Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mikako
Skrevet

Pus rullet seg i gresset i dag, og dro med seg store mengder flått i pelsen og inn i stua. De så relativt nyklekte ut, så han har sikkert funnet seg et "bol".. I ren panikk kjøpte jeg et slikt halsbånd fra Cani Sciences Laboratories. Det stinker, og katta er veeeldig misfornøyd med å måtte bruke det.. ;)

Er det noen som har erfaring med slike halsbånd? Virker det egentlig, eller fungerer dråper fra veterinær bedre? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid hørt at katter ikke skal ha flåtthalsbånd. De som egentlig er beregna på hund er visst giftige for katter.

Ville vært skeptisk til flåtthalsbånd som stinker... Hunden til moren min bruker flåtthalsbånd, og det lukter ingen ting. Høres litt... giftig ut med stank.

Mulig det er egne halsbånd for katt, men personlig ville jeg nok satsa på dråper :)

Gjest Mikako
Skrevet

Etter å ha brukt det en halv dag, tok jeg det rett og slett av.. Katten virket ubekvem, jeg vet ikke om det var pga lukta eller det faktum at han måtte bruke halsbånd(noe han aldri har gjort tidligere). Og det er så leit å se at lillepusen min har det ubehagelig! :catmilk:

Har nå lest veldig mye negativt om slike halsbånd på nettet, og satser heller på å stikke innom en veterinær og kjøpe dråper i morgen.. :jepp:

Forhåpentligvis vil det bli mindre flått i både hus og på pus, og en fornøyd kattepus :pasha:

Skrevet (endret)

Våre katter har heller aldri hatt halsbånd, så kan tenke meg han ikke var fornøyd. Og katter som ser så innmari sure ut når det er noe de ikke liker :gjeiper:

Ingen ting er bedre enn en fornøyd kattepus! :)

Endret av nattsvermer
Skrevet

Du må til veterinær for å få flåttmiddel som funker. Det er kun veterinærer som har lov til å selge legemidler, det du får i dyrebutikker er i beste fall bare humbug.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Etter å ha brukt det en halv dag, tok jeg det rett og slett av.. Katten virket ubekvem, jeg vet ikke om det var pga lukta eller det faktum at han måtte bruke halsbånd(noe han aldri har gjort tidligere). Og det er så leit å se at lillepusen min har det ubehagelig! :catmilk:

Har nå lest veldig mye negativt om slike halsbånd på nettet, og satser heller på å stikke innom en veterinær og kjøpe dråper i morgen.. :jepp:

Forhåpentligvis vil det bli mindre flått i både hus og på pus, og en fornøyd kattepus :pasha:

:Nikke:

Halsbånd "med lukt" er sjelden en suksess :fnise:

Godt observert, og ikke minst godt jobbet og konkludert :)

Hundehalsbåndene mot flått kan være både skadelige og i enkelte tilfeller dødelige for katter, så her anbefales dråper fra vetrinær (Frontline).

Desverre er det noen som ikke tåler Frontline særlig godt, og da må mennesket ta på seg jobben med å rense pus for flått med jevne mellomrom (avhengig av flåttmengden der man bor, men minst en gang i døgnet er veldig greit).

Endret av Lille-pus
Gjest Mikako
Skrevet

Frontline ser ut til å virke utmerket!

Jeg hadde det på på dagtid, og etter natten fant jeg to døde flått på liggeplassen :)

Skrevet (endret)

Vi har ihvertfall kjøpt - dette - til vår hund. Det er kjempefint, og forhåpentligvis fungerer det også! :)

Og best av alt, fritt for kjemikalier!

(Det er bilder og forskjellige typer dersom du går litt ned på siden.)

Endret av Maneo
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Maneo - den må du rapportere tilbake på om den funker altså!

Endret av Imax
Skrevet

Maneo - den må du rapportere tilbake på om den funker altså!

Hunden min har enda ikke fått noen flått (*bank i bordet*)! Jeg vet om andre hunder som har hatt opptil flere allerede. Dessuten har jo flatthalsband.com garanti som gir deg pengene tilbake dersom du ikke er fornøyd. :)

Også er voffsen så fin med halskjedet, da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...