Gå til innhold

Hvordan avvise rett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg møtte en fyr på fest for ett år siden og vi hadde sex, noe jeg ikke husker engang.

Jeg sa ja til film med han senere fordi jeg kjedet meg, og har lite venner her i byen. Vi endte med å ha sex også da. Jeg syns ikke han er spesielt kjekk, og ønsker ikke at det skal bli noe mellom oss.

Nå har han sendt meg sms om vi kan møtes på fredag? Dette er en av flere meldinger det siste halvåret, og jeg kan ikke komme på flere unnskyldninger. Vi har flere felles kjente, og kommer til å møtes på fest ofte.

Hva skal jeg svare på den meldingen? Hvordan gjøre dette rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

har faktisk et ganske likt problem, og derfor null svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

:huh:

Si nei takk?

Å avvise rett er å være direkte, ikke drive med unnskyldninger.

Det er en ærlig sak å ikke være interessert.

Vær snill og høflig såklart, pakk det gjerne inn i litt sukker og en hvit løgn, men ikke la det være noen tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

men hvordan pakke det inn liksom? Noen tips til akkurat hva jeg skal skrive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

:huh:

Si nei takk?

Å avvise rett er å være direkte, ikke drive med unnskyldninger.

Det er en ærlig sak å ikke være interessert.

Vær snill og høflig såklart, pakk det gjerne inn i litt sukker og en hvit løgn, men ikke la det være noen tvil.

Vær direkte og pakk det inn i sukker med en desh av hvite løgner? Det gir ikke mening. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

" Heisann :) Jeg har tenkt over dette litt, og kommet frem til at jeg ikke ønsker å involvere med noen akkurat nå"

" Hei :) Jeg har det egentlig litt for travelt nå med skole, så jeg har egentlig ikke tid til å involvere meg med noen"

" Jeg synes du virker bra på alle måter, men jeg er ikke klar for å involvere meg med noen akkurat nå"

eller mer brutalt:

" Jeg tror faktisk det er bedre om vi holder dette på et vennskaplig nivå :) vil ikke ødelegge vennskapet (eller noe)"

Noe slikt som dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anjelika

Vær direkte og pakk det inn i sukker med en desh av hvite løgner? Det gir ikke mening. :fnise:

Hehe, joda.

I stedet for å si "nei takk, jeg synes ikke du er spesielt kjekk og dessuten er du elendig i senga" så sier man de tingene LonelyAngel skrev f eks.

Jeg mente at man ikke skulle bruke unnskyldninger som "nei, jeg skal *sett inn aktivitet* i kveld" som lager rom for å prøve seg igjen på et senere tidspunkt. Selve avslaget må være direkte, men man trenger ikke alltid være iskald og brutalt ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan jo ikke være helt smart som ikke tar hintet, hvis du har sendte unnskydninger jevnlig det siste halvåret. Det virker som det eneste som biter på han er å være direkte.. Bare si det rett ut at du ikke ønsker noen forhold akkuratt nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte en fyr på fest for ett år siden og vi hadde sex, noe jeg ikke husker engang.

Jeg sa ja til film med han senere fordi jeg kjedet meg, og har lite venner her i byen. Vi endte med å ha sex også da. Jeg syns ikke han er spesielt kjekk, og ønsker ikke at det skal bli noe mellom oss.

Nå har han sendt meg sms om vi kan møtes på fredag? Dette er en av flere meldinger det siste halvåret, og jeg kan ikke komme på flere unnskyldninger. Vi har flere felles kjente, og kommer til å møtes på fest ofte.

Ærlighet varer lengst fordi den blir så lite brukt.

Men det hindrer ikke deg i å være ærlig og skrive; "Nei takk, jeg er ikke interessert."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med "Nei, takk. Jeg er ikke lenger interessert."?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyldninger funker bare hvis gutten tar et hint. Gjør han ikke det må du bare være ærlig.

"Syns vi hadde det veldig hyggelig sist, men tror ikke jeg er interessert i å bli mer seriøs med noen akkurat nå, så må dessverre si nei" eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert han blir så veldig lei seg, hvis han bare er interessert i å treffes for sex!

Bare skriv helt ærlig at du ikke er spesielt interessert i å se han mer. Å ikke svare synes jeg er respektløst! Hvorfor skal man trenge å ta "hint" når du kan spare fyren for mye undring ved å bare si det som det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så du er ganske egoistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er ganske egoistisk?

Fordi hun takket ja til selskap og litt kos i en by hun ikke kjenner så mange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...