Madelia Skrevet 6. november 2003 #1 Skrevet 6. november 2003 Jeg liker ikke fargen på badet mitt, det er ferskenfarget baderomsvinyl på veggene. Jeg ville helst flislagt hele badet men det blir for kostbart nå. Noen som vet om det er mulig å male disse glatte veggene med våtromsgrunning og våtromsmaling?? Vil denne holde på veggene i dusjen?
Gjest Nurkus Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Heisann! Det går helt fint å male vinylveggene, men da må du være ekstra forsiktig! Det er ikke så lurt å male i dusjområdet, da malingen må tørke og herde lenge før den tåler noe vann igjen. Vask veggene med Nordsjøs forvask. Puss så lett over veggene med ett fint sandpapir (160-korning?), og tørk av støvet med en microfiberfille. Når dette er gjort bruker du Robust våtromsgrunning, og to strøk robust 40 maling oppå der igjen. Da har du en sterk overflate som har sopp- og algehindrende middel i seg. Dette lar du tørke så lenge som overhodet mulig før du tar vann på veggen igjen. Jeg ville ventet 14 dager optimalt sett, men siden det er vanskelig å holde seg unna dusjen så lenge, så må det bare bære eller briste om du tar venn på veggen etter to dager. OBS: test gjerne på ett lite område først. Noen vinyltyper har snodige innholdsstoffer, så det kan reagere med malingen. Det kan føre til bobling eller at malingen aldri tørker. Det ser du etter ett døgns tid. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Mykgjøreren i baderomstapetet kan reagere med malinga. Lag derfor en prøve på en lite synlig plass. Du kan godt bruke Jotun sin Lady 20 våtrom, så slipper du Nordsjøprodukter
Gjest Samma Gjest som sist Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Og legg gjerne på ett par strøk, før du vurderer om det går bra eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå