AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Det har vært mye oppstyr rundt snikreklamer på blogg, der bloggerne ikke opplyser om at de skriver om og anbefaler er reklame. På Ulrikke Lunds siste innlegg , linker hun til et plagg hun har kjøpt fra Asos.com. Når leserne da trykker på linken til Asos, blir dette registrert igjennom anox.com, som videre informerer Asos om hvor mange som har trykket på linken hennes, og hun får betaling i en eller annen form for dette. Dette opplyser hun ikke om. Jeg kjenner jeg blir irritert, for UL har lenge vært en av mine favorittbloggere og jeg trodde og håpet at hun var fornuftig nok til å ikke drive med skjult reklame og tjene penger på det. Linken til plagget på Asos.com ser slik ut: http://ad.zanox.com/ppc/?15278877C2063395856T&ULP=countryid/9/Asos/Asos-Slim-Waistband-Crop-Trousers/Prod/pgeproduct.aspx&iid=1542622 Her ser man altså at zanox.com registerer at du klikker på den... Er dette greit? Hvorfor/hvorfor ikke?
Gjest baben Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Sikker på at hun får betaling for hvert klikk? Kan være sånn at hun får betaling for hver person som kjøper noe etter å ha blitt videresendt til asos via den linken. Men jeg vet ikke. Synes det er greit jeg. Holder man musa over linken så ser man jo hvor den leder til, og da kan man velge selv om man vil klikke eller ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Det har vært mye oppstyr rundt snikreklamer på blogg, der bloggerne ikke opplyser om at de skriver om og anbefaler er reklame. På Ulrikke Lunds siste innlegg , linker hun til et plagg hun har kjøpt fra Asos.com. Når leserne da trykker på linken til Asos, blir dette registrert igjennom anox.com, som videre informerer Asos om hvor mange som har trykket på linken hennes, og hun får betaling i en eller annen form for dette. Dette opplyser hun ikke om. Jeg kjenner jeg blir irritert, for UL har lenge vært en av mine favorittbloggere og jeg trodde og håpet at hun var fornuftig nok til å ikke drive med skjult reklame og tjene penger på det. Linken til plagget på Asos.com ser slik ut: http://ad.zanox.com/ppc/?15278877C2063395856T&ULP=countryid/9/Asos/Asos-Slim-Waistband-Crop-Trousers/Prod/pgeproduct.aspx&iid=1542622 Her ser man altså at zanox.com registerer at du klikker på den... Er dette greit? Hvorfor/hvorfor ikke? synes posten din er oppskrifta på snikreklame jeg 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå