Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har lyst til å strikke en mariusdress til sønnen min, men jeg finner ikke dette mønsteret noe sted. Finner et uten "lusene" på Barn/Klassikere fra Sandnes, men jeg synes dette mønsteret var finere.

Noen som vet?

(Bildet er lånt fra Finn.)

post-32708-0-13040300-1304580515_thumb.j

Endret av minea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du går innom en garnbutikk er det større sjans for at de har det der enn å finne det på nett. Det dumme er at noen butikker krever at du kjøper garn og mønster samtidig. Men, men - de dressene er kjempefine!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper at den er strikket fra et Sandnes' Mariusdressmønster og at man bare har lagt til lusene, for jeg har aldri sett kombinasjonen Mariusmønster og lus før. Det greieste er nok å kjøpe mønsteret hos Sandnes og legge til lusen selv, det er ikke så vanskelig.

Skrevet

Det ser ut som en miks av Setesdal- og Mariusmønster. Mariusmønsteret er Setesdalmønster uten lus i nasjonalfarger.

Dale har Setesdalmønster i Baby Klassisk mønsterbladet, men jeg finner ingen heldress der. Sandnes garn har, som du sier, mønster på hel dress.

Jeg ville kjøpt mønsteret til Sandnes og mikset sånn at du får det slik du ønsker det. Strikk mønsteret som på bildet, dropp det på armene og strikk inn lus. Krever noe regning og tegning for å få det riktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...