Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vuderer å gå til legen for å ta prøver og sånn nå, men d jeg lurer på er hvor lenge ventet dere før dere oppsøkte lege?

Vil ikke være for utolmodig heller.. Er 32 og er i min 10 periode nå.

Er d fortidlig å bestille en lege time?

Kom gjerne med din mening.

Videoannonse
Annonse
Gjest Alabama
Skrevet

Vanlig å vente til man har prøvd i et år, et halvt år hvis man er over 35, tror jeg?

Da spørs det hvor lange sykluser du har. Kan godt være legen din sender henvisning til gyn selv om det ikke er gått et år.

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde dratt til lege nå jeg, evt privat gyn for å komme raskere i gang med utredningen.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har vanlige sykluser på ca 28 dager. Ikke har jeg tatt p piller heller.

Skrevet

Du kan komme til allerede, men enkelte leger krever at man har prøvd aktivt ett år dersom man ikke har åpenbare problemer (som syklusforstyrrelser). Det er ingen vits i å starte for tidlig heller, blodprøver, ultralyd og medisinering er ikke akkurat å foretrekke fremfor å få det til på naturmetoden. 10 måneder er absolutt ikke uvanlig. Har du regelmessige sykluser ville jeg først kontrollert om du faktisk har eggløsning gjennom temping. Deretter ville jeg sørget for at mannen tok en sædtest - greit å få det "sjekket ut av saken" først som sist. Henvisning får dere (som regel) ganske lett fra mannens lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...