Gjest Leonidene Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Eg og min kjære er forlovet og har vært det i snart 2 år. Eg vil begynne å tenke litt på bryllupet no og legge litt planer, håper på å få giftet oss i 2012/2013. Har allerede bestemt oss for at han skal ha dress og eg skal bruke bunaden min, at vi skal gifte oss utendørs og hvem vi skal invitere (kun de nærmeste). Eg forstår at det er ein god ide å finne ein dato først, men der sliter vi litt. Vi vil naturligvis ikkje gifte oss på vinteren, men då gjenstår det fortsatt ganske mange dager å velge mellom. :gjeiper: Hvordan gikk dere fram for å velge ein dato og hvorfor valgte dere den datoen?
Gjest Solstråla88 Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Vi valgte en tilfeldig dato, da mange av våre gjester kommer fra nord vestlandet, så valgte vi dato rett etter skoleslutt, da min kjøre har mange i sin familie som jobber innenfor skolen. og vår tilfeldige dato bel 23.06.2012. Hvis dere ønsker sommer bryllup, så se hvilke datoer som er spesielle, vil dere litt utenfor sesong, gå for mai, juli eller august, september og oktober er jo også fine måneder, og i og med at du skal gifte deg i bunaden, kommer du nok ikke til og fryse heller. Og så mange fine farger som er da. Tenk også på, om dere får gjester som trenger hotell, at det er lett og få tak i rom til dem da. Jeg sier lykke til, det er en kabal som skal gå opp:)
lilleGrethe Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Har dere tenkt ut en spesiell kirke, eller et lokale dere ønsker å feire i? Isåfall ville jeg begynt med dem, hør når de er ledige i løpet av den perioden dere tenker dere, evt når de åpner for bookinger hvis de ikke tillater tidlig booking (en del kirker har det sånn). I tillegg er det greit å tenke på ferier (er det en fordel eller ulempe å ha det i fellesferien f.eks?) Helligdager, festivaler, sportsarrangementer osv. kan det også være lurt å ta hensyn til. Det er ikke så greit å gifte seg samtidig som det er Grand Prix, fotball-mesterskap eller OL (ihvertfall hvis gjestene er interesserte, og heller vil se på TV enn å feire dere). Og hvis det er arrangementer i byen/området der du bor som er populære, er det sikkert lurt å unngå for å slippe at hotellene blir fulle. Vi hadde bryllup samtidig som det var Norway Cup - heldigvis bestilte de fleste hotell tidlig, så det gikk fint. Lykke til med valg av både sesong og dato!
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #4 Skrevet 6. mai 2011 Vi ringte også kirken først. Den var kun ledig på to datoer i overskuelig fremtid (er en veldig travel kirke...). Så da ble det et lett valg.
Postkasse Skrevet 6. mai 2011 #5 Skrevet 6. mai 2011 Vi valgte sommeren fordi jeg er student og ikke ville ha bryllupet og planleggingsinnspurten midt i eksamen og oppgaver. Så sjekka vi med presten når det passa best for henne, fordi vi hadde egen prest. Hun måtte ha det i sin ferie, så da ble det færre datoer å ta av, og så valgte vi en vi trodde passa godt for de nærmeste - og kirka var ledig den datoen.
Gjest Leonidene Skrevet 6. mai 2011 #6 Skrevet 6. mai 2011 Alle de vi skal invitere bur i samme byen, så vi slipper heldigvis å tenke på hotell Vi skal ikkje gifte oss i kirka eller med prest, så det slipper vi også å tenke på Eg regner med at det ikkje vil være noe problem med å leie lokaler heller, de pleier å være ledige så sant det ikkje er noen store arrangementer på gang.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #7 Skrevet 6. mai 2011 Vi ble begge enige først om hvilken tid på året vi ville gifte oss, og kom da frem til at vi ville ha det varmt framfor kaldt. Min mann fikk velge måneden som ble juni og jeg fikk velge datoen som da ble 20
Anglofil Skrevet 6. mai 2011 #8 Skrevet 6. mai 2011 Vi bestemte oss for å gifte oss på årsdagen vår, siden vi ble sammen den 8.august. Derimot så er datoen på en mandag, så vi valgte 6.august i stedet for. Mvh Yvonne
Gjest loren Skrevet 6. mai 2011 #9 Skrevet 6. mai 2011 Vi valgte ut i fra svigerforeldrene mine sin ferie siden de har annethvert år med sein/tidlig ferie (begge jobber på store sykehus) Valgte etter ønske fra dem 2. helgen etter at de hadde gått ut i ferie og havnet da på 9. juli. Grunnen til at vi tok hensyn til dem er at vi gifter oss i min hjembygd som ligger 60 mil fra der de (og vi) bor til daglig. Derfor ville vi at de skulle ha god tid i fht å komme opp før bryllupet siden de ville hjelpe til med småtterier
FruN Skrevet 6. mai 2011 #10 Skrevet 6. mai 2011 Vi hadde en spesiell dato allerede, for vi er begge født den 29. Da vi noe tilfeldig ble forlova den 29., ville vi gifte oss den datoen og. Litt moro er det at min søster blir 29 år to dager før bryllupet
Lulilelu Skrevet 7. mai 2011 #11 Skrevet 7. mai 2011 Vi har valgt 23 juni fordi vi vil ha det på sommeren og vi er nødt ha det den 23 siden det liksom er vårt tall. Så da var 23 juni det eneste alternativet. Vi tenkte ikke på at det faktisk er sankthans den dagen før vi begynte å fortelle datoen til familien og de sa "ååååå på sankthans, så koselig"
Nika_83 Skrevet 8. mai 2011 #12 Skrevet 8. mai 2011 Vi ble sammen 6.juni, forlovet 6.mars og har to datoer å velge mellom; 6.juli 2013 eller 6.september 2014 Ett års forskjell på de datoene, men vi får se når jeg har kommet meg ut i jobb etter endt studier hvor mye vi klarer å spare.. Dessverre står ting litt på penger også.. Som så mye annet her i livet..
Charleene Skrevet 8. mai 2011 #13 Skrevet 8. mai 2011 ... her burde jeg kanskje følge med ja... Dato hadde kanskje vært en ide å finne snart
fullmånebrud Skrevet 8. mai 2011 #14 Skrevet 8. mai 2011 Vi valgte datoen utfra månen ;-) men også at det var en helg og at mine barn er hos meg den helga. Skal feire tre dager til ende, og alle gjester må overnatte.
Waterlilli Skrevet 17. mai 2011 #15 Skrevet 17. mai 2011 Vi valgte etter når lokalet var ledig. Det idelle hadde vært på 11 årsdagen vår, men da var ikke lokalet vi øsnket oss ledig, da det er et veldig populær lokale. Heldigvis trenger vi ikke tenke på kirken, da vi ikke gifter oss der. 28 Magnolia Avenue
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå