AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Hei jeg tok to Eggløsnings tester samtidig og begge to var svak positive :-) men spørsmålet mitt er Ka tid skal ha samleie. ........ trenger hjelp plzzzzzzzzz jeg tenker hvis vi gjør det i kveld og det blir eggløsning neste dag, da er kansjke sæden bortkaste Hjelp meg plzzzzzzzzzzzzzzzzzzz. Takk på forhånd
Sunchild Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Kan dere ikke gjøre det både i kveld og i morgen? 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 ..er det veps ellerno her inne? Er sånn jækla irriterende summelyd. 10
Gjest Alabama Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Er ikke noe som heter svak positiv EL-test. Enten er den positiv (like sterk eller sterkere enn kontrollstreken) eller så er den negativ (svakere enn kontrollstreken). Bortkasta sæd? 1
Klematis Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Et kjapt "kurs" i EL-tester og eggløsning: - EL-testene er kun positive når teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken! - De viser positivt inntil 1-2 døgn før du har EL. Dvs når de har vist positivt (gjernte et par dager) og du så får en negativ vil det gå ca en dag til EL. - I motsetning til graviditetstester skal du helst teste på ettermiddag. - Sædceller lever opptil 5 dager, så du kan altså bli gravid ved å ha sex 4-5 dager FØR EL. Dette er hva jeg har fått med meg av å lese her inne uten å selv bruke EL-tester. Kom gjerne med korrigeringer om noe er feil, men tror dette dekker emnet i grove trekk.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 Man kan bli gravid 4-5 dager før EL, og opptil et døgn etterpå, da egget lever i et døgn. Det gunstigste skal være at sædcellene venter på egget i egglederen, og visstnok er sex to dager før EL det optimale. Dvs, skal du velge mellom sex i dag eller i morgen, så hopp til køys nå. I går hadde antagelig også fungert utmerket Vær sikker på at du greier å tolke EL-testene, altså at teststreken er minst like sterk som kontrollstreken. Jeg går gradvis fra bare en strek til to like sterke siste uka før EL omtrent.
Stinelin Skrevet 6. mai 2011 #7 Skrevet 6. mai 2011 Man skal ikke gråte over spilt sæd Kjør på og ha sex uansett, det er mitt tips!
S@va Skrevet 6. mai 2011 #8 Skrevet 6. mai 2011 Et kjapt "kurs" i EL-tester og eggløsning: - EL-testene er kun positive når teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken! - De viser positivt inntil 1-2 døgn før du har EL. Dvs når de har vist positivt (gjernte et par dager) og du så får en negativ vil det gå ca en dag til EL. - I motsetning til graviditetstester skal du helst teste på ettermiddag. - Sædceller lever opptil 5 dager, så du kan altså bli gravid ved å ha sex 4-5 dager FØR EL. Dette er hva jeg har fått med meg av å lese her inne uten å selv bruke EL-tester. Kom gjerne med korrigeringer om noe er feil, men tror dette dekker emnet i grove trekk. Stemmer dette? At det er ca 1-2 dager etter at den er blitt negativ at EL er? Da har jeg sannelig feiberegnet. Men håper at jeg har det, for da traff vi EL ganske bra og jeg tror jeg har testet for tidlig....
Gjest Naenia Skrevet 6. mai 2011 #9 Skrevet 6. mai 2011 Er ikke det mest effektive sex hver dag, da? :gjeiper:
Gjest Alabama Skrevet 6. mai 2011 #10 Skrevet 6. mai 2011 Stemmer dette? At det er ca 1-2 dager etter at den er blitt negativ at EL er? Da har jeg sannelig feiberegnet. Men håper at jeg har det, for da traff vi EL ganske bra og jeg tror jeg har testet for tidlig.... Man får EL 24-48 timer etter den positive testen. EL kommer mest sannsynlig den dagen testen er negativ igjen, eller dagen derpå. Er ikke det mest effektive sex hver dag, da? :gjeiper: Hvis man har dårlig sædkvalitet så kan det lønne seg å spare opp i et par-tre dager mellom hver utløsning. De fleste par kan ha sex daglig.
S@va Skrevet 6. mai 2011 #11 Skrevet 6. mai 2011 Man får EL 24-48 timer etter den positive testen. EL kommer mest sannsynlig den dagen testen er negativ igjen, eller dagen derpå. Takk Alabama! Puh, ikke lett dette her. Trodde liksom at EL-tester skulle gjøre ting enklere, men det er sannelig en vitenskap det også
Athene Skrevet 7. mai 2011 #12 Skrevet 7. mai 2011 Jeg temper, og følger med på sekret og tapp, så vet akkurat når jeg har EL. For meg er det slik; Syklusdag 14 - like sterk teststrek og kontrollstrek Syklusdag 15 - sterkere teststrek enn kontrollstrek Syklusdag 16 - eggløsningsdag. Svakere teststek som kontrollstrek. Jeg får altså EL ca 24 timer etter sist positive test. Men det kan variere fra person til person, og når man tester, hvor stor LH konsentrasjonen er når man tester, etc.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #13 Skrevet 7. mai 2011 Takk for svarene alle sammen jeg kjønte ikke dette, det ble nå veldig komplisert. men vi hadde både den 5. og 7. mai eg får håpe på noe positivt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå