Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Frokost: Eggerøre med 3 egg og en skvett skummet melk, 3 baconskiver

Middag: Kyllingsalat med litt Thousand Island-dressing

Kveldsmat: Eggerøre med 2 egg -"-

Ser dette ok ut? Er det lov med litt vaniljekesam til dessert?

Legger til at jeg skal ned i vekt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

PS: Glemte å legge til 2 baconskiver på kveldsmaten!!

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

legg det inn på diett.no så ser du fort om det er greit:)

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det ganske lite mat for en hel dag?

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Vaniljekesam holder jeg meg unna. Det er noe sånt som 9 karber på 100 gram. Da er det bedre å kjøpe vanlig kesam og søtne den med splenda. Det skal lite til å komme ut av ketose så jeg tar ingen sjanser.

Hvilken lavkarboretning følger du?

AnonymBruker
Skrevet

Vaniljekesam holder jeg meg unna. Det er noe sånt som 9 karber på 100 gram. Da er det bedre å kjøpe vanlig kesam og søtne den med splenda. Det skal lite til å komme ut av ketose så jeg tar ingen sjanser.

Jeg aner ikke.. Er veldig nybegynner på det der, men føler ikke at noe annet enn fett gjør meg mett, og ved å spise karbohydrater blir jeg bare sittende å småspise hele dagen..=kalorioverskudd, så går aldri ned i vekt. Finnes det noen oversikt over ulike lavkarbo-retninger på nettet? Vet at det finnes LCHF-kosthold, men det blir for mye fett for min smak, og noe som heter ketolyse og ketose, men dette vet jeg altså ikke hva er! :P Prøver bare å spise mest mulig protein og fett:))

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det ganske lite mat for en hel dag?

Jeg skal ned i vekt da:)

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Lån deg en bok på biblioteket eller meld deg inn i lavkarbo.no

Hvordan skal du ellers finne ut om du spiser riktig og hvilken retning som passer for deg?

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg går på ketolyse og min prosentfordelig skal være på rundt

75% fett 20% protein og 5% karbo

Veier all maten, legger den inn på diett.no og så regner den det ut automatisk der, da har du oversikten til enhver tid. Men siden du ikke har noen spesiell retning du følger så er det så godt som umulig å si noe om dagsplanen din er ok, annet enn at det er alt for lite mat.

Gjest Tjoms
Skrevet

Dette er altfor lite mat for det første, og for mye egg. Thousand Island er stappfull av sukker, hell over en skvett med god kaldpresset olivenolje istedet, sammen med litt sitron/lime og salt.

Du bør spise mer gunstig fett fremfor bacon, som f.eks fra mandler. Du bør legge inn 2 mellommåltider i løpet av en dag, da eks et par neve mandler, gulrot, e.l

Yoghurt naturell med litt bær, hakkede mandler og kanel er kjempegodt.

Lavkarbo innebærer heller ikke at du skal kutte ut karbohydrater mer (med mindre du følger Atkins), men at du velger lav GI og spiser mindre av det.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Gulerot er ikke noe særlig, det er 6 karber pr 100 gr, og 100 gr gulerot er så godt som ingenting.

Gjest Tjoms
Skrevet

Gulerot er ikke noe særlig, det er 6 karber pr 100 gr, og 100 gr gulerot er så godt som ingenting.

TS har ikke sagt at hun er på ekstrem lav-karbo. Og 100 gram gulrot er bedre enn ingenting, 3 puslete måltider i løpet av en dag

kommer til å få TS til å sprekke, hun må finne en meny hun skal leve med.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg har allerede sagt hun får i seg for lite mat, så det er jo greit. Ts har ikke sagt hun er på "ekstrem" lav-karbo, men hun har ikke sagt det motsatte heller, så jeg tar utgangspunkt i egen LClinje, som heller ikke er "ekstrem" men sånn midt på treet, jeg spiser dobbelt så mye som det hun har oppført som dagens matplan, men det er jo også fordi jeg holder meg unna enkeltvarer med mange karber. Hun kan få i seg mye mere næring og mye mere mat om hun velger enkeltgrønnsaker uten så mye karber.

Gjest Tjoms
Skrevet

Jeg har allerede sagt hun får i seg for lite mat, så det er jo greit. Ts har ikke sagt hun er på "ekstrem" lav-karbo, men hun har ikke sagt det motsatte heller, så jeg tar utgangspunkt i egen LClinje, som heller ikke er "ekstrem" men sånn midt på treet, jeg spiser dobbelt så mye som det hun har oppført som dagens matplan, men det er jo også fordi jeg holder meg unna enkeltvarer med mange karber. Hun kan få i seg mye mere næring og mye mere mat om hun velger enkeltgrønnsaker uten så mye karber.

Hva slags grønnsaker tenker du på da? TS (og forsåvidt alle) bør få i seg godt med grønne grønnsaker daglig for å sørge for rikelig med vitaminer og mineraler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å spise mager (vanilje)kesam?

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

De fleste grønnsaker er lav på karber så det er lettere å nevne de som er høye, blant annet gulerot, løk, mais, kålrot, Hvitløk og rødbeter. Felles for alle disse er at de vokser under jorden, bortsett fra mais. De fleste grønnsakene som vokser over jorden er helt fine.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

I mager vaniljekesam er det 8.6 karber, og alle de er av sukkerarter.

AnonymBruker
Skrevet

Fløte i eggerøra i steden for skummet melk.

Dropp thousand island-dressing og bruk ordentlig rømme eller olje i steden for.

Du må variere mer ellers går du lei. I tillegg så kan du godt putte på mer grønnsaker av de som vokser over jorden; brokkoli, blomkål osv. Bak gjerne lavkarboknekkebrød for å variere.

Ta en titt på lavkarbo.no for mange gode oppskrifter.

Konklusjon: for lite mat, for lite grønt og for lite fett og for lite kunnskap. Men du er på vei til noe som du kan trives godt med for resten av livet. :)

• Liker 2
Skrevet

Thousand Island er stappfull av sukker, hell over en skvett med god kaldpresset olivenolje istedet, sammen med litt sitron/lime og salt.

God dressing lager du selv av et par ss majones, 1 ss rømme, rør inn sukkerfri ketchup til det får "dressingfarge" og smak til med tørket dill.

Tar ett minutt -og smaker akkurat som Iduns Hamburgerdressing.

Masse fett og lite sukker! :)

Gjest Tjoms
Skrevet

God dressing lager du selv av et par ss majones, 1 ss rømme, rør inn sukkerfri ketchup til det får "dressingfarge" og smak til med tørket dill.

Tar ett minutt -og smaker akkurat som Iduns Hamburgerdressing.

Masse fett og lite sukker! :)

Sunnere med fett fra kaldpresset olivenolje, basilikum, osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...