Gjest Anthaela Skrevet 5. mai 2011 #1 Skrevet 5. mai 2011 Hei dere! Jeg blir utrolig sjelden kåt noe som plager meg ganske mye. Jeg VIL ha sex, men kroppen blir ikke kåt. Selv ikke alltid når jeg stimulerer meg selv en gang. Lurer på om noen vet om det er noe som kan hjelpe?
Stefan Skrevet 5. mai 2011 #2 Skrevet 5. mai 2011 Det er mange som opplever det samme som deg. Problemet er at det ikke finnes en universal løsning på dette. Det som har sørget for at naboen din ikke har sexlyst, behøver ikke gjelde for deg. Jeg antar ut i fra det du skriver at du er i et forhold. Har dere det bra sammen ellers?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Skrevet 5. mai 2011 Har hatt litt det samme problemet som deg noen ganger, er i forhold. Det som kicket igang lysten hos meg var Rosenrot (fås kjøpt på helsekost), og mens jeg tok det og etter jeg sluttet har det gått av seg selv For alt jeg vet, var det placeboeffekten som slo til, men jeg ble hvertfall våt og kåt
Gjest Naenia Skrevet 5. mai 2011 #4 Skrevet 5. mai 2011 Langtidseffekten av p-piller forminsker min sexlyst, både Mercilon og Cerazette. Men jeg har jo ikke egentlig lyst til å slutte på dem heller Hvilke bivirkninger kan rosenrot gi? Det og ginseng er jo sånt folk snakker om, men jeg vet i hvert fall at flere kvinner nærmest har fått skjegg av å ta ginseng! :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #5 Skrevet 5. mai 2011 Jeg hadde samme problemet, og det var egentlig sånn i flere år. Brukte Cerazette fra jeg var 18-19, og sexlysten gikk sakte, men sikkert nedover. Da jeg i tillegg brukte antidepressiva i fjor vinter, forsvant lysten nesten helt. Var noe tilstede i hodet, men sjeldent i kroppen. Et halvt år etter at jeg slutta på antidepressiva var jeg tilbake der jeg var før det. Så sluttet jeg på p-pillen, og nå er lysten tilbake for fullt
Gjest Anthaela Skrevet 5. mai 2011 #6 Skrevet 5. mai 2011 Er i et forhold, ja. Vi har det veldig bra sammen, ingen store problemer og begge er kjempeforelska. Jeg har VELDIG lyst på han, men alt sitter i hodet. Kroppen henger ikke med. Om det er p-pillene sin skyld så sliter jeg litt. Har gått på p-piller siden jeg var 14, er nå 21. Startet på det fordi jeg har så syke mensensmerter og p-piller minsker smertene under menstruasjon betraktelig. Uten p-pillene klarer jeg ikke å bevege meg eller noe under menstruasjon. + at jeg har ikke lyst til å gå tilbake til kondom, så det frister fint lite å slutte på de uansett. Hmm kanskje jeg skal prøve meg på rosenrot da. Har ikke veldig lyst til å prøve ginseng etter hva jeg har hørt :gjeiper:
Gjest hare Skrevet 5. mai 2011 #7 Skrevet 5. mai 2011 Er i et forhold, ja. Vi har det veldig bra sammen, ingen store problemer og begge er kjempeforelska. Jeg har VELDIG lyst på han, men alt sitter i hodet. Kroppen henger ikke med. Om det er p-pillene sin skyld så sliter jeg litt. Har gått på p-piller siden jeg var 14, er nå 21. Startet på det fordi jeg har så syke mensensmerter og p-piller minsker smertene under menstruasjon betraktelig. Uten p-pillene klarer jeg ikke å bevege meg eller noe under menstruasjon. + at jeg har ikke lyst til å gå tilbake til kondom, så det frister fint lite å slutte på de uansett. Hmm kanskje jeg skal prøve meg på rosenrot da. Har ikke veldig lyst til å prøve ginseng etter hva jeg har hørt :gjeiper: Du trenger ikke slutte på p-piller, du kan bytte merke. P-piller har jo ulike varianter av hormoner, og noen merker gir mer av enkelte bivirkninger enn andre. Kan høres ut som om det er pillene som er årsaken her iom at du har mentalt lyst.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #8 Skrevet 5. mai 2011 Jeg har valgt å slutte på p-piller pga dette, men Mercilon bremset lysten mer enn Yasmin for meg. Jeg hadde menssmerter som gjorde meg helt borte vekk fra jeg var 16 til jeg startet på p-pillen. Nå som jeg har sluttet, hender det at jeg våkner første dag av menstruasjonen med smerter som gjør det umulig å stå opp. Jeg har sluttet å kvie meg for å bruke paracet/ibux/panodil zapp, og har noe av det parat de to første dagene. Sexlysten har kommet tilbake, og jeg trener opp lysten ved å øve litt på egen hånd når jeg er alene, samt at det hjelper å stelle med kroppen slik at man for det meste er både våken og avslappet. Myemye vann, for det muskulære, hodet og alt som er, har vært spesielt viktig. Nok mat også. Er nok ikke feil som Nigella Lawson sier, at den som klarer å nyte mat klarer å nyte ellers også.
Gjest Anthaela Skrevet 5. mai 2011 #9 Skrevet 5. mai 2011 Har ikke lyst til å bytte merke, siden dette er det eneste merket jeg ikke har fått andre bivirkninger av. Cerazette ble jeg svimmel og ør av, Loette fikk jeg blackouts og mellomblødninger av. Microgynon derimot ga meg ingen bivirkninger, og har ennå ikke merket noen (untatt lysten om pillene skulle være årsaken). Og smertestillende funker ikke noe bra på meg, jeg har omtrent like vondt med som uten. Vann drikker jeg flere liter av om dagen, og mat nyter jeg så godt som jeg kan. Så tror ikke det er noe årsak. Ikke blir jeg kåtere av å ha egosex heller, blir ofte ikke kåt mens jeg holder på og får orgasmer uten at jeg engang blir våt fordi jeg presser den frem. Skal ikke være lett. :gjeiper: Men tenker jeg prøver rosenrot hvertfall, så får vi håpe det fungerer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå