VitaSana Skrevet 5. mai 2011 #1 Del Skrevet 5. mai 2011 Vi kjøpte hus for 2 år siden.Første året gjødslet jeg med hønsegjødsel, og plenen ble veldig bra. I fjor var jeg syk, gjødslet ikke og det kom mose og plenen var ikke like grønn og frisk. Jeg mener den som tipset om hønsegjødsel sa det var lurt å gjøre det når det regnet. Men usikker på om det var pga lukt eller for at det skulle trekke ned i jord/ikke "brenne" plenen eller en annen årsak - er novise på hagejobbing... Derfor lurer jeg på om det å vanne over etter at jeg har spredd gjødsling er noe jeg bør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsa! Skrevet 5. mai 2011 #2 Del Skrevet 5. mai 2011 Heia,du MÅ vanne godt ellers svir du hele plenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Del Skrevet 5. mai 2011 Syns det stinker forferdelig av denne hønsegjødsla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VitaSana Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 5. mai 2011 Heia,du MÅ vanne godt ellers svir du hele plenen. Tusen takk da blir det vanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VitaSana Skrevet 5. mai 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Syns det stinker forferdelig av denne hønsegjødsla. Det regnet nærmest i ukesvis den gangen jeg brukte det - så merket ikke mye da håper godt med vanning gjør susen denne gangen. Og med store jorder både mot tomt og i området rundt oss så er det nok ikke vi som sprer mest lukt Endret 5. mai 2011 av VitaSana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #6 Del Skrevet 5. mai 2011 Det regnet nærmest i ukesvis den gangen jeg brukte det - så merket ikke mye da håper godt med vanning gjør susen denne gangen. Og med store jorder både mot tomt og i området rundt oss så er det nok ikke vi som sprer mest lukt Jeg er vel ikke vant til slik lukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #7 Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg er vel ikke vant til slik lukt. mange som ikke er vant til den lukta. naboen angrer fortsatt da han forpestet lufta for oss andre i flere dager. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kirstiJ Skrevet 8. mai 2011 #8 Del Skrevet 8. mai 2011 Åi, det var smart! Tror jeg må skaffe litt hønsegjødsel til vår plen... Hvor får man tak i det egentlig? (bor også på landet, så lukt er ikke noe problem, er bare skog rundt oss...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VitaSana Skrevet 11. mai 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 11. mai 2011 Åi, det var smart! Tror jeg må skaffe litt hønsegjødsel til vår plen... Hvor får man tak i det egentlig? (bor også på landet, så lukt er ikke noe problem, er bare skog rundt oss...) Her er det store jorder rundt, så litt hønsegjødsel er ikke det som blir lagt spesielt merke til. Det er mere intenst med annen gjødsling som foregår på våren. Kjøpte hønsegjødsel på felleskjøpet nå men regner med det er å få tak i alle hagesentre også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå