Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er litt spennende dette med oljer jeg altså ;) Og har selv jojobaolje og mandelojle stående. Jeg har googla og lest masse om disse oljene, og det er så mange som bruker oljene til så mye rart :fnise:

Synes det er litt gøy å høre hva dere bruker oljene til, og vet der var en tråd engang om alt mulig som jojobaojlen ble brukt til. Det er visst en vidunder olje :)

Selv bruker jeg jojobaoljen i ansiktet hver dag, og hver kveld og noen ganger i håret, pluss på nakke/rygg.

Mandeloljen bruker jeg til veldig tørr hud, f.eks på leggene og noen ganger på neglebåndene.

Du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker en blanding av mandelolje/hasselnøttolje og jojobaolje med noen dråper francinsence og geranium i ansiktet.

På kroppen varierer jeg litt, men bruker gjerne mandelolje der også. Jojobaoljen bruker jeg også i håret og på albuer og knær. Har brukt mandelolje med jojoba- og tetreolje når jeg har hatt kviseutbrudd. Til peeling bruker jeg også gjerne diverse oljer og eteriske oljer i en sukkerskrubb, men det varierer litt etter hva som er i skapet :)

Skrevet

Oljer i sukkerskrubb ja, den var ikke så dum ;) Selv bruker jeg sitron og blander med sukker på pads.

Skrevet

På sykkelkjettingen.

• Liker 1
Skrevet

På sykkelkjettingen.

:fnise:

Gjest Tjoms
Skrevet

Bruker jojoba olje i ansiktet hver dag, noen ganger gnir jeg inn oljen i håret også som en kur, og etter barbering.

Skrevet

Jojobaolje på legger og nakke/rygg samt av og til hender som nattkur.. men foretrekker uraffinert sheasmør til dét bruket. :)

AnonymBruker
Skrevet

Bruker nypefrøolje (rosehip) i ansiktet under fuktighetskrem, funker ganske bra. Kjøper fra Fushi, ganske mye billigere enn Trilogy og minst like bra, synes jeg.

Gjest Nadezhda
Skrevet

Bruker nypefrøolje (rosehip) i ansiktet under fuktighetskrem, funker ganske bra. Kjøper fra Fushi, ganske mye billigere enn Trilogy og minst like bra, synes jeg.

Takker for tips om Fushi, det har jeg aldri hørt om før :klemmer:

Skrevet

Hvilken hudtype passer den best til?

Gjest Syffe
Skrevet

Bruker jojoba olje i ansiktet hver dag, noen ganger gnir jeg inn oljen i håret også som en kur, og etter barbering.

Hvor kjøper du jojobaolje? Jeg har veldig lyst til å prøve det ut fordi det høres veldig bra ut, men finner det ikke i butikkene.

Skrevet

Hvor kjøper du jojobaolje? Jeg har veldig lyst til å prøve det ut fordi det høres veldig bra ut, men finner det ikke i butikkene.

Du kan kjøpe det på apoteket eller over nett. Over nett er stort sett mye billigere. Prøv f.eks iherb.com

Skrevet

Jojobaolje: Annsiktet som en dag og natt krem. Bruker den etter at jeg har barbert leggene, da den roer ned huden. Olivenolje: Til håret som en hårkur. Ricinusolje: På vippene for å få de til å vokse og bli fyldigere.

Gjest Tjoms
Skrevet

Jeg kjøper det på helsekosten, men mulig du får det billigere på nett. En flaske koster 200 kr ca og varer leeeeeeenge. Tror jeg hadde min flaske i nesten 1 år, brukte hver dag :)

Skrevet

Jojobaolje: Annsiktet som en dag og natt krem. Bruker den etter at jeg har barbert leggene, da den roer ned huden. Olivenolje: Til håret som en hårkur. Ricinusolje: På vippene for å få de til å vokse og bli fyldigere.

Funker det da? Denne Ricinusoljen? Kunne tenkt meg den på øyenbrynene jeg, men de vokser ut fort likevel pga ølgjæren ser jeg :) Tenkte jeg skulle gro ut og få tykke bryn. Men på øyevippene? Smører du rett på da? :)

Skrevet

Helsekosten har jojobaolje :) Men aller beste er å bestille fra f.eks iherb. Mye billigere :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jojoba kun til ansiktet og på leggene etter barbering. Fantastisk :D

Kjøper fra iherb, merket dessert essence.

Skrevet

Funker det da? Denne Ricinusoljen? Kunne tenkt meg den på øyenbrynene jeg, men de vokser ut fort likevel pga ølgjæren ser jeg :) Tenkte jeg skulle gro ut og få tykke bryn. Men på øyevippene? Smører du rett på da? :)

Jeg vet ikke hehe er på 2 dag idag. Jeg smører den på vippene med en gammel maskara kost og funker fint. Får ingenting i øynene, det holder å ta en dråpe. Oljen er veldig tykk. Du kan bruke den på brynene også.

AnonymBruker
Skrevet

har kjøpt maroccan hair oil som jeg bruker i håret (selvfølgelig), liker den veldig godt så langt.

Har lyst, ganske frizzy hår, danser og har ofte håret stramt bakover. Før gikk det ca 5 min på dansegulvet, så hadde jeg frizz og så ut som en blanding av en engel med glorie og ett lykketroll....

Med denne så ligger det der det skal, ser skikkelig glansfullt og flott ut.

og bruker det hver gang jeg vasker/skyller håret, i håndkletørket hår. samt at jeg bruker litt til styling når jeg skal ha tilbakestørket, glatt, shiny hår.

veldig fornøyd så langt. (har brukt den i noen uker bare.)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Spørsmål: Hvor er det dere oppbevarer de forskjellige oljene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...