Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Herregud, jeg ryddet nettopp ut av klesskapet mitt for vinteren, og oppdaget at når sommerklærne er lagt bort og alt slitt/gammelt er kastet, har jeg igjen av brukendes klær:

4 bukser

5 topper/gensere/skjorter

5 par sokker

6 truser

2 ytterjakker (1 tykk, varm og 1 regnjakke)

1 langt denimskjørt

Herregud, her er det behov for seriøs fylling av klesskap! Men så til det kjipe; jeg har ikke råd til å kjøpe meg nye klær før til februar... :roll: Frem til da er all lønn planlagt bort til regninger og barnehageforskudd.

Ææææh!

Hva har dere i skapene deres?? Mye mer enn meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mye tøys i klesskapet mitt. Sikkert 12-13 bukser, 50 topper, 25 gensere, 10 kjoler og 20 skjørt. Men hvor mye av dette bruker jeg? Det blir liksom mest olabukse og en enkel topp...

Gjest Halliburton
Skrevet

Hva har dere i skapene deres?? Mye mer enn meg?

Herregud ja!!!! Hvor lenge siden er det du har kjøpt klær når du må kaste nesten alt du eier og har?? :o :o

Hvis du er flink til å kaste slitte plagg og erstatte dem med nye litt etter litt slipper du og måtte bygge opp en garderobe helt fra grunnen av.

H.

Gjest Anonymous
Skrevet

Herregud... Nå måtte jeg tenke... Jeg har ikke hatt råd til å kjøpe meg noe nytt på 4-5 måneder. :oops:

Det meste er fra H&M, det forklarer kanskje den korte "holbarheten" (tynne bomullsgensere som blir slitt etter 3 vask, bl.a)

Gjest Halliburton
Skrevet

Det meste er fra H&M, det forklarer kanskje den korte "holbarheten" (tynne bomullsgensere som blir slitt etter 3 vask, bl.a)

Hvordan i all verden er det du vasker klærne dine?? :o

H.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel, jeg vasker alle gensere på 40 grader. Har nesten ny vaskemaskin. (1 år gammel)

Synes genserne mister fasongen på et vis og blir litt slafsete i kantene etter bare noen få vask. :roll:

Er det bedre om jeg kjøper gensere i andre stoffer enn bomull?

Hvor kan jeg finne rimelige klær som holder en stund, og som er pene og ungdommelige?

Jeg må visst begynne på nytt med garderobe-bygging jo... Damn! :roll:

Skrevet

Har ikke så allverdens mye, men det holder:

1 jeans

2 cordbukser

3 singlets

4 lammeullsgensere

4 flanellsskjorter

1 kofte

1 islender

1 hettegenser

1 treningsbukse

sokker/truser

Yttertøy:

1 fjellanorakk

1 duffelcoat

joggesko

boots

Skrevet
Jeg har mye tøys i klesskapet mitt. Sikkert 12-13 bukser' date=' 50 topper, 25 gensere, 10 kjoler og 20 skjørt. Men hvor mye av dette bruker jeg? Det blir liksom mest olabukse og en enkel topp...[/quote']

Der har du meg også...

Videre: 8 par støvletter, 25 par andre sko, 30 vesker, 20 Bh'er, enorme mengder truser, sokker, strømper...

Noen få favoritter- resten er sjelden i bruk..

Skrevet

hmmm

Skal heretter ikke klage over at kommoden er tom(for jeg har ikke skap nemlig...)

Har

-3 olabokser

-2 cordbukser

-en drøss med "arbeids"bukser (altså gamle bukser som er degraderte..)

-3 skjørt (hverdags da!)

-ørten topper og t-skjorter

6 strikkete gensere

2 kofter

3 cardiganer

cirrka :roll:

Skrevet

Har altfor mye klær til at jeg orker å skrive det her. 1 fullt skap og en full komode + alle ytterjakkene i annet skap. :o

Skrevet
Har altfor mye klær til at jeg orker å skrive det her. 1 fullt skap og en full komode + alle ytterjakkene i annet skap. :o

:enig:

Tre fulle klesskap her... De er så fulle nå at det er på tide med en seriøs opprydding, nå bruker jeg nemlig bare mine favoritter som ligger fremst... (jammen ikke lenge siden opprydding heller, men jeg har shoppet mye i høst...)

Skrevet

Har også alt for mye, men gubben er verre!!

Han har flere søppelsekker m klær i kjelleren han ikke engang har sett på i de to årene som har gått siden vi flyttet inn her.... :ler:

Skrevet

Har ganske mye klær. 2,5 klesskap og en kjempekommode stappfull.

Sikkert 15 kjoler, 20 bukser, 50 topper, 12 skjørt, 8 par støvletter, 15 par sko, 20 gensere, 15 ytterjakker/kåper, masse treningstøy og undertøy og en hel haug med vesker.

Synes jeg kaster/gir bort mye og jeg. Handlet mye klær før, men ikke så mye nå lenger....

Skrevet

Dette var jo rett og slett litt fascinerende!! Hadde aldri overlevd med så lite klær!!!

Retz: Skjønner av klesbeholdningen din at du ikke akkurat er noen moteløve! :hoho:

Hva angår meg selv, så jobber jeg i klesbransjen så jeg må vel innrømme at skapene er temmelig fulle! Men jeg er flink å kaste det som aldri blir brukt!

Men jeg ønsker meg et stort loft så jeg kan lagre alt!! :ler:

Skrevet

Kaster dere klær dere ikke bruker? Skamme seg, send dem til fretex eller til Russland. Fy faen, så bortskjemte vi er.

Nuvel. Jeg har masse klær selv. Men ikke 28 par støvletter. Jeg har ca 15 bukser, kanskje 7 skjørt, 15 gensere og en del topper. Men alt er brukt. Slitte klær er fint, jeg bruker nesten bare det (med mindre det er julaften eller familieselsap, de gamle blir så skuffa hvis det er hull i buksene mine). Jeg har sikkert seks-sju jakker også, og sju par sko eller noe.

Kid-a

Skrevet

Føler jeg må forsvare meg her, selv det er litt utenfor tråden!

Jeg gir klærne jeg ikke bruker til Fretex, jeg kaster dem ikke!!

Skrevet

Hm. Litt urutinert å kaste gamle klær hvis man ikke har råd til å kjøpe nye??

Skrevet
Retz: Skjønner av klesbeholdningen din at du ikke akkurat er noen moteløve! :hoho:

Jeg gir litt faen i denne klesgreia. Dessuten kan jeg være litt distré når det gjelder nyanskaffelser. Nå har jeg f.eks. klart å glemme to år på rad å kjøpe vintersko, men nå er de endelig i hus. Se boots :peke opp: Forhåpentligvis kan jeg slappe av i 8-10 år før jeg trenger nye. :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...