Schaathun Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Har to herlige katter som er mine beste venner. For noen uker siden ble jeg syk og vært sånn i 4uker nå og fikk vite av legen at har blitt allergisk mot pelsdyr. Vet at den ene katten skal ha kattunger. Snakket med dyrebeskyttelsen men de vill ikke ta imot dem siden de har et hjem og derfor er mitt ansvar og dette er forstålig men får vondt av at jeg må avlive dem hvis ingen vill gi dem et hjem. Bor i Halden i Østfold så om noen har plass vær så snill å ta kontakt.De er veldig glad i å være ute og veldig kosete. Bare å spørre hvis dere har noen spørsmål.
mellers Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Hei. Så leit at du har blitt allergisk. Har du prøvd ut petal cleanse? Er begge kattene dine ukastrerte? Hvis du skal gi bort/omplassere begge kattene, synes jeg du skal kastrere de først. Da er du sikret at de ikke vil få kattunger som i sin omgang trenger hjem og kanskje må avlives og så videre, og så videre. Samt at du viser at du er en ansvarlig eier ovenfor de som muligens kan tenke seg å overta kattene. Vet du hvor langt på vei den drektige katten din er? Det er mulig å kastrere mens hun går med kull, og det vil da utføres abort samtidig. Dette er selvfølgelig avhengig av situasjonen til pus da. Men det kan være veldig greit å kontakte en veterinær å forhøre seg. Kattungesesongen er allerede i gang, og det kommer til å flomme over av hundrevis av søte små babypuser som vil dumpes, avlives, slås ihjel etc langs hele landet. Dyrebeskyttelsen har nok desverre ikke kapasitet til å hjelpe alle. Derfor må man kastrere kattene sine, slik at man unngår å tilføre enda flere uplanlagte, uønskede katter til et land som bobler over av hjemløse og trengende dyr fra før av. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå