-Englefjes- Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Jeg er ikke av de store parfymebrukerne, hovedsaklig fordi jeg synes de fleste parfymer lukter for mye. Det skal ikke store mengden til før jeg blir helt satt ut av lukten. Jeg tror jeg har en svært sensitiv nese. Av den grunn liker jeg aller best parfymer som er rene og lette uten "sødmelukt" (i mangel av bedre ord). Testing på parfymeri synes jeg er kjempevanskelig uten å ha noe spesifikt å gå etter; for det første er det så mange lukter inne på et parfymeri at jeg blir helt satt ut av dem, og jeg synes det tar lang tid før parfymen kommer til sin rett på huden. Nå har jeg imidlertid lyst til å kjøpe meg en ny parfyme, etter å i flere år ha brukt DKNY New york (den grønne eplelignende flasken). Er det noen som kan tipse meg om en ren og lett parfyme? Eller bør jeg bare ta en liten skvett comfort sensitive tøymykner bak øret?
muffin26 Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Elisabeth arden sin green tea er fresh og man føler seg bare ny dusjet med den:) Den er kjempe fin. Eller Dolce gabanna light blue. 1
Gjest Tjoms Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 "Clean" er veldig god og ren duft (ligger i navnet) Syns også Davidoff CoolWater lukter rent og deilig.
Conuren Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Elisabeth arden sin green tea er fresh og man føler seg bare ny dusjet med den:) Den er kjempe fin. Helt enig! Liker den veldig godt. Min andre favoritt er Calvin Kleins Obsession Night. Ikke like tung og dominerende som den "vanlige" Obsessionparfymen. Mye friskere er den og. http://manhattanperfumes.com/Women-Perfume/Calvin-Klein/Obsession-Night/3.3oz/ Kjøpte 100ml der og med frakt og toll var den likevel billigere enn 50ml i Norge.
Nebel Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Hva med Laura av Laura Biagotti, en enkel men overraskende god duft
Honesty Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 Jeg stemmer også for Clean, men enten Fresh Laundry eller Shower Fresh. Jeg liker også DKNY Women (den høye, smale, hvite flasken), og den har jeg kjøpt igjen og igjen siden den først kom ut for rundt 10 år siden. Alle disse lukter rent og litt vaskepulveraktig, på en positiv måte. Jeg har veldig sterk luktesans, så de fleste parfymer er voldtekt mot nesen min, men ikke disse.
-Englefjes- Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 5. mai 2011 (endret) Tusen takk for tips, nå har jeg absolutt noe å starte med! Jeg har veldig sterk luktesans, så de fleste parfymer er voldtekt mot nesen min, men ikke disse. Samme her. Jeg får åndenød og hodepine av sterk parfymelukt. Endret 5. mai 2011 av -Englefjes-
Lillemams Skrevet 5. mai 2011 #8 Skrevet 5. mai 2011 Jeg klarer heller ikke tunge, kraftige lukter, så her går det i "Clean, shower fresh", "davidoff, cool water" og "vera wang, princess" Den sistnevnte er helt fantastisk
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #10 Skrevet 7. mai 2011 jeg syns bvlgari omnia crystalinne lukter veldig godt og rent!
mari4ever Skrevet 8. mai 2011 #11 Skrevet 8. mai 2011 Noa fra chanchanel eller hvordan merket skrives er veldig ren og god:)
Gjest Cosette Skrevet 8. mai 2011 #12 Skrevet 8. mai 2011 Jeg er enig i at Green Tea fra Elizabeth Arden og Light Blue fra Dolce&Gabbana er lette og friske! Har begge selv, og de er absolutt ikke tunge.
Pink_tulip Skrevet 9. mai 2011 #14 Skrevet 9. mai 2011 Jeg liker også rene og lette dufter. Må ikke bli for søte. Har nylig kjøpt meg den nye Marc Jacobs Daisy Eau so Fresh. (Må ikke forveksles med den første Daisy-parfymen som lukter mye mer blomstrete...) Denne her har pudderrosa og gule blomster på korken. HELT FANTASTISK GOD! Alle parfymer er jo litt sterke i det du sprayer, men den legger seg som en behagelig og mild duft på huden. Har ikke tall på hvor mange ganger folk har sniffet i lufta og spurt på jobb de siste ukene "Åh! Hvem er det som lukter så godt?" eller "Hva slags parfyme bruker du?" Den lukter sommerlig og behagelig. Ps! Dette er rett etter at jeg kommer på jobb - da jeg er "nysplashet" Den er nemlig ikke sånn intens i lufta. Du bør prøve den på håndleddet ditt og sniffe litt gjennom dagen. Da får du best inntrykk. Er kjempekresen på parfyme, og synes de fleste parfymer er for søte eller krydrete. Når jeg spør om tips til friske dufter, synes jeg ofte de som blir foreslått lukter "agurk-aktig" eller som toalett-spray på svenske doer, hehe. (Altså: Godt med sitrusduft på et rent toalett, men ikke på meg....) F.eks en fra Clinique som flere har nevnt for meg. Jeg liker også Bright Crystal fra Versace, men den er hakket søtere (selv om den er veldig frisk). Lykke til!
Pink_tulip Skrevet 9. mai 2011 #15 Skrevet 9. mai 2011 Den er forresten veldig god, den rosa DKNY-parfymen: Be Delicious Fresh Blossom Lukter friskere enn den grønne, mer feminint liksom
Gjest uAnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #16 Skrevet 9. mai 2011 Er enig med alle de som har nevn Laura Biagiotti-Laura, den er veldig ren og ikke "klengete" Lanvin-Jeanne er også i samme gate men er mere fruktig og sommerlig:)
-Englefjes- Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #17 Skrevet 9. mai 2011 Nå har jeg virkelig fått masse gode tips, tusen takk! Finnes det noen gode nettsteder der man kan bestille prøver på parfymer?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2011 #18 Skrevet 9. mai 2011 Jeg synes Calvin Klein har to gode, rene dufter, CK one og Calvin Klein Beauty!
SmallTalk Skrevet 9. mai 2011 #19 Skrevet 9. mai 2011 Englefjes: Jeg har nøyaktig samme parfymesmak som deg (sett bort fra at jeg ikke er lei Be Delicious enda). Jeg synes ikke noen av de andre parfymene i denne tråden lukter noe godt, ikke engang Clean-parfymene. De lukter kort og greit altfor søtt eller altfor mye. Jeg har derimot inne til vurdering å kjøpe meg en Marc Jacobs Splash-parfyme i Sitron. Disse finnes i forskjellige frukt-dufter og du får den i alt fra Agurk til Grapefrukt. Lukter kun den duften du kjøper den i, og definitivt ikke for søtt.
SmallTalk Skrevet 9. mai 2011 #20 Skrevet 9. mai 2011 Den er forresten veldig god, den rosa DKNY-parfymen: Be Delicious Fresh Blossom Lukter friskere enn den grønne, mer feminint liksom Den lukter mindre friskt og mere søtt. Jeg har den på badet, og den blir ikke brukt til vanlig nettopp pga dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå