Genesis Skrevet 4. mai 2011 #1 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Hvordan hadde du levd ditt liv som fullstendig økonomisk uavhengig? Selv hadde jeg nok: 1. Gitt bort endel til veldedige formål og forskning. 2. Kjøpt meg et stort og fint hus, med 2-3 luksubiler i garasjen. 3. Reist verden rundt! 4. Begynt forberedelsene til å bestige mount everst! (koster rundt 500 000) :gjeiper: 5. Jobbet med akkurat det som passet meg til enhver tid, kanskje engasjert meg politisk eller skrevet bok! Endret 4. mai 2011 av Genesis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solkrem Skrevet 5. mai 2011 #2 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg hadde: 1. Pussa opp badet 2. Kjøpt meg en Audi 3. Pussa opp badet til mamma og pappa 4. Donert til veldedige formål hvert år. Spesielt til alt som har med dyrenes rettigheter å gjøre 5. Aldri mer brydd meg om kvaliteten versus pris på matvarene jeg kjøper 6. Jobba 70-80% 7. Tatt med familien på ferietur 8. Bygge hus etter hvert Det er jo så mange ting å gjøre.. Og så er det nok lurt å investere noe av pengene i et eller annet smart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #3 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg ville droppet studielånet når jeg begynner å studere til høsten. Jeg ville brukt sommeren på å ta lappen istedet for å jobbe. Jeg ville spandert ferien på kjæresten istedet for at vi spleiser. Jeg ville så klart satt av endel penger til begge søsknene mine og mamma og pappa. Jeg ville unnet meg litt shopping og en hårklipp! Deretter ville jeg spart resten av pengene mine i feks høyrentekonto til jeg var ferdig med å studere, da ville jeg kjøpt meg tomt og bygget hus, samt kjøpt en lekker bil til både meg og kjæresten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #4 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg ville droppet studielånet når jeg begynner å studere til høsten. Jeg ville brukt sommeren på å ta lappen istedet for å jobbe. Jeg ville spandert ferien på kjæresten istedet for at vi spleiser. Jeg ville så klart satt av endel penger til begge søsknene mine og mamma og pappa. Jeg ville unnet meg litt shopping og en hårklipp! Deretter ville jeg spart resten av pengene mine i feks høyrentekonto til jeg var ferdig med å studere, da ville jeg kjøpt meg tomt og bygget hus, samt kjøpt en lekker bil til både meg og kjæresten. Enig! Dessuten ville jeg vært student i maaange år, bare uten studielån Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Applecore Skrevet 5. mai 2011 #5 Del Skrevet 5. mai 2011 Jeg ville -betalt ned gjelden til mamma og søsknene mine. -tegnet og bygget drømmehuset. -ansatt egen skredder, sånn at jeg kunne fått akkurat de klærne jeg ønsket meg. -gitt en dugelig sum til de organisasjonene jeg støtter. -reist masse. -tatt lappen og kjøpt en STOR bil. -investert en god del av pengene og latt dem vokse og gro. -ordnet med et legat for kunstnerisk anlagte unge piker med skrøpelig helse. -bygget meg et monster av en gaming-pc. -kjøpt meg et nytt tegnebrett, av den typen som er en skjerm. -kjøpt ny seng - en kjempemyk en, som ikke er gammel og lukter vondt og har fjærer som stikker meg i ryggen og er godt brukt av noen jeg ikke kjenner (altså ikke den jeg har nå). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 5. mai 2011 #6 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Åååh, jeg har elsk-hat-forhold til slike dagdrømmer! Eurolotto er mange hundre mill, er det ikke? Jeg ville: -Betalt ned egen gjeld -betalt ned foreldres og søskens gjeld - kjøpt huset til bestemor, slik at det blir i familien den dagen hun ikke kan bo der lenger. - Pusset opp ferdig huset, og bygd litt på - Tatt lappen - Gitt noen hundre tusen til fadderbarn med foreldre - Investert en del i eiendom. - Satt en haug på høyrentekonto hvor renteinntektene kunne erstattet resten av inntekten, slik at jeg kunne jobbet 50-80%. - Gitt masse til veldedige formål jeg bryr meg om! - Leid inn en underholdningsartist og et egnet lokale, og bedt henholdsvis kvinner og barn fra krisesenteret, og de eldre fra pleiehjemmet til hver sin lukkede forestilling med middag, i all hemmelighet. Så kvinnene ikke blir oppdaget, altså. - Jaktet ned minst 10 par med GODE sko til forskjellige anledninger, og laget med en god kvalitetsgarderobe av basisplagg. Ikke noe superfancy, bare klassisk kvalitet. - Ikke minst; latt det være en hemmelighet at jeg vant, i den forstand at media og allmennheten ikke får nyss i det, slik at jeg kunne fortsatt livet mitt i samme nabolag uten høye murer og trusselbrev fra kidnappere. -Feriert masse! Alene, med mannen, med familien, med venninner, med en venngjeng, you name it! Med 25 millioner euro skulle jeg opplevd!!!! - Kjøpt feriehus der vi var på bryllupsreise. - Spurt min veldig syke venninne om hva hun kunne ønsket seg aller mest (utenom å bli frisk, selvsagt), og skaffet henne det. For syk til å gå på konsert? Hva hvis de kommer til deg? Endret 5. mai 2011 av kaprifolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #7 Del Skrevet 5. mai 2011 -betalt ned egen gjeld og familiens gjeld -kjøpt stort, fint landsted ved sjøen (men fortsatt å bo relativt trangt i sentrum) med mange soverom som vi kan ta med slekt og venner til -jobbet redusert (kortere dager) og hatt mer tid med barna -donert penger til kreftforsning -skaffet meg en økonomisk rådgiver som ville hjelpe meg med å la pengene vare mest mulig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baben Skrevet 5. mai 2011 #8 Del Skrevet 5. mai 2011 - Betalt ned studielån og aldri mer hatt studielån. - Kjøpt/leid en fin leilighet der jeg flytter til høsten - Reist masse. Cape Town, New York, Dubai, Paris ++ - Shoppet ALT jeg har lyst på - Betalt ned gjelden til alle i familien - Gitt en del ekstra penger til brodern - Donert til div organisasjoner - Tatt lappen og kjøpt en fin bil - Kjøpt bil til typen min og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 5. mai 2011 #9 Del Skrevet 5. mai 2011 Betalt ned egen, foreldre og søskens gjeld / satt av penger til småsøsken Reist mye Bygd hus Studert deltid med masse fri og lite eksamener akkurat det jeg ville Jobbet som frivillig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Canis lupus Skrevet 5. mai 2011 #10 Del Skrevet 5. mai 2011 1. Startet et omplasseringsenter for mishandlede/forlatte dyr med profesjonelle adferdsterapauter. 2. Kjøpt meg et flott hus på landet, med stor hage og skog som nermeste nabo. 3. Kjøpt meg en hund til. 4. Gitt en good del til familie 5. Kjøpt en Mitchubitchi Evo 4. 6. Tatt lappen 8. Gitt gubben en valgfri bil. 9. Kjøpt meg et feriehus i Budva, Montenegro. 10. Donert penger til forskjellige ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 5. mai 2011 #11 Del Skrevet 5. mai 2011 Gitt til venner, familie og veldedighet. Pusset opp leiligheten. Samtidig brukt tid på å tegne, og bygge ett hus. Kjøpt hytte Ny bil Studert Starta min egen bedrift Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Stardust Skrevet 5. mai 2011 #12 Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Åhh.. Tør nesten ikke tenke på det en gang. Tviler på at det EGENTLIG er ideelt for noen å vinne så mye penger. MEN, som de fleste andre har jeg da en del drømmer jeg og, så here goes. -Bygget et lite, koselig, hytteinspirert hus et sted som er landlig, men likevel nært sentrum. -Kjøpt et lokale i sentrum, som skal gjøres om til en butikk som selger håndlagde varer, som vesker, kjoler, krimskrams, alt! Den kan ha åpent når JEG vil :) -Studere henholdsvis historie, religion, språk, altaltalt jeg vil, men kun ett fag i året, så ikke jeg sliter meg ut (hehe) - Selvsagt gitt til både familie og kjæreste, og donert en dugelig sum til ymse gode formål. - Bygget på platesamlinga mi kraftig, kjøpt en del supermegasjeldne album. - Laget et hobbyrom inne i nevnte hyttehus, hvor jeg skal ha alt fra garn til scrapbook-utstyr til tegnebrett, superdatamaskin, symaskin, tegnesaker, alt jeg måtte ønske. - Investert i noen høyblokker, så jeg kan ha en fast inntekt, og derfor gi enda mer til disse veldedighetssakene, og sikret meg og min familie for livet. (Vel, det kan man jo strengt tatt med kun hovedgevinsten også.) Jeg lurer dog på om jeg ville fortsette å leve hverdagen som jeg gjør i dag likevel? Altså ikke kjøpe meg lunsj ute, men heller smøre matpakke, tenke over hva jeg kjøper 2-3-4-5 ganger, ikke kaste mat, etc. Hm... Edit: Vil selvsagt være nødt til å ansette noen som kan ta seg av disse høyblokkene, og jobbe i den lille butikken min. Samt kanskje en vaskedame som får fett betalt. Endret 5. mai 2011 av Lady Stardust Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cupcake90 Skrevet 5. mai 2011 #13 Del Skrevet 5. mai 2011 1. kjøpt meg hus 2. kjøpt hus å leie ut men som datteren min får når hun er gammel nok 3. kjøpt meg bil, 4. Tatt med familie (foreldrene mine, søsken, besteforeldre etc) på laaang ferie 5. Satt inn en del på sparekonto til datteren min 6. Kjøpt gaver til familie og venner 7. Spare resten og evnt brukt litt ettersom jeg har lyst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eske Skrevet 5. mai 2011 #14 Del Skrevet 5. mai 2011 Nå skal det sies at jeg er ung og har fint lite peiling på økonomi, men..... Er det virkelig noen vits i å sette 25 millioner euro på en høyrentekonto? Altså.... Bør ikke det rekke til ikke bare ett, men flere, liv i fullstendig rikdom, selv etter gode donasjoner til veldedige formål? Vet selvfølgelig ikke, men for meg høres det ut som så enormt mye penger at jeg ikke en gang har begrep om det. Anyway, om jeg hadde vunnet en slik sinnsyk sum hadde jeg: - kjøpt meg leilighet i byen hvor jeg skal studere til høsten, og selvsagt droppe studielån - betale ned gjelden til mamma - gi en god slump til veledige formål - gi en del til byen min - som skal øremerkes aktiviteter for ungdom (og kanskje en del til eldreomsorg) - kjøpe lillebrors drømmekamera til ham - ta med kjæresten og venner på en fin ferietur - ta med familien på en annen, fin ferietur - kjøpe fornuftig bil - få personlig trener - shoppe...... Herregud, jeg håper for guds skyld at jeg ville hatt store problemer med å bruke opp de pengene, ellers tror jeg at jeg ville hatt store problemer med å leve med meg selv etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #15 Del Skrevet 5. mai 2011 Foruten å kjøpe flere boliger og gitt penger til familien, ville jeg satset på det lite økonomisk lønnsomme i å bevare gårdsbruk i landet og sørget for videre drift. Jeg ville også investert i eiendom i de større byene og åpnet i alle fall en god og rimelig restaurant/cafe. Jeg ville støttet barnehjem i Russland og Romania og skapt bedrifter som kan være med å støtte i fremtiden. Ville også gitt penger til forskning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 5. mai 2011 #16 Del Skrevet 5. mai 2011 -Jeg ville ikke betalt ned gjelden til familien min, men gitt de en bestemt sum hver. -Ville kjøpt den boligen vi hadde mest lyst på og ansatt hushjelp. -Skaffet meg og mannen personlig trener. -Slutta å jobbe, og studert noe i stedet. -Kjøpt meg en helt ny bil. -Sendt familie og svigerfamilie på den ferien de ønsket seg. -Reist alle stedene jeg ønsket. -Investert en del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 5. mai 2011 #17 Del Skrevet 5. mai 2011 - Pusset opp hus. Hatt fint kjøkken, lekkert bad med boblebad etc. - Bygd ny driftsbygning, med moderne fjøsteknologi og selvsagt ny innredning. I tillegg ville jeg bygd ny stall med moderne innredning. - Bygd ridehall. - Kjøpt meg bil + en bil til min kjære. - Kjøpe meg leilighet i byen jeg studerer, slik at jeg kunne bo der til jeg var ferdig utdannet. - Hjulpet mamma, pappa og lillesøs økonomisk. Resten ville jeg nok spart / investert i eiendom etc. Tenk så flott det hadde vært å kunne lage en sparekonto til barna når den tid kommer at jeg får barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 5. mai 2011 #18 Del Skrevet 5. mai 2011 Oioi. Det var ikke småsummer heller. Jeg ville ... - kjøpt meg hus (enten et eksisterende og evt pusse opp eller bygge nytt) med god plass til meg og mine små, samt rom nok til at jeg kan ha både hobby- og musikkrom - reist på ferie. Ungene og jeg skulle hatt en skikkelig fin sommerferie med to uker i et typisk sydenland, to uker i Danmark (med min familie) og en ukes tid på shopping og museer i en storby (London, tenker jeg) - kjøpt meg ny bil - betalt mine foreldres gjeld og hjulpet mine søsken med å etablere seg i boligmarkedet - gitt til veldedige formål - hatt personlig trener, shoppingassistent, vaskehjelp og egen kokk (trenger at noen tar meg i nakken slik at jeg får trent, tenk så praktisk det er å bare sende en person ut for å kjøpe regnvotter til ungene og slippe å løpe rundt i fem butikker med stadig surere unger på slep, hater å vaske, misliker sterkt å planlegge og lage middag) - sikret mine barns framtid - investert - på sikt ville jeg reist mye, jobbet lite og utviklet hobbyene mine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 5. mai 2011 #19 Del Skrevet 5. mai 2011 Sløst vekk pengene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrus Skrevet 5. mai 2011 #20 Del Skrevet 5. mai 2011 Åh, jeg elsker å "drømme meg bort" om sånne ting, men vet samtidig at det er svært lite sannsynlig at noe slikt skjer... men hvis jeg hadde vunnet såpass mye penger ville jeg: - Gitt foreldrene mine en del penger slik at de kunne betale ned gjeld, pusse opp hytte og hus og unne seg en deilig ferie - Gitt min kjære bror en god slant slik at han slapp studielån og også kunne kjøpe seg noe fint musikkutstyr (hans store lidenskap). - Betalt ned eget studielån - Kjøpt tomt på et landlig sted og bygget det flotte huset som jeg og samboer drømmer om. Med dobbel garasje og walk-in-closet! - Kjøpt meg en råflott Audi - Gitt samboer en del penger han kunne bruke som han ville - Satt en del av pengene på høyrentekonto - Gitt teatergruppen min litt penger til utstyr. - Donert en god slump til veldedige organisasjoner - Kjøpe meg masse kult fotoutstyr og utvikle fotografihobbyen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå