bergensbabe87 Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Jeg kjøpte en hardbag til barnevogn fra en selger på finn.no å fikk sett masse bilder av den. Den så helt fin ut å selgeren sa den var lite brukt. Selger ville egentlig ikke sende varen da den er ganske stor,å ville heller at kjøperen skulle hente varen. Men ettersom jeg betalte alle utgifter på å sende varen så ble den til at hun sendte den likevel. Nå har jeg hentet baggen å vi så fort at den har fått seg en kraftig trøkk og er knekt på flere steder! Ser ut som den har fått litt tøff behandling av posten :S Fikk ikke gått tilbake å vist den til personale på posten ettersom vi kom rett før stengetid. Men hjelper det å komme tilbake å klage på den imorgen? Eller har ikke posten noe ansvar? Har også kontaktet selgeren men hun vil ikke betale for skadene ettersom den var helt fin før hun sendte den..
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Det spørs vel på hvordan du sendte den. Var det Norgespakkeer kan du få erstatning opp til 10 000,-. På Postens nettsider står det "Oppdager du at din sending er skadet ved utlevering må du umiddelbart ta kontakt med oss. Både innhold og emballasje må du ta med til ditt postkontor. Skademelding vil der bli registrert." Det er i hvert fall ikke selgers feil.
PerUlven Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 (endret) Det er Posten sitt ansvar, så lenge pakken var forsikret (alle Smartpost og Norgespakke har forsikring) og den var pakket forsvarlig. Problemet er såklart definisjonen om den var pakket forsvarlig eller ikke. Jeg ville tatt turen ned til postkontoret og hørt uansett, husk å ta med emballasjen da. Men du risikerer at alt må sendes til en service som Posten har, der de bestemmer om den var for dårlig pakket og om det var Posten sin feil. Et problem kan også være at du (mest sannsynlig?) ikke har bevis på at innholdet var i orden før det ble sendt... Det spørs vel på hvordan du sendte den. Var det Norgespakkeer kan du få erstatning opp til 10 000,-. På Postens nettsider står det "Oppdager du at din sending er skadet ved utlevering må du umiddelbart ta kontakt med oss. Både innhold og emballasje må du ta med til ditt postkontor. Skademelding vil der bli registrert." Det er i hvert fall ikke selgers feil. Jo, det kan være selgers feil, om det ikke var pakket godt nok. Endret 5. mai 2011 av PerUlven
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Det spørs vel på hvordan du sendte den. Var det Norgespakkeer kan du få erstatning opp til 10 000,-. På Postens nettsider står det "Oppdager du at din sending er skadet ved utlevering må du umiddelbart ta kontakt med oss. Både innhold og emballasje må du ta med til ditt postkontor. Skademelding vil der bli registrert." Det er i hvert fall ikke selgers feil. Hun sendte den hvertfall i postoppkrav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå