Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å gå til innkjøp av en racersykkel og har ikke så mye peiling, kommet over en Giant tcr composite mod 2007. Dette er jo i utgangspunktet en kostbar sykkel med mye bra utstyr, og tenkte bedre med eldre mod og bra utstyr enn ny med dårligere utstyr.

Er det noe jeg må passe meg for på dette kjøpet, pris vet jeg ikke, skulle gi pris til han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vurderer å gå til innkjøp av en racersykkel og har ikke så mye peiling, kommet over en Giant tcr composite mod 2007. Dette er jo i utgangspunktet en kostbar sykkel med mye bra utstyr, og tenkte bedre med eldre mod og bra utstyr enn ny med dårligere utstyr.

Er det noe jeg må passe meg for på dette kjøpet, pris vet jeg ikke, skulle gi pris til han.

En Giant TCR skulle i utgangspunktet være et bra kjøp. Nå sier du ikke noe om hva slags komponenter som er på. For det første: Er det Shimano-, SRAM- eller Campagnolokomponenter? (Altså gir og bremser.) Hvilken av gruppene til den respektive produsenten er det på sykkelen? (Shiamno: Dura Ace, Ultegra etc, evt. SRAM: Red, Force osv.)

Og så det viktigste; hva slags hjulsett er det på sykkelen? Det fins veldig mange forskjellige hjulsett, og de har selvsagt varierende kvalitet.

Når jeg leser annonser for brukte ting, synes jeg formuleringer som "vurderes solgt" eller "gi pris" er en uting. Selger burde absolutt gi en pris, særlig på noe såpass konkret som en sykkel, det er litt verre å prissette en samling med Donald-blader fra 80-tallet.

Hvis du ser på Sykkelmagasinets bruktmarked, http://sykkelmagasinet.no/no/bruktsykkel+utstyr/pBl7d2yEFptM05CNp2Z-W9MhNZ05ToxjZxCoUlzPX08UhLJ0o5mr6XD.ips?IPSFormPosted=1;category_id1=1;template=rubrikk;sort=Dato;sortOrder=desc;sortKey=number, så vil du se at selv for 2010-modeller så ligger prisene langt under halvparten av ny pris. Kikk litt der og på finn.no, og sjekk nypriser. Prisene for Giant finner du på Horten Sykkelsports nettsider, www.sykkel.com.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...