ineeamalie Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Jeg har tenkt til å bli platina blond igjen:) Har starta litt med å stripe..men blekingen har ikke så stor effekt. Så tenkte å ta avfarging.. har mellombrunt med lyse striper nå ( min natrulige farge er musebrunt) Så lurer på åssen farge jeg ender opp med når jeg tar avfargig så for å bleke det. Har vært platina blond før, farget det selv gikk helt fint da..men er desverre gammel farge i håret mitt nå. Gidder ikke gjøre hos frisør for jeg har farget det blondt før uten noen problemer. Takk for svar
smiiiley Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Avfarging må du være veldig forsiktig med når du gjør det hjemme. Når du tar en avfarging, så må du somregel alltid ta en farge over etterpå. Håret blir somregel gult/orange etter en avfarging, for den fjerner pigmenter, men ikke alt. En avfarging gir deg aldri din naturlige hårfarge tilbake, den fungerer litt mer som en bleking. Altså, gult hår. Forskjellen er bare at blekingen bleker pigmentene, mens avfarging trekker de ut av håret.
Glorya82 Skrevet 6. mai 2011 #3 Skrevet 6. mai 2011 Kan kun gi deg et tips, ikke gjør dette hjemme! gå til en frisør dersom du ikke vil bli flekkete og orange/gul/lysebrun om hverandre i håret. Om du synes det er dyrt å gjøre dette hos frisøren så spør om de har en læring som kan gjøre det, de bruker litt lengre tid, men blir veiledet og kontrollert av de andre så det er ikke farlig og mye billigere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå