AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Vil jeg gå opp i vekt av å tilføye proteinpulver til kostholdet mitt? Tenkte å begynne med 20gram pulver om dagen i begynnelsen. Jeg vil altså ikke opp i vekt, men redusere fettprosenten min.
Gjest Silvermist Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Du må trene for å redusere fettprosenten...Evt. spise mindre.
Supraspinatus Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Vil jeg gå opp i vekt av å tilføye proteinpulver til kostholdet mitt? Tenkte å begynne med 20gram pulver om dagen i begynnelsen. Jeg vil altså ikke opp i vekt, men redusere fettprosenten min. Det kommer jo an på hva annet du spiser. Det handler om du er i positiv eller negativ energibalanse over tid. Proteinpulver er et kosttilskudd som kan brukes dersom du ikke får i deg nok proteiner ved vanlig kost. (Noe som i praksis ikke er et problem i det hele tatt.) Det som er verdt å vite om proteintilskudd er at det veldig ofte er laget av enten myse (whey), eller en blanding av myse og kasein(casein). Myse tas fort opp av kroppen og gir egentlig den lange metthetsfølelsen det ofte sies at proteiner har. Kasein tas litt saktere opp og gir en noe lengre metthetsfølelse.1 Proteinet i vanlig pasteurisert og homogenisert melk er hovedsaklig kasein. Så hvis det er forlenget metthetsfølelse du er ute etter, så ville jeg heller spist 100gr ekstra kyllingfilet. Og vet du hva? Kyllingfilet er ukens go' helg på Kiwi. 16,90 for 160gram. 1. Metthetsfølelsen er basert på egenerfaring. 1
Envy Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Proteinpulver er et kosttilskudd som kan brukes dersom du ikke får i deg nok proteiner ved vanlig kost. (Noe som i praksis ikke er et problem i det hele tatt. Det kommer helt an på hvordan du trener. Trener du hard styrke og ønsker å bygge muskler trenger du vanligvis mer protein enn det du får i deg gjennom vanlig kost (med mindre du er ekstremt bevisst på hva du spiser, selv da er det vanskelig). Når det gjelder spørsmålet til TS skjønner jeg ikke helt hvorfor du blander proteiner inn i redusering av fettprosent? Mulig det er noe jeg har gått glipp av, men proteiner bygger muskler, men reduserer ikke fett. For å redusere fettprosenten din må du spise mindre fett og trene mer.
Supraspinatus Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Det kommer helt an på hvordan du trener. Trener du hard styrke og ønsker å bygge muskler trenger du vanligvis mer protein enn det du får i deg gjennom vanlig kost (med mindre du er ekstremt bevisst på hva du spiser, selv da er det vanskelig). Litt litteratur: Olympiatoppens faktaark om protein
Envy Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 Kontralitteratur. Les det som står i uthevet skrift, nederst. Legg merke til at jeg skrev det kommer an på hvordan du trener.
Supraspinatus Skrevet 5. mai 2011 #7 Skrevet 5. mai 2011 Kontralitteratur. Les det som står i uthevet skrift, nederst. Legg merke til at jeg skrev det kommer an på hvordan du trener. Mener du virkelig at en kroppsbygger fra Kalibergym er en mer troverdig kilde enn Olympiatoppen? Skal se om jeg finner noen flere kilder på hvorfor det ikke er vits å spise så mye proteiner senere. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #8 Skrevet 6. mai 2011 Spis MAT, du har ikke behov for proteinpulver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå