AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Meg og damen bor i forskjellige byer og skal ha få en sønn til høsten. Hun er ikke klar til å flytte ut sammen med meg grunnet vårt korte forhold sammen (barn var ikke planlagt, men vi tok det som det kom og bestemte oss for å beholde den). Jeg vil selvsagt bruke mest tid med sønnen min, og hun sier at barnet skal bo hos henne, som om det skulle være en selvfølge. Jeg kommer til å få fast jobb og fast bosted i sommer. Hun er midt i videregående utdanning og bor hos moren. Har det noe å si for ansvarsfordeling? Hvilke rettigheter har jeg som far?
Gjest ano Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Meg og damen bor i forskjellige byer og skal ha få en sønn til høsten. Hun er ikke klar til å flytte ut sammen med meg grunnet vårt korte forhold sammen (barn var ikke planlagt, men vi tok det som det kom og bestemte oss for å beholde den). Jeg vil selvsagt bruke mest tid med sønnen min, og hun sier at barnet skal bo hos henne, som om det skulle være en selvfølge. Jeg kommer til å få fast jobb og fast bosted i sommer. Hun er midt i videregående utdanning og bor hos moren. Har det noe å si for ansvarsfordeling? Hvilke rettigheter har jeg som far? klart er det en selvfølge at babyn bor hos moren sin.den er avhengig av moren sin da også. om ho er midt i utdanning har ingen ting og si.du må nok belage deg på og reise dit og besøke dem den første tiden,eller ho komme til deg.så ha han på overnatting etter hvert.han er alt for liten de første mnd til det.beste dere gjør er og ikke begynne og krangle.da blir det ennå mere krøll,det kan jeg skrive under på. samarbeid bør dere klare i alle fall
Rosalie Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Ein baby må naturlegvis bu saman med mor si sidan det berre er ho som kan amme han. Du får tilbringe så mykje av fritida di som mogleg saman med kjærasten din og ungen deira. 3
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Meg og damen bor i forskjellige byer og skal ha få en sønn til høsten. Hun er ikke klar til å flytte ut sammen med meg grunnet vårt korte forhold sammen (barn var ikke planlagt, men vi tok det som det kom og bestemte oss for å beholde den). Jeg vil selvsagt bruke mest tid med sønnen min, og hun sier at barnet skal bo hos henne, som om det skulle være en selvfølge. Jeg kommer til å få fast jobb og fast bosted i sommer. Hun er midt i videregående utdanning og bor hos moren. Har det noe å si for ansvarsfordeling? Hvilke rettigheter har jeg som far? Det ER en selvfølge. Du har alle rettigheter som far, men IKKE til å ta barnet vekk fra mor. I denne situasjonen er det du som må flytte deg frem og tilbake. Det vil ikke være i et så lite barns interesse å bli flyttet fra mor. 4
Redbull Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Virker ikke særlig klok du...... Hadde du tenkt at mor ikke skal få mulighet til å amme, og at du skal gi flakse? Og hva hadde du tenkt angående jobben? Ta ut ett års permisjon? Syns det er FLOTT at du allerede tenker på å ta barnet fra mora, før det i det hele tatt er født!!.............
MannPåBesøk Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 Du har så klart mange rettigheter som far, men mor har flere, og du har mer enn nok med plikter så du har knapt tid til å tenke på rettigheter. Du må nå være klar over at du som kommende far er ganske langt nede på prioriteringslisten til hvem man skal ta mest hensyn til. Nr 1 er barnet, 2 er mor og du er nr 3. Sånn er det bare, Ikke sant, gjør din plikt, krev din rett. I den rekkefølgen. 1 Siden mor ikke jobber får du ikke betalt foreldrepermisjon. Uansett har du bare krav på 10 uker(?) 2 Barnet blir født til høsten. Vil det si i sept eller senere? i Så fall er det leeeenge til dere får barnehageplass. Med andre ord, hvor tror du barnet må bo siden du skal jobbe? 3 Om hun ikke vil flytte sammen med deg, så vær kjærester og nyt tiden som kommer sammen. For å si det helt ærlig synes jeg det høres betryggende ut at hun vil bo hos sin mor den første tiden. Din kommende svigermor (hehe) har erfaring og kan gi ditt barn den trygghet og ro som trengs den første tiden...tro meg, det er en slitsom tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå