PepsiMax Skrevet 4. mai 2011 #1 Skrevet 4. mai 2011 Det er et par organisasjoner jeg har sett meg ut som jeg kunne tenke å støtte. Vet at disse er på listen for organisasjoner som du kan få skattetrekk for å gi til. Men hvordan fungerer dette? Hvor mye er det man får i fratrekk i forhold til det man gir? Har vært inne å sett, men finner kun at gaven må være over 500 kr og under 12000 samt at organisasjonen må stå på en liste. Noen som kan noe om dette?
Zzyzx Skrevet 4. mai 2011 #2 Skrevet 4. mai 2011 Du vil vel få en årsoppgave for det du har bidratt med. Mange av disse organisasjonene rapporterer direkte til skatteetaten. Jeg bidrar fast til SOS Barnebyer og de rapporterer tallene selv.
PepsiMax Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2011 Ja, det har jeg lest at de gjør om en ønsker det. Men si at jeg gir tusen kr da. Hvor mye får jeg i fratrekk da?
Zzyzx Skrevet 4. mai 2011 #4 Skrevet 4. mai 2011 28%. Du kan også gi mer enn 12000 hvis du vil, men du får ikke fradrag for mer enn 12000.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå