AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 jeg vil skille meg etter 15 års ekteskap, men et ikke hvordan jeg skal klare meg økonomisk. Tenker veldig på hvordan fremtiden til meg og arna blir hvis jeg tar steget. jeg er så frustrert og lei eg. vet ikke hva jeg skal gjøre. forholdet vårt er velig ille og jeg vil t så fort som mulig.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Hvis dere har felleseie, vil jo du få halvparten av verdiene i boet.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Er du i jobb? Hvis ikke, ta deg en tur på Nav, og hør hvilken hjelp du har krav på
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Hva med jobb? Slik som de fleste av oss andre... Eller er det ett fremmedord for deg? 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Hva med jobb? Slik som de fleste av oss andre... Eller er det ett fremmedord for deg? Hva er vitsen med å være så frekk? Kan jo vær hun/han har vært hjemmeværende med barn eller lignende. 1
Tears.of.the.Sun Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 Hva er vitsen med å være så frekk? Kan jo vær hun/han har vært hjemmeværende med barn eller lignende. Jeg syns virkelig ikke den kommentaren var frekk i det hele tatt. En jobb er jo den åpenbare løsningen på problemet. Hvis man ikke har penger og har levd på mannens økonomi og skal skilles fra den mannen, ja da må man skaffe seg en jobb. Med mindre at det er særdeles skjerpete omstendigheter som gjør at man ikke kan jobbe. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #7 Skrevet 5. mai 2011 Overgangsstønad hvis et eller flere av barna er under 8 år?
leirbål Skrevet 5. mai 2011 #8 Skrevet 5. mai 2011 Jeg syns virkelig ikke den kommentaren var frekk i det hele tatt. En jobb er jo den åpenbare løsningen på problemet. Hvis man ikke har penger og har levd på mannens økonomi og skal skilles fra den mannen, ja da må man skaffe seg en jobb. Med mindre at det er særdeles skjerpete omstendigheter som gjør at man ikke kan jobbe. Å lure på om hun kan/ vil jobbe er ikke frekt i utgangspunktet. Men måten det blir formulert på av AB er svært frekk. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #9 Skrevet 6. mai 2011 Jeg syns virkelig ikke den kommentaren var frekk i det hele tatt. En jobb er jo den åpenbare løsningen på problemet. Hvis man ikke har penger og har levd på mannens økonomi og skal skilles fra den mannen, ja da må man skaffe seg en jobb. Med mindre at det er særdeles skjerpete omstendigheter som gjør at man ikke kan jobbe. Å spørre noen om jobb er et fremmedord for dem er ganske frekt ja, uansett hvordan man vrir og vender på det. Det går an å stille spørsmål i en litt høfligere tone. 1
Tears.of.the.Sun Skrevet 6. mai 2011 #10 Skrevet 6. mai 2011 Å lure på om hun kan/ vil jobbe er ikke frekt i utgangspunktet. Men måten det blir formulert på av AB er svært frekk. Å spørre noen om jobb er et fremmedord for dem er ganske frekt ja, uansett hvordan man vrir og vender på det. Det går an å stille spørsmål i en litt høfligere tone. Ja er forsåvidt enig i det. Men jeg tror at folk noen ganger blir litt irritert av enkelte innlegg og dermed har lett for å poste noe som ikke er helt hyggelig. Dessverre.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #11 Skrevet 6. mai 2011 Hva er vitsen med å være så frekk? Kan jo vær hun/han har vært hjemmeværende med barn eller lignende. A jobbe er jo det mest åpenbare svaret på spørsmålet til TS. Det er jo nettopp det de fleste av oss andre gjør for å få råd til livets opphold. TS nevner ingenting om at hun er i jobb, så å ta seg arbeid er ikke mye forlangt.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #12 Skrevet 6. mai 2011 Mannen har vel råd til å ha ungene, så da kan du konsentrere deg om å jobbe mest mulig og trenger bare en liten bolig slik at du kan ha helgesamvær. Du kan også bruke kveldene til å studere på deltid, siden du ikke har barna. 1
Sign Skrevet 6. mai 2011 #13 Skrevet 6. mai 2011 jeg vil skille meg etter 15 års ekteskap, men et ikke hvordan jeg skal klare meg økonomisk. Tenker veldig på hvordan fremtiden til meg og arna blir hvis jeg tar steget. jeg er så frustrert og lei eg. vet ikke hva jeg skal gjøre. forholdet vårt er velig ille og jeg vil t så fort som mulig. Hvis det kun er det økonomiske du er bekymret for så må du sette opp en oversikt. Hvor mye har du i inntekt? Hva slags stønader har du mulighet til å få? Vil du ha krav på bidrag fra barnas far? Vil salg av hus og andre felles eiendeler gi noen egenkapital? Så setter du opp hva du vil få i kostander (og det vil naturlig nok være avhengig av inntektssiden...). Hva har du råd til når det gjelder bolig? Hvilke utgifter har du ellers (barnepass, strøm, forsikring osv). Lykke til.
liv Skrevet 6. mai 2011 #14 Skrevet 6. mai 2011 For å vite hva du har rett på fra det offentlige må vi nesten vite om du jobber og hvor gamle barna er. 1
kaprifolen Skrevet 6. mai 2011 #15 Skrevet 6. mai 2011 Kanskje TS ikke har noen oversikt over hva hun har krav på etc, og er redd for å måtte påta seg f.eks halvparten av gjelden? Skjønner godt at det er en bekymringsverdig tanke med fremtidsforutsetniner om deltidsjobb for å få det til å gå opp med barnehage etc. TS: Hvis dette er noe du har bestemt deg for, og ikke vil diskutere mer med mannen din, så foreslår jeg at du tar kontakt med NAV og/eller en advokat for å kartlegge hvilke valg du har.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #16 Skrevet 6. mai 2011 Ikke vondt ment, men basert på språket i start innlegget tror jeg kanskje at TS er innvandrer. Og at det da kanskje er langt vanskelige å skille seg pga kultur og ikke minst fordi TS kanskje ikke er kjent med norskt regelverk. Ellers så kan det bare være dysleksi.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #17 Skrevet 6. mai 2011 Alder på unger spiller inn her om hva du ev. kan få i støtte. Spar opp til den første husleien og depositum. Sjekk jobbmarkedet. Det er vel jobb du først og fremst trenger.
Gjest strykebrett Skrevet 6. mai 2011 #19 Skrevet 6. mai 2011 Hvis dere har felleseie, vil jo du få halvparten av verdiene i boet. Dette stemmer ikke. Med mindre de har inngått ektepakt etter de formkravene som kreves for det, i tillegg til vanlig ekteskapsløfte så deles det ikke 50/50. Det som de har opparbeidet seg sammen skal deles likt, men det klart kan føres tilbake til en av partene (arv, verdier man hadde da man giftet seg, lottopremie, gaver osv) blir skjevdelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå