Gå til innhold

morsomme kommentarer fra barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg leste noen morsomme kommentarer fra barn i en annen tråd her inne.

Har dere ikke flere da? Det er så gøy å lese alt det morsomme de sier.

Gleder meg til jeg får unger en gang :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en liten sønn på 2,5 år.

Han liker ikke å ha klær på seg dvs. han liker best å løpe rundt i bare body og eventuelt strømpebukse.

En dag sa pappan litt strengt til ham: Nå skal du ha buksa di på deg, PUNKTUM!!

Poden ble litt fornærmet, det gikk et minutt, så kom det fra ham:

Det er du som er TUMTUM!!

:ler:

Skrevet

Leste her en dag historien om "Den stygge andungen" til sønnen min. Jeg har visst ikke lest den for han før ( :oops: ), og han syntes det var flotte saker da vi kom til slutten hvor "andungen" blir en vakker svane. Men så lurte han litt.... "De andre andungene da, mamma, ble de høner de?".

Jeg lå og lo så jeg ristet hele natta, og han ble skikkelig fornærmet fordi jeg lo av han.

Skrevet

TUMTUM!! :ler:

Gleder meg til Lille Frø blir større, jeg! Foreløpig går det i mamma, pappa og fffff..... (som naturligvis betyr FLY!) Og så kan hun synge ahahah!! når vi synger Dyrene i Afrika. Og si noe som ligner på takk når vi gir henne noe. Men det ligner bare, altså...!

Skrevet

:ler::ler::ler:

så søte de er :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Jentungen (3 år) til ei venninne av en bekjent av meg er vant til å se moren amme lillebror, altså litt store og faste pupper. Da jentungen overnattet hos mormoren sin, som naturlig nok ikke er like fast i fisken som datteren, hadde hun sett puppene til mormoren, som lå på ryggen. Jentungen hadde spurt; "mormor, har puppen din smelta?!"! :ler:

Skrevet

Syns den med hønene var toppen jeg!

Da dattern var ca fire skulle ei venninne av meg hente henne i barnehagen for meg. Jenta var litt sur og i dåelig humør og venninna mi lurte på hva som var i veien... Da sukker datter'n og sier: "Nei du skjønner jeg har glemt å ta lykke pilla mi i dag jeg"

Hun slet litt for å holde seg alvorlig da gitt og til denne dag lurer jeg på hvor i all verden hun hadde fått det uttrykket fra! :o :ler::ler:

Suz

Skrevet

En god en til;

Vi var på kafe, datter'n var fem og en kar vi begge kjente fra før satt på nabobordet. karen var ca 50, men utrolig jålete og gjør alt for å ikke se gammel ut... Datter'n tutler litt rundt og snkravler med karen ved nabobordet, så spør han henne om hun ikke vil bære brettet hans tilbake til disken for ham (tomt selvfølgelig).

JO! svarer femåringen gledesstrålende. For jeg liker å hjelpe gamle mennesker jeg!

Fulltreffer kan du si....

Lo lenge etterpå... :ler:

Gjest Embla s
Skrevet

En jente jeg kjenner kom med en penge og sa: "Embla er dette en lærepenge"?

Skrevet

Min lille nevø på fire år har masse gullkorn, men hva kan jeg huske nå da?

"Julenissen bjukej maske fordi det er pappan til Martin i bahagen!" (Bahagen = barnehagen selvfølgelig)

I våres visste han også hvem julenissen var. "Det ej tannlegen".

"Jentej likej å nusse de, det gjøj de faktisk....tenkepause.... æsj, ikke vi gutta"

"Vi gutta likej ikke å leke med jentej, for de gjåtej hele dagen..."

"Nåj jeg blij stoj som pappa, da skal jeg også bli pappa..... tenkepause.... men først skal jeg bli fem!"

:vinke:

Skrevet

Barna mine (3 og 6) gikk med bøsse for Redd Barna i forb. med TV-aksjonen.

De gikk i gata vår og når vi kjører/går gjennom den nå peker minstemann på hvert enkelt hus og sier: "Der reddet jeg barna!", nytt hus -peker "Der reddet jeg barna!", nytt hus - peker "Der reddet jeg barna!" osv...

Skrevet

:ler::ler::ler:

Kjempebra!

Jeg opplevde å bli målbundet av lillemor på seks her om dagen. En morgen var det noen kuldegrader, og søledammene hadde det velkjente islaget.

Hun brakk resolutt av en bit is og begynte å suge på den. Jeg sier forferdet at "tenk om noen biler har kjørt over der..?"

Da svarer lillemor: "Tenk om de IKKE har gjort det, da..?"

Jeg sa ikke noe mer... :sprettoy:

Skrevet

Jeg spurte gullungen på 2 1/2:

-Vet du hvilket dyr vi får ull fra?

Ettertenksomt svarte han:

- Neeei, jeg vet ikke...Kanskje ulven?

:hoho:

En annen gang snakket vi om oldemor, som var så gammel. Jeg var igjen ute og undret meg:

-Er pappa gammel, da?

Og gutten ler:

-Nei, da! Pappa er jo nesten ny!

Barnelogikk er fantastisk!

Skrevet

Har jo såå mange morsomme og komme med egentlilg, siden jeg jobber i barnehage får man jo noen gullkorn hver dag. Men jeg husker dem typisk ikke når jeg skal skrive dem ned her...Burde skrive dem ned hele tiden.. Men - i forrige uke var det en liten pode som smeltet hjertet mitt totalt..

Moren kom for å hente denne lille poden, og roper ut navnet hans når hun kommer i barnehagen (det gjør hun alltid). Poden løper bort til meg og setter seg på fangt mitt istedenfor å løpe bort til mamma som kom. Moren spør om han ikke skal være med mamma hjem i dag, hvorpå 3åringen svarer "nei, skaj bi med Illan jeg." (Illan er altså meg) Både moren og jeg ler litt, og jeg sier "blir ikke det kjedelig da, jeg har jo ingen leker hjemme hos meg?" Da titter han opp på meg og sier med uskyldig stemme "du jeker mej me meg enn mamma jøj" :ler:

En mor som ble liiiitt satt ut da, og en viss Lillian som lo godt etterpå - men du verden for en sjarm han hadde da han sa det, særlig for det var så tydelig at det var bedre å være med meg enn mamma. :wink:

Lillian

Skrevet

Søsteren til min kjære er gravid, men det synes ikke særlig ennå. Da hun skulle fortelle nevøen vår på snart fem år at det vokser en bror eller søster i maven hennes, glodde han lenge på maven hennes. Så hun trakk opp genseren så han skulle få se ordentlig på maven, hvor på han utbryter "men det er jo bare fett" :ler:.

Skrevet

Min datter på 3,5 år sier mye rart, og det er tydelig at hun tar det fra oss voksne.... Følgende ble sagt til en vennnne av henne for ett par uker siden i barnehagen;

"Ikke ta den tonen der til meg, Nina"

Skrevet
Søsteren til min kjære er gravid' date=' men det synes ikke særlig ennå. Da hun skulle fortelle nevøen vår på snart fem år at det vokser en bror eller søster i maven hennes, glodde han lenge på maven hennes. Så hun trakk opp genseren så han skulle få se ordentlig på maven, hvor på han utbryter "men det er jo bare fett" :ler:.[/quote']

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...