en mann. På tide å oppsøke plastisk kirurgi. Menn er så kresne nå til dags ... Endret 8. mai 2011 av meridian
Gjest Reproductivist Skrevet 9. mai 2011 #13 Skrevet 9. mai 2011 Man trenger ikke utdannelse, jobb eller å gjøre mye husarbeid når man er kvinne. Bare godta harem som trengs. Så kan alle leve på statens bekostning ved å ha mange barn og reduserte utgifter pga boforhold.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #14 Skrevet 9. mai 2011 Oi, det er dumt for meg at jeg har blitt 30, og enda ikke har klart å tiltrekke meg en mann. På tide å oppsøke plastisk kirurgi. Menn er så kresne nå til dags ... Hva gjør du for å virke tilgjengelig da? Mange damer er kroniske "isdronninger" i utstrålingen sin. Da mener jeg ikke at de skulle kle seg mer utfordrende eller noe slikt men bare smile og virke åpnere. Et hyggelig smil hjelper mer enn all verdens plastisk kirurgi for å vinne hjertet til en mann.
Hecate Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #15 Skrevet 10. mai 2011 Dessverre kan man ikke tvinge noen til å like seg, så de som er single i 30-40 årsalderen har rett og slett ikke funnet seg noen. For min del ville jeg vært ulykkelig om jeg tok til takke med en som jeg ikke hadde noe kjemi med, og som satt og røyket og drakk i helsetrøya si mens han kommanderte meg rundt i huset. Det er ikke lett å være kvinne idag, fordi man skal ha bra utdannelse/jobb, se bra ut, og samtidig være god i senga og ha barn innen man er 30 og ha et flott hjem osv osv ... Oi, det er dumt for meg at jeg har blitt 30, og enda ikke har klart å tiltrekke meg en mann. På tide å oppsøke plastisk kirurgi. Menn er så kresne nå til dags ... Eg har ingen problem med å få menn til å like meg, ikke er eg stygg og eg er godt likt av folk flest, ser og yngre ut enn min egentlig alder. Eg har valgt å være singel og trives med det... Det eg skrev var ikke tegn på å virke desperat, men hvorfor andre ikke klarer å godta at kvinner over 30 år fortsatt er singel og barnløs.
Gjest Eugene Onegin Skrevet 10. mai 2011 #16 Skrevet 10. mai 2011 Og trives egentlig ganske greit å være det, har en idiotisk frykt om å binde meg til en mann. Men merker at mange rundt meg begynner å bli urolig for meg, kvinne, 32 år og barnløs det er vist unormalt og ikke bra. Hva synes dere? Er det så gale å være en 32 år gammel singel kvinne og barnløs? Pris deg du er en av de fornuftige ikke bry deg hva andre sier. De lever under denne illusjonen at man må være i forhold og ha barn og alt dette tøvet for og være lykkelige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå