Gå til innhold

Bryllups dagboken min


julibrud 2004

Anbefalte innlegg

HAr hatt lenge lyst å hive meg med på lasset, men har ikke tatt meg tid før nå :D

Den 12. september tok jeg mot til meg og fridde til samboeren min, og han sa JA!!!!

Er egentlig litt tradisjonell, og ønsket at han skulle fri, men nå gadd jeg ikke å vente lenger :-? . Etter å ha vært sammen i 7,5 år, har to barn sammen og hus, bil og det som hører til, syntes jeg det var på høy tid...

Bryllupdsdatoen er fastsatt til 17.Juli 2004 :klem2:

JA nå driver jeg å planlegger litt her og der...

Har ikke noe i orden egentlig...

Min lillesøster på 24 år (er selv 26år) skal være forloveren min :stortsmil:

Gubben har ikke spurt sin kanditat, så vidt jeg vet...

HAr bestilt materialer til invitasjonene, bord kort og sangheftet etc..

Er veldig glad i mørkeblått, så invitasjonene etc.. skal jeg lage selv. Fargene blir mørkeblått,sølv og hvitt....

Er veldig spent på resultatet..

Maten lager vi selv.Min fantastiske stemor skal lage bryllupskaka :hoppe:

Mannen jobber på et hotell, og vi har fått kjøkkensjefen og en annen kokk med på å lage maten vår... Betalingen de ville ha var å få være med på festen :wink: .. Ikke noe problem det, vi hadde tenkt å invitere dem til kaffen uansett.

Mesteparten av spriten er dekket av våre foreldre... Skal sette vin i tillegg. Lage egne etiketter på disse flaskene...

I Januar skal jeg bestille tid for kirka+booke selskapslokalet ferdig. Litt kjedelig å ikke få gifte seg den datoen, man har skrevet i invitasjonene..

Det er ikke den store pågangen på sommeren, gifte tiden her i bygda er Påsken... Etter gammel samiske tradisjoner.. Det var i påsketidene reindriftsamene kom ned fra vidda.... Da er det tid for dåp, bryllup og konfirmasjon..

Litt stilig å se de skikkelige samiske bryllupene. De begynner på fredag og festen varer til søndagen... GJestelista er som regel på over 400 stykker...

Men dette kunne ikke jeg tenkt meg. Da måtte jeg ha 10 år på planlegge :hoho:

Nei, nå hører jeg et par barn som krever oppmerksomheten min så jeg må avslutte skrivingen for denne gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk til dere som ønslket meg velkommen :D

Nå har jeg begynt å få inn materialet til invitasjonskortene. Driver med å klippe opp tyllen i strimler får så å knyte den i sløyfer. Mangler enda; kartongpapiret, sølvbåndet og pennene som jeg skal bruke :x

Blir så irritert at det skal gå så lenge før man får alt....

Ja,ja.. Snakka med stemora mi ang. bryllupskaka, og vi har blitt enige om designet.. Vi skal ikke ha den ordinære tre-etasje kaka... Har sett endel kakaer som står vær for seg i forskjellige høyder, og blir til å lage en sånn type kake :)

Hun skal også hjelpe meg å få sydd brudesløret nestegagn vi drar til dem for en helg ol...

SKo har jeg bestemt meg for... SKal snart tå å bestille dem fra bridalshoes De er av den lave hæl typen og heter Selena....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Driver og manner meg opp til en slankekur.. Ikke så lett, da jeg er kjent for å kjedespise :oops: ...

Skulle absolutt ha gått ned en eller to størrelser :cry: Sliter så inni hampen med kiloene etter svanerskapene mine....

Var i utgangspunktet litt overvektig før førstemann, men etter han kom ut gikk jeg opp 10kg... Da jeg ble gravid med nestemann, gikke jeg ned 6 kg under svangerskapet, men opp igjen alle kg og vel så det etterpå...

Er det noen små tips på enkel måte å gå ned i vekt.. Må vel pressisere at jeg er kronisk sjokoholiker :oops: ......

Har så lyst.. Skal få nabokjerringa med på airobic på onsdag... såfremst hun ikke har jobb... Er så pokkers sjenert at jeg ikke tør å dukke opp alene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ang slanking, det er IKKE gøy!! :wink:

Jeg skal ned før bryllupet, har igjen 20kg! Har godt på Libra og synes opplegget deres fungerer kjempe bra! Før jeg begynte var jeg avhengig av godtri, slukte i meg alt jeg fikk tak i, er også kjempe glad i god mat! Men jeg gikk på Libra i 9 uker og gikk ned 5 kg, nå har jeg hatt en uke på ferie og en slapp uke etterpå, så jeg har begynt på`n igjen i dag! Men i går leide vi film og jeg spiste meg først mett på pizza, måtte alikevel ha godtri men jeg ble rett og slett stappet og uvel! Så det går nok lang tid før jeg får noe speiselt søtsug igjen...

Ville bare si at jeg synes opplegget deres er bra! Jeg følger det på et såkalt mailkurs og det fungerer greit!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg meldt meg på f. eks Libra. da slipper du å sulte men gå likevel ned i vekt. Jeg tok et mailkurs der en gang. Ellers så ville jeg prøvd å finne en erstatning for sjokoladen (hvis det er det eneste du gjør "feil") og heller laget en kopp lettkakao, for eksempel. Skriv opp en liste med grunner til at du vil gå ned. Med forestående bryllup har du hvertfall en god grunn?

Et bra tiltak å bli mer aktiv. Da er du allerede på vei! Lykke til med både slanking og bryllupsforberedelser! Du har allerede kommet langt, flink jente du! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kom meg ikke på airobic :( ER så fryktelig sjenert og tør ikke å møte opp der alene. Kjenner ingen som går på airobicen fra før.. Nabokjærrigna var jo så oppmuntrende, men når det kom til sykket backet hun ut.. Men airobic er egentlig ikke hennes greie. Hun går tur i skog og mark med bikkjene sine, sykler tur med bikkjeneol. Ikke helt min greie...

Men snakka med en av søstrene mine som også sliter med overvekt, Kjenner flere som ahr kuttet ned på karbohydrater, gått ned masse kilo ol. Og hun er som meg sjokoholiker.. Hun tipset meg om den mørke sjokoladen, med minst 70%kakaomasse... Kan jo kjøpe den inn istedet for vanlig djokolade, samtidig forteller hun med at man kna kjøpe trim DVD gjennom Grete Roede.. HAr dermed bestilt meg en dvd hos henne. HAR ikke video, så har vært på leiting etter en trim dvd.

Et skritt nærmere slankeprossesen...

Takk for åndelig støtte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei navnesøster, og gratulerer med dagbok! :D

Jeg og sliter litt med vekten, men jeg har nå gjort noe med det.

Jeg går veldig mye, og når jeg kommer hjem fra de turene, så trener jeg vekter og såkalt "magekiller". Det er kjempetøft, men nå når resultatene viser seg, er det bare en ekstra pådriver til og holde på mer! Lykke til hvertfall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, hadde bare lyst til å si at jeg går på aerobic, og der finnes det ikke en eneste bimboberte!!

Bare husmødre i småtrange joggebukser uten antydning til så mye som mascara!

Start med en begynnergruppe, det er moro, og du kommer til å stortrives!!

Klem......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har fått ordnet meg en airobic dvd fra Grete Roede.. Veldig grei egentlig. Har begynt allerede :D ...Er litt vanskelig å komme inn i trinnene enda, men det blir bare bedre og bedre..he,he..

Da har jeg fått bestilt kartongen som skal blir til invitasjon.. Tema fargene blir midnattblå, sølv og hvitt.....

Kjolen er bestemt. Det blir denne http://rebeccarode.com/mori_lee_2304.html

Har virret litt frem og tilbake, men ender alltid med denne kjolen. Er fortapt :oops: Men skal få sydd spaghetti stropper på den... Er litt redd for at ting og tang kan gå galt med en helt stroppeløs kjole...

Den blir sydd i Tailand. Skulle ikke svigers få det til når de er der nede, blir jeg allikevel til å bestille den..Antaglevis fra USA....

Er sånn i ekstase. Tenk at lille meg har bestilt brudekjole :hoppe: Sitrer som en jentunge som fikk det største barbiehuset ever... :D

Driver enda å spekulerer meny.. Fikk ikke tak i billig elgkjøtt :( ....Så må finne noe annet. Har muligheten til å kjøpe en reinskrott for 49kr kg. Men er så møkkalei reinkjøtt at jeg har mista helt smaken for det. Muligens det blir røkt svinekam...

Kommer tilbake med mere nytt senere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og gratulerer med bryllupsdagbok! Ville bare si at kjolen din var nydelig, spennende å se om du blir fornøyd med syingen. Lykke til med videre planlegging :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og gratulerer med dagbok! :D

Nydelig kjole. Jeg hadde heller ikke turd å ha en uten stropper. Tenk om noe skulle skje? :oops:

Håper alt går i orden med syingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Takk, takk alle sammen. ER forelska i kjolen jeg også :D

Har endelig etter tre forsøk fått kartongen jeg ville ha. Midnattblå :) Så nå klippes og limes det for de skal bli invitasjoner i første omgang.. Deretter skal jeg lage bordkort av samme kartongen. Ble enig med stemor at kanskje det greieste er å bruke vanlig ark til sangheftet. Det blir lettere å bla. Så da må jeg etterhvert ordne ark i midnattblå farge der også.

Er artig å begynne med noe konkret. Føler på en måte at bryllupsdagen er virkelig og ikke noe man bare snakker om. Så i Januar må jeg bestille prest, og lokalet må bookes. Sender invitasjonene ut innen medio februar. det er rett og slett for 70% av gjestene bor sørpå, og må nesten har god tid på å finne flybilletter. Det er jo midt i høysesongen, for å reise nordover med fly.....

Nei nå må jeg stikke, har ett par barn som skal ha litt stell av mamman sin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin kjole du har valgt deg!!

Jeg skjønner hva du mener med stroppeløs eller ikke....

Da jeg valgte min kjole ble den ikke rett for meg før jeg fikk på stroppene som var avtagbare. Men nå, etter å ha tittet masse på den, på bilder av meg i den og vent meg litt til det, har jeg bestemt meg for å droppe hele stroppegreia. Blir absolutt finest på min kjole..

Skal du ha den renhvite eller den to fargede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har varsku at kjolen skal enten gå i perlehvit eller i diamant hvit, så er litt spent på hvordan den blir seende ut :) Den blir sydd i Tailand etter mål og bilde. HAr kutta slepet littegrann, og lagt til stropper på den.

Slepet ble kuttet etter råd fra en veldig dyktig dame ved en brudesalong, hun anbefalte med prinsesse/a.linje form og kort slep, pga av min bredde og lave høyde. Virka som en dyktig dame. var ikke en som skulle selge for enhver pris. Skulle jeg ha brukt flere tusen kroner på en kjole her i norge, så hadde jeg helt klart gått til henne. Hun anbefalte meg heller ikke helt hvitt i og med at jeg her veldig lys i huden, samt lysblond. Jeg blir nok for blek til en helt hvit kjole. Men likte fargene diamanthvit og perlehvit veldig godt, så jeg går for disse fargen. Kjolen får jeg mest sansynligvis i Februar, når de kommer hjem til norge igjen.. Skulle det ikke la seg gjøre, bestiller jeg den i perlehvit, fra bridesave eller lignende.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...