Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er altfor glad i karbohydrater at jeg kan gi meg helt. Jeg vil unne meg fantastiske, deilige middager på kveldene når jeg skal bort i sommerferien, karbo eller ikke, og nydelige desserter proppfulle av sukker....men tenker at lavkarbo i hverdagen kan gå fint. Blir alt dette da forgjeves, eller går det fint med en liten "avveksling"? Ønsker å gå ned i vekt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan gå fint hvis du er flink til å begrense "avvekslingen". Det viktigste er at du ikke spiser mye fett og mye karbohydrater i samme måltidet.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg er altfor glad i karbohydrater at jeg kan gi meg helt. Jeg vil unne meg fantastiske, deilige middager på kveldene når jeg skal bort i sommerferien, karbo eller ikke, og nydelige desserter proppfulle av sukker....men tenker at lavkarbo i hverdagen kan gå fint. Blir alt dette da forgjeves, eller går det fint med en liten "avveksling"? Ønsker å gå ned i vekt.

Nei, jeg tror ikke det. Man har jo lov å unne seg noe i ny og ne selv om man er på diett.

Skrevet

Så lenge man ikke skeier ut hele tiden går det fint. Jeg spiser lavkarbo, men jeg har noen helger innimellom hvor jeg unner meg massevis av godsaker. Ikke det at jeg orker så mye, for etter å ha avvent meg fra alt sukkeret blir jeg fort kvalm av søtsaker og mat med mye karbohydrater i.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Så lenge man ikke skeier ut hele tiden går det fint. Jeg spiser lavkarbo, men jeg har noen helger innimellom hvor jeg unner meg massevis av godsaker. Ikke det at jeg orker så mye, for etter å ha avvent meg fra alt sukkeret blir jeg fort kvalm av søtsaker og mat med mye karbohydrater i.

i helgene er det lov å unne seg noe godt men man trenger jo ikke ta helt av

Skrevet (endret)

i helgene er det lov å unne seg noe godt men man trenger jo ikke ta helt av

Ja, nettopp. Nå er det ikke for alle det passer å skeie ut hver helg heller, men jeg ser ingenting galt med en gang i mellom. Personlig er jeg skeptisk til å skeie ut mer enn et par ganger i året, og grunnen til det er at det er så lett å kjenne sukkerhungeren igjen, og den vil jeg ikke ha tilbake. En del må gjennom "avvenning" etter at de har skeiet ut, og ofte blir det litt for mye stress til å gjøre det en gang i uken. Men igjen, dette er jo individuelt, og det må ts føle på selv.

Endret av Yvonne
Skrevet

Det spørs hvor mye karbohydrater du spiser daglig.. ligger du i ketose (under 15-10 gram daglig) vil du hoppe inn og ut av ketose og da vil du bli veldig sliten, kvalm, svimmel og uvel av å skeie ut...

Ligger du over dette men fortsatt under femti gram daglig så vil det ikke være like problematisk..:)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...