Gå til innhold

En liten julehilsen til USA


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Texas  (ikke innlogget)

I år har jeg tenkt til å være litt mer oppfinnsom når jeg skal sende julehilsen til slekten i USA. Tidligere år har jeg sendt en eller annen juletrepynt elelr kalender. Kan jeg sende sjokolade? Eller er det restriksjoner på hva som er tillatt å sende "over there"?

Tips fra dere til hva jeg kan putte i den lille polstrede juleposen i år? Ikke så dyre ting, da! Rundt 100-150,- cirkus...... Familie med 5 unger i alderen 5-17 år.

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
I år Kan jeg sende sjokolade?

jeg sendte sjokolade i fjor.. gikk greit det (skrev på pakken at den inneholdt sjokolade)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et lite tips hvis du skal sende mat som f.eks brunost: I USA er tollen superstreng på hva man har lov til å innføre av matprodukter. Så sjekk på forhånd. Mitt tips er å sende norske fjøsnisser sammen med historien og tradisjonene rundt disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg har sendt både sjokolade, marsipan og andre ting kun med merking "gifts" på tollappen uten at det har blitt stoppet i tollen for inspeksjon, så stort sett går det nok greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Send dem brunost.....og ostehøvel.....

De har vært i Norge mange ganger, og har sikret seg ostehøvel allerede. I tillegg har de fått smaken på brunost, og kjøper det regelmessig (bor i Minnesota).... Ikke lett.... Kan jo ta en tur innom husfliden...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...