AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Jaha, så har også jeg kastet meg på lavkarbo. Funker greit, er aldri sulten, men jeg har problemer med å spise nok. Eller dvs., jeg vet ikke om det er noe problem. Det er liksom alt etter hvilken informasjon jeg leser... Trodde ikke kalorier var poenget, men fettmengden/andelen (iflg. Skaldeman), og at man skal spise seg mett, enkelt og greit. Betyr det at når jeg ikke har lyst på mer mat, så er det ok? Uansett hvor lite det er? Tok en sjekk her om dagen og regnet ut flere "vanlige" dager, ligger på ca 1000-1500 kcal. Jeg ville trodd at det får kroppen til å gå på sparebluss, og det er jo ikke bra mtp. vektnedgang. Og det øker risikoen for å gå opp igjen når man har nådd målet. Er ikke særlig slapp og får i meg greit med næringsstoffer. Men vil jo ikke gjøre det verre for meg selv ved å få i meg for lite energi. Tør ikke helt å stole på å la matlysten min "styre skuta", for den har en tendens til å bli laber når jeg stresser med jobb o.l. Samtidig ser jeg ikke for meg hvordan jeg skal klare å dytte i meg mer.. orker ikke dynke maten med enda mer olje og fett og fløte og greier, heller. Noen som har erfaring med samme "problem"? Gikk det greit likevel, eller hva gjorde du? (PS: For å komme den berømte KG-tendensen i forkjøpet: De som mener lavkarbo er roten til alt ondt kan fortelle det et annet sted. Er ikke det jeg spør om )
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Dvs. du har ikke forstått at grunnen til at lavkarbo fungerer er et kronisk kalorunderskudd? 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Kan jeg spørre om hva du spiser på en normal dag? Nysgjerrig, fordi når man spiser på lavkarbo er man fort oppe i 1000 tenker jeg da, og hvis du aaaldri er sulten, hva får du i deg da?:O Sikker på at du får i deg nok fett?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 Dvs. du har ikke forstått at grunnen til at lavkarbo fungerer er et kronisk kalorunderskudd? Feil, tydeligvis du som ikke har forstått noe som helst om lavkarbo Og, tydeligvis leste du ikke det som står etter "(PS:".
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 Kan jeg spørre om hva du spiser på en normal dag? Nysgjerrig, fordi når man spiser på lavkarbo er man fort oppe i 1000 tenker jeg da, og hvis du aaaldri er sulten, hva får du i deg da?:O Sikker på at du får i deg nok fett? Mente ikke at jeg aldri er sulten som i at jeg aldri har lyst på mat, men som i at det funker fordi jeg aldri er sulten på mer enn jeg burde spise (som var et vanlig problem da jeg spiste mer karbo). Eksempel Frokost: Egg og bacon Lunsj: Salat med div. grønnsaker, ost, egg, røkt laks, olivenolje Middag: Kylling stekt i smør eller olje, div.grønnsaker Her hadde jeg ca 1400 kcal. Fett utgjør 71% av energien, protein 26% og karbo 3%. De gangene det blir færre kalorier er det som regel frokosten det skorter på. Orker lite om morningen. Så jeg spiser nok fett i forhold til mengden mat, men har ikke lyst på større mengde mat. Derfor lurer jeg på om noen har erfaring med hvordan det er over tid. Evt bør man pøse på med f.eks. fløte i maten, bare for å få opp antall kalorier?
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #7 Skrevet 4. mai 2011 Blir du ikke sulten på kvelden? Nei, spiser middag ganske sent. Og med mye fett så går det mange timer før jeg er sulten igjen.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #8 Skrevet 4. mai 2011 Hvor lenge siden er det du startet? Det er vanlig å ikke orke så mye mat i begynnelsen, særlig til fettforbrenningen er ordentlig i gang som kan ta noen uker. Det justerer seg ofte selv etterhvert og man orker noe mer mat.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #9 Skrevet 4. mai 2011 Så jeg spiser nok fett i forhold til mengden mat, men har ikke lyst på større mengde mat. Derfor lurer jeg på om noen har erfaring med hvordan det er over tid. Evt bør man pøse på med f.eks. fløte i maten, bare for å få opp antall kalorier? Jeg ville heller tatt udos chice eller omega 3 som tilskudd. Det går også helt fint å helle mye olje over en salat eller over en gryterett du lager. Lager du omelett er det veldig godt å høvle smør og legge på, smaker utrolig godt når det smelter på eggene.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #10 Skrevet 4. mai 2011 Hvor lenge siden er det du startet? Det er vanlig å ikke orke så mye mat i begynnelsen, særlig til fettforbrenningen er ordentlig i gang som kan ta noen uker. Det justerer seg ofte selv etterhvert og man orker noe mer mat. Snart 3 uker. Hadde ikke forventet at det skulle bli vanskelig å spise nok, etter å ha kranglet med motsatt problem i noen år.. Får vel bare se det an, om det går seg til. Prøver å få igang et treningsopplegg og da funker det jo ikke med det nivået.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå