Gjest Texas (ikke innlogget) Skrevet 6. november 2003 #1 Skrevet 6. november 2003 I år har jeg tenkt til å være litt mer oppfinnsom når jeg skal sende julehilsen til slekten i USA. Tidligere år har jeg sendt en eller annen juletrepynt elelr kalender. Kan jeg sende sjokolade? Eller er det restriksjoner på hva som er tillatt å sende "over there"? Tips fra dere til hva jeg kan putte i den lille polstrede juleposen i år? Ikke så dyre ting, da! Rundt 100-150,- cirkus...... Familie med 5 unger i alderen 5-17 år. Hilsen meg
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2003 #2 Skrevet 6. november 2003 I år Kan jeg sende sjokolade? jeg sendte sjokolade i fjor.. gikk greit det (skrev på pakken at den inneholdt sjokolade)
Gjest Tex Skrevet 6. november 2003 #3 Skrevet 6. november 2003 Send dem brunost.....og ostehøvel.....
Catlin Skrevet 6. november 2003 #4 Skrevet 6. november 2003 et lite tips hvis du skal sende mat som f.eks brunost: I USA er tollen superstreng på hva man har lov til å innføre av matprodukter. Så sjekk på forhånd. Mitt tips er å sende norske fjøsnisser sammen med historien og tradisjonene rundt disse.
Gjest Tex Skrevet 7. november 2003 #5 Skrevet 7. november 2003 har sendt brunost mange ganger, sammen med diverse andre norske greier. Aldri vært noe problem.
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2003 #6 Skrevet 7. november 2003 jeg har sendt både sjokolade, marsipan og andre ting kun med merking "gifts" på tollappen uten at det har blitt stoppet i tollen for inspeksjon, så stort sett går det nok greit.
Texas Skrevet 7. november 2003 #7 Skrevet 7. november 2003 Send dem brunost.....og ostehøvel..... De har vært i Norge mange ganger, og har sikret seg ostehøvel allerede. I tillegg har de fått smaken på brunost, og kjøper det regelmessig (bor i Minnesota).... Ikke lett.... Kan jo ta en tur innom husfliden...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå