Gå til innhold

Stygg rumpe, hva kan gjøres?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har verdens styggeste rumpe :sukk: jeg skjemmes virkelig over den. Tør ikke vise meg i bikini, og jeg kan heller ikke ha på jeans. Må ha tights, og en topp som skjuler rumpa. Kjoler og skjørt går som regel bra.

Jeg er 24 år og normalvektig (163 og 56 kg) og skjønner ikke hvorfor jeg har fått utdelt den styggeste bakenden :(

Skulle gjerne lagt ut bilde, så dere skjønner at jeg ikke tuller. Men jeg tør ikke. Den er stor og henger skikkelig! :sukk:

Men hva kan jeg gjøre for endre rumpeform? Er det bare styrke som gjelder?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Styrketrening gjør musklene større og sterkere. Kardiotrening (jogging, sykling, svømming osv) gir bedre kondisjon. Riktig kosthold gir næring i riktig mengde. Alle tre kan benyttes for å få en slankere og mer veltrent kropp.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte/lenge bør man gjøre det? Hvor lang tid tar det før man ser noe resultater?

Skrevet

Tren knebøy, utfall, ettbensknebøy, markløft og nordic hamstrings! Dette har oppstrammende effekter :)

AnonymBruker
Skrevet

Men det får ikke gjort noe med et stygt ugangspunkt.

Skrevet

Jeg har verdens styggeste rumpe :sukk: jeg skjemmes virkelig over den. Tør ikke vise meg i bikini, og jeg kan heller ikke ha på jeans. Må ha tights, og en topp som skjuler rumpa. Kjoler og skjørt går som regel bra.

Jeg er 24 år og normalvektig (163 og 56 kg) og skjønner ikke hvorfor jeg har fått utdelt den styggeste bakenden :(

Skulle gjerne lagt ut bilde, så dere skjønner at jeg ikke tuller. Men jeg tør ikke. Den er stor og henger skikkelig! :sukk:

Men hva kan jeg gjøre for endre rumpeform? Er det bare styrke som gjelder?

legg ut et bilde av rumpa di kanskje den ikke ere så stygg som du tror, jeg lover ælig tilbake melding :-)

Skrevet

legg ut et bilde av rumpa di kanskje den ikke ere så stygg som du tror, jeg lover ælig tilbake melding :-)

Dét nicket, og dén kommentaren oser det creepy av.

Men jeg er ikke helt uenig. Jeg tror ikke den er så fæl som du vil ha det til TS. Man er sin egen verste fiende!

Likevel bør du trene den eminente øvelsen knebøy. Riktig utførelse fører til sterke bein- og setemuskulatur.

http://stronglifts.com/how-to-squat-with-proper-technique-fix-common-problems/

Utfall er og en god øvelse for rumpen.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du ikke allerede er medlem av et treningssenter bør du vurdere å melde deg inn. Da får du veiledningstimer av folk som vet hva de snakker om, hvor du kan forklare dine ønsker for hva du vil. Enkelte øvelser er ikke bare å sette i gang med uten å ha blitt instruert i riktig teknikk.

Knebøy er en flott øvelse, men jeg for min del holdt på å ødelegge ryggen min på det, pga feil teknikk.

Uansett er den ultimate løsning å løfte rumpa opp av sofaen og komme seg ut og trene ;)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar :)

Har begynt med trening på senter og et sunnere kosthold, så håper på forandring!

Dét nicket, og dén kommentaren oser det creepy av.

Men jeg er ikke helt uenig. Jeg tror ikke den er så fæl som du vil ha det til TS. Man er sin egen verste fiende!

Likevel bør du trene den eminente øvelsen knebøy. Riktig utførelse fører til sterke bein- og setemuskulatur.

http://stronglifts.com/how-to-squat-with-proper-technique-fix-common-problems/

Utfall er og en god øvelse for rumpen.

Haha, enig i at han virker creepy.

Det virker som du har mye peil på trening og slikt Supraspinatus, så takk for innspill :)

Jeg har en fettprosent på 28, så har noen kilo å ta av, som forhåpentligvis gjør underverker :)

Skrevet (endret)

Takk for alle svar :)

Har begynt med trening på senter og et sunnere kosthold, så håper på forandring!

Haha, enig i at han virker creepy.

Det virker som du har mye peil på trening og slikt Supraspinatus, så takk for innspill :)

Jeg har en fettprosent på 28, så har noen kilo å ta av, som forhåpentligvis gjør underverker :)

Takk for det!

Det vil det nok. Et høyere aktivitetsnivå enn det du har vil gi helsefordeler utover en ev vektnedgang også.

Endret av Supraspinatus
Skrevet

styrketrening for rumpa med ett sunt kosthold hjelper. Jeg er selv normalvektig med flat mage og med frodige lår. Det er jeg ganske fornøyd med, men så er den rumpa. Rumpen er jeg ikke fornøyd med, og vurderer å stramme den før spania turen i sommer :) Men hvis du sliter med cellulliter, kan du alltids jukse med cellulitt krem med styrketrening tillegg

AnonymBruker
Skrevet

Cellulittkrem er bare tøys og svada, og å "stramme opp" betyr i praksis å bygge musklene større og/eller redusere fettprosenten.

Hvorvidt styrketrening har "oppstrammende" effekt er for en med høy fettprosents del avhengig av hvorvidt man samtidig evner å gå ned i fettprosent. Om man har et tykt lag med fett liggende over muskelen hjelper det lite om man klare å bygge opp sistnevnte et par centimeter.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips: onaner - og bring frem din egen orgasme ved å spenne rumpemusklene ;)

Blir nesten alltid støl i rumpa dagen etter ;)

AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips: onaner - og bring frem din egen orgasme ved å spenne rumpemusklene ;)

Blir nesten alltid støl i rumpa dagen etter ;)

Tror du burde bevege deg mer.. Blir man støl fordi man kniper rumpa noen sekunder er man i hårreisende dårlig form. :fnise:

• Liker 4
Skrevet (endret)

-

Endret av mac84
AnonymBruker
Skrevet

Mitt innlegg over - løper flere dager i uka, jeg, så er nok i bevegelse. Men, er allikevel mulig å bli støl i stumpen ved å onanere seg frem til orgasme;) Det er nemlig ikke snakke om noen sekunders kniping, men heller et par-tre minutters kniping om man rett og slett bruker rumpa for å få frem orgasmen. Sier jo ikke at dette erstatter trening - trening er så absolutt viktig uansett hvilken del av kroppen man ønsker å stramme opp. Men, er vel ikke noe i veien for å kose seg litt og samtidig få en bitte, bitte, bitte liten rumpeøkt ut av det ;)

Skrevet

Vet ikke hva som skjedde over, men ville bare si at en kombinasjon av kondis og styrketrening i all sannsynlighet vil gi resultater ;)

AnonymBruker
Skrevet

Begynn å ri!:)

AnonymBruker
Skrevet

Begynn å ri!:)

Skulle akkurat til å skrive det samme!

Jeg har ridd i alle år, og har en rumpe jeg er knallfornøyd med. Masse muskler og passe stor. Ridning er dessuten det gøyeste man kan gjøre:D

Alternativt er det så klart treningsstudio og div øvelser som knebøy og utfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...