Gå til innhold

lydisolering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg bor er det ekstremt lydt fra naboen over. Stuen skal være lydisolert, men det er trolig ikke gjort en god jobb da man fortsatt hører "alt" - og det godt. Jeg tror taket bare er senket og at glava isolasjon er puttet innimellom. Er det lydbølger som bør brukes for å oppnå best resultat? Er det sånn at det må deler av veggen også taes for at lyden ikke skal forplante seg nedover veggene?

Så var det soverommet. Her er det svært sjenerende lydt. Hvordan kan det lydisoleres mellom etasjene her når jeg ikke har noe ekstra takplass å ta av? Vinduet går nemlig helt opp til taket. En mulighet er kanskje å isolere via gulv oppe, men blir dette godt nok?

Det er hovedsakelig trinnlyd som er problemet (det dundrer noe voldsomt). Hun over har lagt et gulvteppe på, men jeg kan ikke si at dette har hjulpet noe. Ørepropper hjelper heller ikke, lyden er så utrolig gjennomtrengende (og det gåes mye over gulvet der, også på natten).

What to do?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*dytte*

AnonymBruker
Skrevet

*dytter igjen*

AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen som har noen tips?

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du ikke kan lydisolere via tak så er det jo naboen din som får jobben via gulv. Spørs hvor interessert vedkommende er.

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du ikke kan lydisolere via tak så er det jo naboen din som får jobben via gulv. Spørs hvor interessert vedkommende er.

Det er gårdeier som står for den jobben, ikke han som bor der. Spørsmålet er hvor effektivt det vil være, og hva slags materiale som bør brukes for best resultat.

Også er det dette med resten av leiligheten som skal være lydisolert, men som umulig kan være det.

AnonymBruker
Skrevet

Lydisolert i forhold til naboer vegg i vegg?

Høres ut som om du leier. Da kan du ikke kreve all verden i fra huseier. Flytte er et tips.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om du leier. Da kan du ikke kreve all verden i fra huseier. Flytte er et tips.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, LES hva som skrives da. Huseier har betalt for lydisoleringsjobb mellom etasjene som tydeligvis er svært dårlig utført, derfor skal de reklamere på jobben. Jeg spør derfor hva slags type isolering som er best, og om noen har noen formening om hvorfor den jobben som allerede er gjort ikke er godt nok.

Gjest Best
Skrevet

For byggtekniske tips så har jeg funnet mye bra informasjon på forumet byggebolig.no

AnonymBruker
Skrevet

Herregud, LES hva som skrives da. Huseier har betalt for lydisoleringsjobb mellom etasjene som tydeligvis er svært dårlig utført, derfor skal de reklamere på jobben. Jeg spør derfor hva slags type isolering som er best, og om noen har noen formening om hvorfor den jobben som allerede er gjort ikke er godt nok.

Da takker jeg for meg. Et så surt svar innbyr ikke til at jeg gidder hjelpe til.

AnonymBruker
Skrevet

Da takker jeg for meg. Et så surt svar innbyr ikke til at jeg gidder hjelpe til.

En som ikke kan lese er ikke til hjelp for meg uansett ;)

AnonymBruker
Skrevet

For byggtekniske tips så har jeg funnet mye bra informasjon på forumet byggebolig.no

Tusen takk for tips! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...