Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper på noen synspunkter/tips angående hva som er best for tørr hud når det angår fundation.

Jeg har lenge strevet med tørr hud men etter jeg har begynt med Decleor har det nå blitt veldig bra. Vil nødig ødelegge dette med feil fundation!

Jeg har hatt i.d i mange år men tørre områder syntes/fremkalles mye syntes jeg. Lurer da på om flytende kanskje er bedre? Ser Laura Mercier Cream Smooth får bra omtale. Mulig mineral av feks Tikei kunne være et alternativ? Lest mange steder at i.d ikke er av di beste mineral...

Veldig klar over at hud er veldig inviduelt osv men kanskje noen her med tørr hud har testet flytende vs mineral her og har noe fornuftig å komme med forde :-)

Jeg bruker kun fundation når jeg må pynte meg litt ekstra- så sjeldent med andre ord :fnise:

Takk for råd og tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke tørr hud selv, så jeg kan ikke akkuratt dele erfaringer der. Men jeg har hørt fra mange at mineral ofte kan bli litt tørt når du selv har tørr hud. Minreal er absolutt det beste for huden vil jeg si. Men om det blir for tørt for deg, så er det ikke så mye å gjøre med det.

Jeg bruker selv tikei, og er kjempefornøyd. Inneholder ikke Bismuth, som kan irritere huden hos mange. Har skrevet om tikei her.

Her står det bittelitt om tørr hudtype. Har ikke skrevet så mye om hver hudtype, men kanskje litt hjelp.

Sorry at jeg linker så mye til bloggen min, men jeg gidder liksom ikke gjenta meg selv når jeg allerede har skrevet om det ;)

Skrevet

Jeg bruker MACs mineralize compact, den er en presset kremfoundation. Jeg trodde jeg kom til å reagere på den, har gjort det med andre rett-på-huden-produkter fra MAC, men det skjedde ikke med denne. Det er lett å kontrollere påføringsmengden, akkurat som med pudder, men den fukter mer som en flytende foundation.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes både flytende og mineralfoundation blir stygt på min tørre hud, men av de to synes jeg flytende ser best ut, mens mineral føles best ut.

Skrevet

Jeg føler jeg har kommet til himmelen etter jeg gikk over fra ID til Tikei - huden føles mye, mye bedre. Jeg har ikke tørr hud, men den er fuktfattig i visse områder. ID fremhevet disse områdene, mens Tikei heller dekker over.

Det jeg har hørt er at flytende foundation fungerer bedre for tørr hud, men jeg vet ikke om det stemmer. Kan i så fall anbefale Exuviance sin, da den er helt trygg for huden.

Skrevet

Jeg stortrives med sminkeserien fra sonya, men er også en stor fan ID bare miral. Det jeg liker spesielt godt med sonya sine sminker er at de pleier huden, samtidig som de hjelper deg med å fremheve din naturlig skjønnhet. Det er både pudder (mineral) og flytdene fundation, og farger for de fleste hudtyper.

Så kanskje dette kunne vært noe for deg også.

les mer på denne bloggen: http://mademoiselledianne.com/sunnhet-og-skj%C3%B8nnhet-fabulaous

når det gjelder tør hud spesifikt, så er det selvsagt alltid viktig å bruke en god fuktighets krem før du sminker deg ;)

Skrevet (endret)

Jeg har brukt en lett fuktighetskrem, som denne, blandet 50/50 med en flytende foundation påført med svamp, og så tatt litt mineralpudder oppå for å feste. Jeg har tørr hud og om jeg bare bruker mineralpudder ser det ofte veldig tørt ut og med lite glød!

Edit: Ser jeg har lagt ved bilde av night cream, men har selvfølgelig brukt day cream-en :P

Endret av trudelu
Skrevet

hehe vi tok den :)

men hvis det er så ille at du må blande fundation med kremen, så syns jeg at du heller bør prøvde å finne en krem som kan passe til din hud. Sånn at du slipper å blande.

Kanskje du til og med trenger to dag kremer. En til de områdene som ikke er så tørre, og en for ekstra tørr hud (til de stedene i ansiktet som det er ekstra tørt)....bare et forslag :) En god fuktighets krem skal ikke måtte blandes med noe annet for å gi god effekt :)

Dagkremen fra nivea er også veldig god mot tørrhud.

eller Aloe propolis creme som er spesielt laget for tørr og sprukken hud.

AnonymBruker
Skrevet

Er vel ingen som blander foundation med dagkrem for å få mer fukt.. Den metoden funker på min hud også, 50/50 krem og foundation med løst mineralpudder til slutt.

Skrevet

Jeg har prøvd mange forskjellige mineralfoundations opp i gjennom årene, og ingen har noen gang gitt bra resultat. Jeg har bestandig fått flassende resultat, så vil ikke anbefale for tørr hud.

Av flytende foundation kan jeg virkelig anbefale Lancome teint idole ultra, den er helt magisk! Føles ikke ut som jeg har noe på huden min, og den gir et veldig naturlig og glødende resultat. Har også hørt at Nars Sheer glow skal være fantastisk for tørr hud, men den har jeg dessverre aldri prøvd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...