Gå til innhold

Valpen min!

Gjest Dolphina

Anbefalte innlegg

Gjest Dolphina

Hei alle sammen!

Jeg har et lite spørsmål.

I dag tidlig tisset lille valpen min 7!!!! ganger på 1,5 time!

Er det noe galt med han?

Kan hunder få urinveisinfeksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dette er veldig vanlig.

Valper har liten blære og lite kontroll på "utstyret".

Hos oss ble det skvettet både her og der de første ukene.

Hunder blir jo i ekstase bare man kommer tilbake etter et do-besøk :ler:

Men om dette skjer ofte og hver eneste dag, så bør du kanskje ta en tur til veterinæren og ta en liten sjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok godt mulig at valpen din "gledestisser", for å si det på den måten også. ;)

Men det forrige hunden min hadde problemer med blæra si, og tisset i hytt og pine. Bekkenet hennes lå altfor høyt oppe. Og lå og presset på, og lukkemuskelen funket ikke helt som den skulle. Hun har tydeligvis hatt det fra hun var født. Jeg var ute 10-12 ganger om dagen med henne, og ihvertfall 3 ganger om natta. Så jeg dro og fikk sjekket hva som kunne være gale, så var det dette med bekkenet, da ... så veterinæren anbefalte at vi skulle avlive henne, det var en tung, men en riktig avgjørelse. :(

Sier ikke at dette er tilfellet, jeg tror nok hunden din bare er glad for å se deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Joda, hunder kan få urinveisinfeksjoner de også, vet om en valp som akkurat hadde det.

En annen forklaring: Når vår lille engel var valp måtte hun på diett en stund pga magetrøbbel, og fikk bl.a. kokt ris. den perioden tisset hun mye mer selv om hun egentlig var blitt husren da, tror det skyldtes at hun plutselig fikk i seg mer vann gjennom risen. Jeg var nemlig redd for at den skulle svelle i magen hennes, og sørget for at den var våt og god når hun fikk den!

Men det meste ordner seg jo....lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...