Gjest Mynona83 Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Noen som har noen gode tunfisk-boks oppskrifter. De eneste jeg kan er salat med tunfisk og tunfisksalat basert på majones til å bruke som pålegg.
Skravlebøtta Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 min fattigmannsmiddag er pasta med tunfisk(helst gele), med en liten klatt smør, noen fedd hvitløk og pepper, tar 5min å lage med fersk pasta, 10 med tørr.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #3 Skrevet 4. mai 2011 Tunfisk med pasta! Jeg lager to versjoner: 1.Tunfisk i tomatsaus med hermetiske tomater, hakket chili, hvitløk, løk og urter. Server med penne eller annen pasta. Billig, enkelt og godt! 2. Denne er helt klart best, men ikke så sunn kanskje... Surr løk, hvitløk og en ss karri i panne. Ha i en boks tunfisk og litt sopp. Ha i et beger rømme/creme fraiche og gjerne litt mais. Smak til med salt, pepper og annet krydder du vil ha i. Serveres med spagetti. Ellers syns jeg tunfisk er godt på italiensk pizza.
Gjest Mynona83 Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 (endret) varmer du tunfisken?? jeg ser for meg at den smaker litt merkelig varm... Edit: denne var til lallaroe Endret 4. mai 2011 av Mynona83
missLynch Skrevet 4. mai 2011 #6 Skrevet 4. mai 2011 (endret) Dette er ikke akkurat noen gourmet-rett, men det er en god og kjapp hverdagsmiddag: Fres hakket løk sammen med mye karri. Tilsett en boks ferdig spaghettisaus f.eks Dolmio og en-to bokser med tunfisk. Server med spaghetti Edit: mye bedre hjemmelagd variant postet over her, ser jeg, hehe Endret 4. mai 2011 av missLynch
Gjest Navifairy Skrevet 4. mai 2011 #7 Skrevet 4. mai 2011 Jeg brukte faktisk tunfisk i Wok'en her forleden. Det ble helt okei og veldig kjapt og enkelt
Skravlebøtta Skrevet 4. mai 2011 #8 Skrevet 4. mai 2011 varmer du tunfisken?? jeg ser for meg at den smaker litt merkelig varm... Edit: denne var til lallaroe vel... den tar jeg oppi samtidig med smøret å når smøret er smelta er alt akkurat passe varmt...
Frk. Belle Skrevet 5. mai 2011 #9 Skrevet 5. mai 2011 Jeg lagde en enkiel pastarett med turnsisk, løk, tomater, litt fersk spinat, olivenoje, Provencekrydder og kapers. Kjempegodt Synes også det er godt med en tynn hvit saus med karri og tunfisk til grønnsaker og ris. 2.tipset fra Anonyn hørtes knall ut.
Gjest NozMonster Skrevet 8. mai 2011 #10 Skrevet 8. mai 2011 Nudler, litt godt kokte egg, gulerotbiter,vannkastanje, bambusskudd...( bare fantasien setter grenser) og tunfisk! Perfekt med sånn soya-saus på! ..minner meg veldi om "tuna-chop-Suey er du i et litt mere avansert humør, må jeg si at denne her frister veldig: http://www.matprat.no/gjester/gjesteoppskrifter/smorbrodkake/ men her utgjør jo tunfisken bare en liten lort i forhold til alle andre ingredienser da :gjeiper:
Gjest Mynona83 Skrevet 8. mai 2011 #11 Skrevet 8. mai 2011 er du i et litt mere avansert humør, må jeg si at denne her frister veldig: http://www.matprat.no/gjester/gjesteoppskrifter/smorbrodkake/ men her utgjør jo tunfisken bare en liten lort i forhold til alle andre ingredienser da :gjeiper: Sånn lagde mamma på syklubbmøter når jeg var liten. Men hun bakte "brødet" i springform så kaka ble rund som en vanlig kake.
Gjest NozMonster Skrevet 8. mai 2011 #12 Skrevet 8. mai 2011 Sånn lagde mamma på syklubbmøter når jeg var liten. Men hun bakte "brødet" i springform så kaka ble rund som en vanlig kake. var det en like avansert oppskrift eller? ble litt fristet til å prøve, men om en oppskrift innholder mer enn 3 ingredienser, så står jeg bare å å klør meg i hodet... litt sånn--> 1
Gjest Mynona83 Skrevet 8. mai 2011 #13 Skrevet 8. mai 2011 var det en like avansert oppskrift eller? ble litt fristet til å prøve, men om en oppskrift innholder mer enn 3 ingredienser, så står jeg bare å å klør meg i hodet... litt sånn--> Haha.. Jeg vet ikke oppskriften - jeg bare spiste. Men tror hun bakte loff fra en eller annen normal loff oppskrift og stekte i rundform - så skjærte opp i 3 deler, og pyntet som en bløtkake, men med grønnsaker/kjøtt og majones i stedenfor krem. Er vel ikke så avansert egentlig. Hvertfall ikke så snart kakebunnen er laget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå