Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!:)

Vi har vært prøvere en god stund nå, men i det siste har jeg nesten gitt opp....

Jeg trodde virkelig det skulle klaffe med en gang...Men det har det ikke gjort!

Flere ganger har jeg håpet og trodd det kunne være noe, tatt en test...å fått negativt!

Nå er jeg derimot på overtid...igjen...men denne gangen våger jeg ikke å ta test! for jeg blir såååå skuffa!!!

Jeg har litt ustabil syklus, dvs at det kan variere en uke, noen mnd har jeg syklus på 35 dager, og andre ganger er den nede i 29. Derfor er det ikke like lett å beregne eggløsning heller.

Nå er jeg altså 5 uker og 3 dager over...noe som er uvanlig!!!!(håpe begynner å blomstre :)...) Derimot har jeg svake mens murringer i nedre del av magen, men mindre enn normalt....det har jeg hatt i en uke nå... Jeg pleier å få menssmerter til vanlig, men da kommer som regel mensen dagen etter...i det minste begynner jeg å spotte...denne gangen er det bare litt hvit utflod!

Såååå....jeg har bestemt meg for å ta test på mandag, dersom mensen ikke er kommet....jeg våger ikke å håpe for mye, men som sagt for hver dag så går bygger jo håpet seg opp!!

Noen med lignende erfaringer? Jeg ønsker virkelig at det skal klaffe denne gangen! :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!:)

Vi har vært prøvere en god stund nå, men i det siste har jeg nesten gitt opp....

Jeg trodde virkelig det skulle klaffe med en gang...Men det har det ikke gjort!

Flere ganger har jeg håpet og trodd det kunne være noe, tatt en test...å fått negativt!

Nå er jeg derimot på overtid...igjen...men denne gangen våger jeg ikke å ta test! for jeg blir såååå skuffa!!!

Jeg har litt ustabil syklus, dvs at det kan variere en uke, noen mnd har jeg syklus på 35 dager, og andre ganger er den nede i 29. Derfor er det ikke like lett å beregne eggløsning heller.

Nå er jeg altså 5 uker og 3 dager over...noe som er uvanlig!!!!(håpe begynner å blomstre :)...) Derimot har jeg svake mens murringer i nedre del av magen, men mindre enn normalt....det har jeg hatt i en uke nå... Jeg pleier å få menssmerter til vanlig, men da kommer som regel mensen dagen etter...i det minste begynner jeg å spotte...denne gangen er det bare litt hvit utflod!

Såååå....jeg har bestemt meg for å ta test på mandag, dersom mensen ikke er kommet....jeg våger ikke å håpe for mye, men som sagt for hver dag så går bygger jo håpet seg opp!!

Noen med lignende erfaringer? Jeg ønsker virkelig at det skal klaffe denne gangen! :sjenert:

Jeg er akkurat som deg! Har vært prøver siden august 2009. Er godkjent for ivf, men vi har bestemt oss for å prøve på egenhånd frem til sommeren. Har blitt skuffet så mange ganger, så sist gang jeg testet negativt bestemte jeg meg for at jeg skulle slippe den skuffelsen igjen og bare teste igjen når jeg var helt sikker på at det ville bli positiv.

Og nå er jeg på dag 45 i min (litt ustabile) 35-40 dagers syklus. Brukte Pergo forrige mnd, og er derfor redd for at de pillene skal ha ødelagt denne syklusen. Tørr ikke håpe for mye, men har bestemt meg som deg for å teste på mandag hvis det ikke skjer noe i løpet av helgen.

Så dette blir spennende dager for oss begge :o) Jeg skal være sammen med svigers hele helgen, så synes egentlig det er litt godt å ikke vite noe. Svigermor leser både mannen min og meg som den berømmelige "åpne boken", så hadde ikke vært mulig å skjule hverken det ene eller andre.

Vi får tenke på hverandre i løpet av helgen. Oppdater gjerne!

Skrevet

De tre gangene jeg har vært gravid, så har jeg aldri trodd at jeg var det, fordi "mensen var rett rundt hjørnet", jeg kjente menssmertene veldig godt. Alle de tre gangene har jeg vært gravide, det er helt normalt å kjenne mensmurringer når man er gravid. Siden det er såpass lenge siden forrige mens, så ta en test. Helst idag! :)

Ja, det gjør sikkert vondt å se at det bare en en blå strek der (hvis det er tilfelle), men jeg hadde syntes det hadde vært verre å gå hele helgen å bare vente, og håpe, for å så bli skuffet. Siden det er såpass lenge siden sist mens, så tror jeg det vil slå ut positivt hvis du er gravid :) (Og i denne graviditeten, så slo ikke de to blå ut før tredje test, en halv uke etter den første testen jeg tok, så det kan godt hende at du er gravid selv om du ikke får positivt svar idag).

Lykke til :):goodbye:

Skrevet

Takk for svar:)

Skulle visst aldri ha skreve noe innlegg for nå gikk jeg på do, å det skimtet jeg litt lyserødt blod:(

så d e nok mensen som kommer!!!!

Lykke til på mandag vmbarbie:) ønsker det klaffer for deg!

Jeg lurer snart på å ta meg en tur til legen, å få sjekket både meg og han....

Blir nervøs av å tenke på at det kanskje er noe galt med en av oss?! Å jeg nærmer meg 30, å han 36 så vi må liksom gjøre noe med det nå....

Æsj, ble skikkelig deppa nå! så typisk!!!! :(

Skrevet

Jeg vet hvordan d er, er redd for å bli skuffet selv. Jeg har prøvd å bli gravid siden juli i fjor, men ingenting skjer. Nå skal jeg bestille meg en lege time.. Begynner å bli redd for at jeg ikke skal få barn. Blir 33 i år, så jeg har ikke så go tid akkurat..

Skrevet

De tre gangene jeg har vært gravid, så har jeg aldri trodd at jeg var det, fordi "mensen var rett rundt hjørnet", jeg kjente menssmertene veldig godt. Alle de tre gangene har jeg vært gravide, det er helt normalt å kjenne mensmurringer når man er gravid. Siden det er såpass lenge siden forrige mens, så ta en test. Helst idag! :)

Ja, det gjør sikkert vondt å se at det bare en en blå strek der (hvis det er tilfelle), men jeg hadde syntes det hadde vært verre å gå hele helgen å bare vente, og håpe, for å så bli skuffet. Siden det er såpass lenge siden sist mens, så tror jeg det vil slå ut positivt hvis du er gravid :) (Og i denne graviditeten, så slo ikke de to blå ut før tredje test, en halv uke etter den første testen jeg tok, så det kan godt hende at du er gravid selv om du ikke får positivt svar idag).

Lykke til :):goodbye:

Det var oppmuntrende. Skal teste selv i morgen, på ikm-dagen. Hvis ikke tante kommer meg i forkjøpet da. Jeg føler litt på mensmurrnger i dag. Har hatt en følelse av at "det er noe der inne", men nå som mensen nærmer seg så slår jeg det liksom fra meg igjen. Har hatt mindre ømme pupper enn vanlig og har vært plaget med halsbrann og økt utflod.. Nå i dag har jeg litt mageproblemer, for å si det sånn :fnise: uff... den ventinga er til å bli gal av! Det skulle vært sånn at man kunne teste rett etter :sengekos: om det var vellykket og hvis ikke fikk man bare sette igang igjen :skratte: Vi får holde sammen, vi som venter. LYKKE TIL!!!!

Gjest Alabama
Skrevet

:troest:

Når dere har prøvd et år kan dere søke hjelp og få utredning.

Lykke til neste syklus! :klem:

Skrevet

Takk for svar:)

Skulle visst aldri ha skreve noe innlegg for nå gikk jeg på do, å det skimtet jeg litt lyserødt blod:(

så d e nok mensen som kommer!!!!

Lykke til på mandag vmbarbie:) ønsker det klaffer for deg!

Jeg lurer snart på å ta meg en tur til legen, å få sjekket både meg og han....

Blir nervøs av å tenke på at det kanskje er noe galt med en av oss?! Å jeg nærmer meg 30, å han 36 så vi må liksom gjøre noe med det nå....

Så leit! Her kommer en stor :klemmer: Ikke noe annet enn å stå på i neste runde. En eller annen gang må det jo gå bra. "Alle andre" får det jo til, så det skal jo ikke være noen grunn til at ikke vi også kan få det til.

Skrevet

:klemmer:

Jaaaaaa, det må jo bli våres tur snart?!?

Det værste er det at det det føles som "ALLE" andre får det til med en gang....Å jeg ser gravide mager OVERALT!!!!

Så det er merkelig egentlig, nå når jeg er prøver selv har jeg såååå sympati for de som sliter med å bli gravid eller der hvor det tar lang tid.... Jeg skal ærlig innrømme at jeg skjønte ikke helt hva alt det "ståheiet" gjaldt tidligere... Nå derimot...!!!!!

Lykke til alle prøvere:-) Satser på at Mai blir en gooood måned:)

Skrevet

Ja ja, da var det over for min del også :tristbla:

Begynte virkelig å håpe denne gangen, men det er ikke min tur nå heller. Så nå sitter jeg her i sofaen og hulker store tårer. Mannen min er bortreist, vil ikke fortelle ham det på telefonen, så føler meg så alene.

Og som om ikke det er nok, fikk jeg selvfølgelig mensen mens jeg var i "baby-shower" til en venninne. Måtte bare gå men en gang, orket ikke sitte der og late som om alt var bare bra.

Det er så urettferdig!

Skrevet

:tristbla:

:klemmer:

Uff, det er såååå urettferdig!

<<<<å så både du og jeg på samme dagen, jeg håpet virkelig det skulle klaffe for deg altså!!!

Men, vi prøver igjen??:)

Satse på at Mai blir helt fantastisk, ikke sant:)??

Gjest Vettel
Skrevet

Hei!

Forsøk på egenhånd ett år, deretter tar dere kontakt med lege.

Jeg trodde også det skulle gå i boks temmelig snart, men det er 2,5 år siden. Og maange tester og skuffelser. Og veldig mye følelser om at det er blodig urettferdig.

Men vi styrer ikke over kroppene våre på dette punktet. Nå er jeg igang med første IVF-forsøk, og måtte bare innse att min kropp ikke gjør som jeg vill i dette ønsket.

Ønsker dere lykke til. Dere er IKKE alene. En av sju, til en av ti par sliter med å bli gravid. (altså tar over ett år)

ps. om dere har brukt hormonprevansjon innen, så kan det dessverre ta litt ekstra tid før syklusen er normal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...